Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag

Auteur Topic: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie  (gelezen 14007 keer)

peterp

• Zeer Toffe Gast
  • *
  • Ik rij op een gele bus
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
« Reactie #150 Gepost op: woensdag 15 december 2021, 22:22:25 »

:thumbup: とてもきれいに作られました  Totemo kirei ni tsukura remashita

Vriendelijke groeten,

Peter

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #151 Gepost op: donderdag 16 december 2021, 19:36:06 »

Thanks voor de mooie woorden PeterP

En we hebben 2 weken verlof dus er kan wat vooruit gegaan worden  ;D

De verf is binnen en ineens begonnen aan het brugje en de decoratie ervan

Overzichtje

En wat bomen op de berg richel en deze hangen over het spoor

Vandaag ook wat verlichting bijbesteld maar dat is een week wachten
Deze zal vooral zijn om het brugje te verlichten en delen rond de vijver.

Morgen de hoeve verder afwerken en wat tomaten, lavendel planten en eens kijken of de herder al terug thuis is.

Groetjes,

Yo

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #152 Gepost op: vrijdag 24 december 2021, 10:07:18 »

Wel de hoeve heeft wat mogen wachten want met de aankoop van de paarden en koets had ik ineens door dat er geen duidelijke weg is naar dat tempelcomplex..  ::)

Dus waar ervoor die watertoren stond met de reeën is nu een holle weg gekomen met brug over het spoor en de watertoren op de zijkant
Voor:

Na:

Ook achteraan heeft er wat roze plaat plek gemaakt voor een paar bruggen en watervallen

Dan nog een paar voorbereidende werken voor de rest

En dan wat close ups oftewel sfeerbeelden

Verder zal het een zaak zijn van bergen maken en nog is bergen maken.
Tegen dan zijn de extra verlichting items aangekomen zodat ik de bruggen van licht kan voorzien.

Cheers,

Yoni

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #153 Gepost op: woensdag 12 januari 2022, 13:52:33 »

Wegens wat corona prullen (yep, ik heb het te pakken) is er een week zowat niets gebeurd en nu nog aan het herstellen.

De trip naar Paris heeft wat leuks meegebracht uit "le petit train bleu de Paris"

En daarvoor had ik nog een paar kleine heuvels, en berg verder afgewerkt.
Bruggen gemaakt en wat groensel gegeven en wachten op de stroomadapters voor de verlichting...

Berg in de rechterhoek achter de grote berg.

De bruggen waar tussenin een waterval zal neekomen

De bergstrook met de uitstekende klif voor de waterval

Zowat een mossige groene heuvel naast het tempelcomplex
Hiermee is de "berg gordel" rond de plaat zowat rond.

Om de overgang van de bergen/heuvels en de lucht vlot te maken ga ik op de rand een hoop dennenbomen zetten.
Verder is het de waterval en bijhorend water maken (als corona stopt me een knallende hoofdpijn te geven als ik me buk...)

Wat er nog te doen staat:
- De waterval en waterloop en vijver gieten
- Stuk spoor tussen de hoeve en meer aankleden met rots en groensel en een tunnel top maken.
- Verlichting overal plaatsen zodat de zaken meer verlicht zijn op de mooiste stukken.

Dan is de baan zowat "af" en is het genieten van rondtuffende treintjes, dan eens zien een GoPro zien te monteren in of vooraan de locomotief voor wat film..  ;D

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #154 Gepost op: woensdag 12 januari 2022, 18:01:40 »

Heerlijk, deze afwijkende baan tussen al het "Alpengeweld" hier!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 12:58:23 »

@citaat Ik sluit me bij Hans aan  :P
66-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 13:58:24 »

@citaat @citaat

Wat is er mis met een beetje Alpengeweld, dat zijn de mooiste banen toch >:-D? Maar zonder dollen, het is zeker leuk om deze "afwijkende" scenerybouw te zien. Het straalt zoveel rust uit, dat je er helemaal zen van wordt! En helemaal knap omdat je geen tientallen voorbeelden hebt waarop je je kunt baseren, terwijl het voor mijn gevoel wel helemaal klopt :thumbup:.

Alleen mis is wat figuren in passende kledij/kimono om het geheel wat levendiger te maken.

Groeten,
Wico

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #157 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 19:15:16 »

@Wico, Tony & Hanzi: Thanks voor de mooie commentaren! Het is inderdaad wel moeilijker om de scenery te maken aangezien ik nog nooit in Japan ben geweest.  :D

En ja hoor net de tomaten gepland en staakbonen en onze landbouwer komt opdagen.. met een hoop schapen.

Die schapen komen ook overal..

Verder nog het stuk aan de waterval in het mat grijs gezet en de achterste rotswand zijn groene laagje gegeven.
Kiekje in het klif

Rotswand waar de waterval van vertrekt.

Als ik de onderkant droog is dan kan ik de boel accenten geven en de bruggen terugplaatsen.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #158 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 19:49:04 »

@citaat @citaat

Wat is er mis met een beetje Alpengeweld, dat zijn de mooiste banen toch >:-D? Maar zonder dollen, het is zeker leuk om deze "afwijkende" scenerybouw te zien. Het straalt zoveel rust uit, dat je er helemaal zen van wordt! En helemaal knap omdat je geen tientallen voorbeelden hebt waarop je je kunt baseren, terwijl het voor mijn gevoel wel helemaal klopt :thumbup:.

Alleen mis is wat figuren in passende kledij/kimono om het geheel wat levendiger te maken.

Groeten,
Wico
Geintje Wico, en ja je begrijpt me gelukkig wel ;)

Er zijn zat Chinese "Preisers" verkrijgbaar, maar of er ook Japanse te koop zijn en dan ook nog in traditionele kledij is de vraag. Zou het plaatje inderdaad wel afmaken!

Trouwens best een uitdaging om vanaf die overhangende rots een geloofwaardige vrij naar beneden vallende waterval te creëeren. Wellicht een idee om eerst wat transparante strookjes kunststof te plaatsen en daar dan de watersubstantie langs te gieten (?). Ben benieuwd, maar gaat vast lukken, succes!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

Wico

• Stamgast
« Reactie #159 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 21:29:47 »

Trouwens best een uitdaging om vanaf die overhangende rots een geloofwaardige vrij naar beneden vallende waterval te creëeren. Wellicht een idee om eerst wat transparante strookjes kunststof te plaatsen en daar dan de watersubstantie langs te gieten (?). Ben benieuwd, maar gaat vast lukken, succes!

Tip: met transparante siliconenkit de waterval op een glas/plastic plaatje maken en daarna plaatsen en afwerken met witte verf voor het schuim.

Groeten,
Wico

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #160 Gepost op: donderdag 13 januari 2022, 23:03:11 »

Hoi Wico, Hanzi, ik heb deze kerel zijn toturial om water en watervallen te maken als voorkeur.

Ik was ook aan het denken met epoxy hars te gieten maar ik zou eerst deze bovenstaande methodes willen testen.

Qua figuurtjes heb ik een aantal opties in gedachten, setje kopen en dan met epoxy putty of kneed putty aandikken en dan verven.
Enigste probleem is dat ik een tremor in men handen heb bij zulk klein fietelwerk.

Een overzicht van de hele plaat:

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #161 Gepost op: vrijdag 14 januari 2022, 06:31:29 »

Ja, die Zweed heeft altijd leuke creatieve tips!

Maar ook Freddie heeft mooie watervallen gemaakt op zijn Zwarte Woud baan, wellicht heb je daar ook nog wat aan:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=44012.msg1278992#msg1278992
Groetjes, Hans.

Wico

• Stamgast
« Reactie #162 Gepost op: vrijdag 14 januari 2022, 08:43:41 »

Mooie overzichtsfoto :thumbup:.

Groeten,
Wico

1200Blauw

• Wiki Redactie
  • NS Tp.IVa (1968-1981)
« Reactie #163 Gepost op: vrijdag 14 januari 2022, 09:24:24 »

Kun je misschien ook eens wat materieel laten zien? Ik ben benieuwd of je ook met Japans materieel rijdt.

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #164 Gepost op: zondag 16 januari 2022, 10:17:27 »

Wel voor de locs had ik een paar van deze jongens gekocht, omdat ze mooi zijn maar deze passen niet 100% bij de scenery.
https://i.imgur.com/L7mshLe.jpg

Voor effectief om te bouwen moet ik op zoek naar een Marklin loc HO schaal waarvan de wiel basis klopt (aantal assen etc)
Ik ben geen kenner hierin en moet dus wel langer zoeken dan gemiddeld  :)

De volgende locs komen wel in aanmerking maar hoe deze te vinden heb ik nog geen idee van.
JGR Class 160 : https://en.wikipedia.org/wiki/JGR_Class_160#:~:text=Preservation-,Locomotive%20No.,operating%20steam%20locomotive%20in%20Japan.
JNR Class D51 : https://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_D51

Verder heb ik nog een T18, BR52 en een goldrhein set (loc en wagons).

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #165 Gepost op: zondag 16 januari 2022, 10:44:26 »

En het betreft meterspoor. (H0m)
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

MrAdmiral

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #166 Gepost op: zondag 16 januari 2022, 11:16:28 »

En er is nog een verandering op til, een idee dat al een tijdje in mijn hoofd rondspookt.

Het tempel eiland met de pagode was het eerste eiland en was toen een fijn idee met een mooie eye catcher.
Er is tussen de hoeve en tempeleiland een beetje een "rare" plek die moeilijker blijkt in te vullen. (zie hieronder)

Dus het idee is om het tempel stuk uit te bereiden met een steile rots die bovenop die tunnel komt te staan.
Het tempel huisje dat beneden staat zal dan op de plek komen waar nu de pagode staat.
En die hele vlakte beneden met de bruggen krijgt een herbestemming (bruggen blijven erin) als dorpje met station.
De huizen zijn onderweg van Japan naar België met DHL, hopelijk blijven ze nu niet meer plakken bij de douane zoals de vorige keer..
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog