Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Opbergen van hout

Gestart door staal vrijdag 30 oktober 2020, 13:56:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Opbergen van hout
Lid sinds: 2011

offline
Opbergen van hout
Hallo,

Ik zou weleens willen weten hoe jullie het hout opbergen wat je gebruikt voor de modelbaan. Vaak heb ik het ergens liggen en duurt het niet lang voordat het alweer in de weg ligt.

Mvg,
Vincent
Re: Opbergen van hout
nobody
gast

Re: Opbergen van hout
Het hout dat ik gebruik voor de modelbaan ligt niet in de weg, want daar rijden de treinen op... ;)
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2016

offline
Re: Opbergen van hout
Ach, er ligt wel meer in de weg tijdens de bouw... Ik ben nu vier jaar bezig en ik werk eigenlijk in een permanente rotzooi. Af en toe ruim ik wat op om het vervolgens weer helemaal uit de hand te laten lopen.
Toen Einstein werd aangesproken op de rommel op zijn bureau zou zoiets hij gezegd hebben als: 'Als een rommelig bureau een teken is van een rommelige geest, wat betekent een leeg bureau dan?'
Het beste is natuurlijk al het nog niet gebruikte hout netjes in de schuur of zo op te bergen, gereedschap op zijn plek te leggen en alle draad, rails, gips, whatever, in bakken en kasten te doen.... Ik weet het wel, maar het lukt niet. Jammer dan.
Gewoon doorklooien werkt eigenlijk best.

Groet,

Peter
Re: Opbergen van hout
nobody
gast

Re: Opbergen van hout
 @citaat 'k Heb een H0 baan (digitaal), een N baantje en een Z baantje (beide analoog).
De LGB baan (digitaal radio bestuurd) ligt op los op de vloer van twee kamers.
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2011

offline
Re: Opbergen van hout
Zeker, maar wel een tafel en ik stoor mij aan het hout wat erop ligt en bedenk mij dat ik het vaak in mijn handen zal hebben
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Opbergen van hout
 @citaat Onder de tafel leggen, Vincent  :P
En anders in een andere ruimte ( waar het niet in de weg ligt of staat ) totdat je het echt nodig hebt.

Grtz Tony
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Opbergen van hout
Gebruiken als aanmaakhout voor de openhaard?
Grapje, ik zet de houten balkjes rechtop achter de 🚪 deur die draaien meestal naar binnen en zit altijd een klein beetje loze ruimte achter vanwege de diepte van de klink.
En zo zie je het dus niet 😊
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Opbergen van hout
Hallo Vincent,

Weten wat je nodig bent aan hout. Pas kopen als je er mee aan de slag gaat en echt niet meer meenemen dan nodig. Niet laten verleiden tot zogenaamde voordeelverpakkingen die waarschijnlijk toch niet nodig zijn. Plaatmateriaal laat ik bij de lokale bouwmarkt op maat zagen. Daar betaal ik alleen de vierkante meters die ik afneem en niet perse een volle plaat.

Dan valt het best wel mee hoeveel je aan de kant moet/wilt zetten en bewaren voor het moment dat je het misschien "ooit" nodig bent. Zeker niet op de baan bewaren dan ligt het alleen maar in de weg. Wat ik dan wel bewaar neemt dus niet veel ruimte in en staat lekker in een ruimte naast de baan.

Eventuele onhandige reststukken die je dan nog over hebt gewoon weggooien. De kans dat je die dan nog kunt gebruiken is erg klein..... meestal past dat dan toch nergens.

Citeer'Als een rommelig bureau een teken is van een rommelige geest, wat betekent een leeg bureau dan?'

Ik heb een leeg bureau!  O:-D Opgeruimde geest?  :D

Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2016

offline
Re: Opbergen van hout
@ Marcel: ik had jouw keurige werkwijze in gedachten en wilde nog opmerken: Zo netjes als bijvoorbeeld Marcel werkt, kan ik het in elk geval niet!  :)
Het resultaat moet wel netjes en redelijk strak zijn voor mij, maar de weg erheen is het niet helemaal... Ik krijg het plan ook nooit zo helder; een beetje improvisatie is altijd nodig voor mij. Misschien een teken van mijn wat rommelige geest  ;).


Re: Opbergen van hout
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Opbergen van hout
Bij mij ligt het in de garage. Veel van mijn vorige baan waarvan ik al een aantal stukken heb kunnen gebruiken.
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Opbergen van hout
Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 30 oktober 2020, 14:43:32
Toen Einstein werd aangesproken op de rommel op zijn bureau zou zoiets hij gezegd hebben als: 'Als een rommelig bureau een teken is van een rommelige geest, wat betekent een leeg bureau dan?'
Einstein was trouwens heel autistisch, dus het rommelige bureau gaf hem misschien juist kalmte in zijn hoofd... :idea:
Re: Opbergen van hout
Lid sinds: 2008

offline
Re: Opbergen van hout
Hout ligt bij mij onder de baan:


platen staan op de gang:


En nog wat balkjes is een hoekje:


Hier in Portimão wordt "grofvuil" direct aan de straat bij een vuildepot gelegd.
Bedoeling: meenemen als je er wat mee kan, anders neemt de vuilnisman het mee. Die komt bijna dagelijks, ook in het weekend.
Laatst heb ik daar 10 plaatjes triplex 3mm  65x65 cm gescoord. Altijd handig.  :thumbup: :thumbup: