Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin 26604 TEE-Schnellzug Rheingold mit Re 4/4 I

Gestart door Antoine van Driel maandag 27 december 2021, 14:01:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 26604 TEE-Schnellzug Rheingold mit Re 4/4 I
Geachte heren en dames,

Zie s.v.p. de onderstaande link.

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/26604

Heeft deze trein ook door Duitsland gereden of werd er aan de grens van locomotief gewisseld?

Dank voor jullie informatie.


Hartelijke groet,



Antoine van Driel

Re: Märklin 26604 TEE-Schnellzug Rheingold mit Re 4/4 I
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Märklin 26604 TEE-Schnellzug Rheingold mit Re 4/4 I
Hoi Antoine,

Op zich is dit wel een hele mooi set, namelijk de kleuren in de transitieperiode van Rheingold naar TEE Rheingold (route 9/10).
Je aanname is correct, alleen in Zwitserland werd de trein getrokken door groene locomotieven van de serie Re 4/4I, voorzien van een TEE-logo op de voorkant.
Vanaf '72 kwamen aangepaste Re 4/4 I in gebruik die ook geschilderd waren in TEE-kleuren.

Tussen '65 en '73 werd de trein in Dld getrokken door meerendeels ook rood-beige geschilderde locomotieven van het type E10.12.
De rijtuigen waren nog niet allemaal in TEE-kleuren geschilderd, zodat in 1965 en 1966 ook blauw-beige, en er zelfs gemengde treinen waren.
Van af 1973 werden in Duitsland locomotieven van de reeks 103 in TEE kleuren ingezet.

Wil je "Duits" rijden zal er dus een E10.12 voor moeten......
Re: Märklin 26604 TEE-Schnellzug Rheingold mit Re 4/4 I
Beste Chris,

Dank voor jouw heldere antwoord op mijn vraag. Ik wil inderdaad "Duits rijden", dus deze set laat ik maar voor wat het is.

Ik vind dat wel jammer, aangezien ik de Re 4/4 I een heel mooie, compacte locomotief vind. Ook de deuren in de frontpartijen, waarmee passagiers en personeel door de locomotief heen konden lopen wanneer deze midden in een stam rijtuigen reed, vind ik erg bijzonder. Maar een E10.12 is natuurlijk ook buitengewoon fraai.


Hartelijke groet,



Antoine