Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin HR 800 N

Gestart door railrunner2 woensdag 02 april 2014, 11:15:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin HR 800 N
railrunner2
gast

Marklin HR 800 N
Beste mede treinfanaten,

Ik heb onlangs een hr 800 n aangeschaft. Toen ik de loc ophaalde deed de loc het, alleen schudde. Anker denk ik. Na een kleine test thuis deed de loc na een paar keer proberen op mijn testbank het niet meer. Ik denk ik ga de loc even open maken. Nou dat even werd dus wat langer en is me niet gelukt. Ik kwam 2 schroeven tegen, waarvan 1 makkelijk los ging. De andere zat muur vast, helaas toen toch te hard geprobeerd en is deze afgebroken. Ik heb de volgende vragen. 1. Weet iemand hou je deze loc open krijgt. 2. Kan het schudden aan de anker liggen? 3. Is er iemand die aan deze loc onderhoud uitvoert en die mij daar bij kan helpen. Nu even geen verdere vragen maar...

Alvast bedankt.

Frans
Re: Marklin HR 800 N
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin HR 800 N
Hallo Frans...

Schudden kan volgens mij niet aan het anker liggen.
schud de hele loc tijdens rijden?
dan moet en een kromme as of een scheef wiel op zitten.
het anker draait namelijk snel in het rond, en is zo licht dat deze niet de loc kan doen schudden..
en het openen van de HR800N, ik zou het niet weten, zit er geen schroef in de kap bovenop?

groet Winno
Re: Marklin HR 800 N
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marklin HR 800 N
Hi Frans

Leuk zo'n oudje maar waarschijnlijk wel met gebreken.
Wil best eens voor je kijken (waar woon je ergens > via PB tje)

groet
Harald
Re: Marklin HR 800 N
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Marklin HR 800 N
Staan de wielen wel goed gekwartierd ? Ook dit kan een bron van schudden zijn.
Re: Marklin HR 800 N
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin HR 800 N
Je moet eerst voorloopstel losschroeven, want daar zit een schroef onder.
Verder zit er een schroef net voor de pen waar de tender mee aangekoppeld wordt.

Maar je moet deze oude beestjes niet meer laten rijden, ze hebben vaak last van zinkpest.
Re: Marklin HR 800 N
Hoi

Bijna goed.
De pen waar de tender aangekoppeld wordt is de achterste bevestigingsschroef.  ;) Deze kan erg vast zitten  :?

Bart