Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Verlies MFX-adres locomotieven

Gestart door RVhobby donderdag 29 oktober 2020, 12:30:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: Bajn-AG op donderdag 05 november 2020, 17:57:32
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 05 november 2020, 16:43:44

Hier is sprake van geheugenverlies van een Marklin MFX decoder doordat er gewerkt wordt met een NIET MFX booster. De oplossing is klip en klaar en stond al in reactie #1:


Je moet dit even nuanceren.


Typische reactie, een probleem nuanceren? Is het dan ineens weg, of minder erg? Of is het er alleen doordeweeks? :D :D

Koos heeft een Ecos, da's een gegeven. Ik zou die keus ook niet maken als MFX van belang is. Maar het probleem is niettemin opgelost met de nieuwe booster.

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: Bajn-AG op donderdag 05 november 2020, 17:57:32
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 05 november 2020, 16:43:44

Hier is sprake van geheugenverlies van een Marklin MFX decoder doordat er gewerkt wordt met een NIET MFX booster. De oplossing is klip en klaar en stond al in reactie #1:


Hallo

Je moet dit even nuanceren. Het probleem ontstaat door de combinatie niet MFX booster en ecos.

Bart

Dus ligt het niet aan de ecos, maar aan de booster die gebuikt wordt.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Het interesseert me niet wat Koos voor centrale heeft.
Je schrijft gewoon onzin. Een MFX decoder vergeet zichzelf niet, dat doet de centrale.
En waarom? Omdat het een apparaat is dat niet geschikt is voor het bedoelde. Daar doet een booster niks aan af; de centrale deugt niet.
Een andere booster lost wellicht het probleem, maar niet de oorzaak op.
En dan maakt de dag van de week ook niks uit.

Bart
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: Bajn-AG op donderdag 05 november 2020, 18:24:50

Het interesseert me niet wat Koos voor centrale heeft.


Mij wel, Koos vraagt namelijk om hulp. Het wordt nu een wedstrijd wie het verste plast en da's niet de bedoeling.

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Er werd gewerkt met een Editie booster met een Tams Boosterlink en het ging om slechts 1 decoder
Helaas wordt niet altijd goed gelezen
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Als in de gebruiksaanwijzing staat dat alles compatibel is, dan zou je ook het probleem kunnen neerleggen bij de leverancier/fabrikant

Ik heb hier zelf te weinig kennis voor, en kan het systeem ook niet veranderen  :)

Wil/kan of doet de fabrikant er niets aan, tja dan moet je zelf een keuze maken, die er gelukkig ook gewoon is toch?
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Stand van zaken over de decoder met geheugenverlies van de BR 50 met de Esu booster
Alles functioneert naar behoren en zoals gewenst
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat`Spontaan?
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Nee nadat Koos de edits booster en Tams boosterlink heeft vervangen door een ESU booster ;)
Maar om issues te vermijden is het advies gebruik zo veel mogelijk 1 merk,ook bij eventuele garantie problemen word het dan makkelijker opgelost als je alles van 1 merk hebt.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 06 november 2020, 14:44:19
Maar om issues te vermijden is het advies gebruik zo veel mogelijk 1 merk,ook bij eventuele garantie problemen word het dan makkelijker opgelost als je alles van 1 merk hebt.

De kans is dan heel erg groot dat je dan altijd de hoofdprijs betaald, voor een zelfde product van een andere leverancier.

We nemen als voorbeeld de oude 6088 s88 modules van Marklin. Prijs boven de €100,00. Voor hetzelfde product met een ander stickertje erop betaal je rond de €20,00.
Ik zou het dan wel weten, en ben dan ineens niet meer zo merknaam (Märklin) geil.

Groetjes.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat Sommige mensen zijn dan nog steeds zo merknaam (Märklin) geil omdat er Märklin op staat. Dat zou voor een bepaalde kwaliteit moeten staan.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Daarom bouw ik alles zelf, geen merk, goed en niet duur.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 06 november 2020, 14:44:19

Maar om issues te vermijden is het advies gebruik zo veel mogelijk 1 merk,ook bij eventuele garantie problemen word het dan makkelijker opgelost als je alles van 1 merk hebt.


De uiterste houdbaarheidsdatum van deze uitspraak is al voorbij: ik zie dat je net een Piko Sounddecoder hebt gekocht. Waarom niet een Marklin mSD/3?

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Als de diverse anti-liefhebbers van Märklin er nu even voor zorgen dat Roco en Piko samen 90% van de gehele modelspoormarkt hebben, dan is het probleem opgelost; het is jammer maar een marktleider heeft een grote hoeveelheid "macht" en als hij zijn markt netjes bedient, dan houdt hij die "macht" ook.

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Laten we niet vervallen in discussies van weet je wel wat het dan niet kost allemaal  O:-D

Je kunt ook gewoon starten zonder ooit iets te kopen van een zogenaamd duur merk.
De oplossing was dat hij alles van hetzelfde merk heeft genomen en dat het nu perfect werkt.

Of het dan qua prijs te duur is, kun je zelf ook eerder berekenen als je het complete systeem wilt aanschaffen ...
Staat netjes in de catalogus  B)
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Beste Barry

Bij mij ging het iets anders, toen Marklin ging digitaliseren rond 1986 ben ik ook begonnen met digitaliseren in beperkte mate.
Omdat het goed ging een Marklin 6020 met interface 6050 aangeschaft
Spoedig had de baan te weinig vermogen, in die tijd ook al graag aan het knutselen dus een print van Edits booster gemaakt en heeft jaren prima gewerkt.
Nu ik de AOW leeftijd heb bereikt en meer tijd heb om aan de baan te knutselen ben ik bezig met verfijnen van de baan in z,n  geheel door de verder gaande techniek zat ik nu gewoon aan vast aan een nieuwe booster.
Ik knutsel iedere dag lekker een stukje verder.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Tja 1986...
Toen was ik nog niet zo oud als nu , soms is het wel goed om even een pauze in te lassen , en een herintreder te zijn.

Makkelijk praten natuurlijk 😊😉

In 1986 wa ik zeg maar meer bezig met brommers kieken 😊😂😂
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ik heb er jaren plezier van gehad, toen was er alleen Motorola 1
Maar we gingen wel digitaal toen ook nog met Dos software Trainbrain.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
De Edits booster is een uitstekende booster voor Motorola en DCC, maar mist het gedeelte/mogelijkheden om de MFX decoder (en ook de Railcom decoder denk ik) terug te laten "praten/zenden" naar de centrale, zolang er geen andere fabrikanten zijn die boosters maken met wel die mogelijkheden is de keuze simpel:

een Märklin of Esu booster of geen MFX

Overigens draait mijn Edits booster nu 25-30 jaar zonder enig probleem, doet het in ieder geval beter als mijn benen na 6 weken in het gips.

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Of een Boosterlink erop.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @Laurent: Naar aanleiding van dit topic en een eerder topic hebben twee forumgebruikers zich bij mij gemeld voor hulp hoe verder met MFX. De conclusie is dat de Tams Boosterlink niet of niet goed werkt. Bij KoosLeiderdorp ook niet en dat is dus drie.

Dit en het feit dat Tams het ding niet meer maakt en nadenkt over "iets nieuws" zegt genoeg.

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Vreemd!
Werk al jaar of 8 met 2 tams boosters en 2 links.
Eerst met MS1 en nu met  4 x MS2 en 60122.
Enige - punt: invoeren/ herkennen of programmeren kan alleen met de master met bijbehorende railbox en.... deze handelingen buiten de link om!
Dus op een stukje "programmeer spoor".
Daarna werkt alles prima.

Digbert
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Beste allen

Nu 3 maanden na de laatste post even een bericht over de huidige situatie

GEEN ENKEL PROBLEEM MEER MET GEHEUGENVERLIES VAN DE MFX LOCS

Weer iedere dag helemaal tevreden met de huidige baanconfiguratie
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Heel goed. Niets mis aan een Esu booster (behalve dan de prijs).

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Bij mijn laatste werkgever werd dan vaak gezegd beter duur en goed dan niet te koop :thumbup:
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Fijn dat het nu beter gaat Koos, tja het kost een paar centen maar dan heb je ook wat  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman