En hieronder het resultaat van het spoorbermen experiment waar de hele plaat voor ontruimd is.
Probleem:
De aansluiting tussen de segmenten en vooral het spoor was soms moeilijk aan te werken (tot waar te ballasten etc).
Daardoor waren er stukken bij die niet modulair waren en moeilijk bij te werken dus (gezien het formaat van de plaat)
En ook waren en gaten tussen stukken omdat het moeilijk in te plannen/plaatsen was.
Oplossing:
Hier is een pur plaat van 2cm dik gebruikt in zijn geheel. Het spoor er gewoonweg opleggen, nageltje insteken dat het spoor niet kan verschuiven.
Dan de buitenkant van het spoor, plus wat extra, aftekenen en uitsnijden en dan de nieuwe spoorbedding met een schroef vastzetten aan de triplex bedding.
Resultaat: een perfect aansluitend stuk en ballasten kan zo gebeuren met de scenery elementen eruit gehaald
Foto's:
Pur plaat in zijn geheel met spoor errop en uitgesneden:
De scenery elementen weggehaald:
Issues:
Als je wat te kort bijgesneden hebt (zoals vooraan op de foto's) en er niet genoeg plek is voor ballast.
Dan kan je gewoon bijsnijden en met een dropje lijm (tec7 of andere) het aan de spoorbedding vastlijmen, idem voor andersom.
De plaat kan krom trekken als je pur direct erop spuit zonder de roze plaat een "ruggegraat" te geven.
Het aanbrengen van zo een roze pur plaat ruggegraat of een houten balkje kan dit kromtrekken tegengaan.
Dus de rest van de buitenkant van de plaat zal ook zo gebeuren, meer foto's wanner ik wat minder stram ben ;D
Cheers,
Yoni