Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Verlies MFX-adres locomotieven

Gestart door RVhobby donderdag 29 oktober 2020, 12:30:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ben

Omdat Anne weet dat ik een Raptor heb heeft hij mij de suggestie gedaan om eens hiermee te kijken.
Wanneer ik mijn loc direct via het programmeerspoor aan de Ecos hang komt er Mfx uit zelfs Dcc accepteert deze decoder niet
Vandaar de terechte opmerking van Anne omdat Raptor geen Mfx leest
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat

De Familie Raptor, is net als de Familie Koploper, dood en begraven of gecremeerd, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: KoosLeiderdorp op maandag 02 november 2020, 15:25:12

Wanneer ik mijn loc direct via het programmeerspoor aan de Ecos hang komt er Mfx uit zelfs Dcc accepteert deze decoder niet


Het is MFX of niks: wil je met deze lok op MM rijden zul je MFX uit moeten zetten in de Ecos.
Op de Raptor zal die lok het heus wel doen maar wat word je daar wijzer van als je Ecos wilt rijden, niks toch?

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ben

Dan blijft nog steeds de vraag waar de topicstarter mee begonnen dat hij geheugenverlies heeft.
Hoe komt dat en wat kunnen we daaraan doen?
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Hallo

Op zich is het raar, want als ik een MFX lok van de baan haal en later weer terug zet meldt deze zich niet meer opnieuw aan. (Cs2).
Het steeds opnieuw moeten aanmelden ken ik zo alleen van de ecos.
Heeft de gleisbox oude software? Kan I-train een lok niet vastleggen zodat deze zich niet meermaals hoeft aan te melden?

Bart
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: KoosLeiderdorp op maandag 02 november 2020, 17:20:20

Ben

Dan blijft nog steeds de vraag waar de topicstarter mee begonnen dat hij geheugenverlies heeft.
Hoe komt dat en wat kunnen we daaraan doen?


Je rijdt op een Edits booster zeg je, dat is GEEN MFX booster. Zo is het cirkeltje weer rond: voor betrouwbaar MFX bedrijf dien je op MFX geschikte spullen te rijden.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ben
Daar zit ook een Tams boosterlink tussen
Het geheugenverlies treedt alleen op nna een aantal uren en niet bij alle Mfx locs
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat Helaas, dat kan ik niet rijmen.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Nou dat is precies het probleem
Ik heb een Mfx booster besteld maar denk niet dat dit de oplossing is

Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Beste Koos,

Mocht je iemand in de kennissenkring hebben met een MS of CS (mag een hele oude zijn), dan "reset" je de MFX lok door hem aan te laten melden op dat apparaat, ik heb lang geleden een MS1 gekocht om makkelijk wat parameters te kunnen verstellen en gebruikte die ook als een lok zich niet aanmeldde op een CS bij de winkel of de HIP die ik dan weer gebruikte om de karakteristiek lineair te zetten.

De MS1 werd lang geleden opgemerkt door een forumlid die geregeld weggaat en weer terug komt, hij deed dat natuurlijk via een wederom niet overdreven vriendelijke manier.

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Beste Anne

Vanochtend de lok zoals beloofd, aangesloten op de Raptor
Deze ,ok reageert alleen op Motorola,  verder niets
Wat ik wel zag dat er 4 functies overbleven, dat is weer zonde.
Ik denk als ik met een MS1 de loc reset dat ook slechts 4 functies overblijven.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Das ook niet zo gek, want de raptor doet geen MFX en dat ding heeft geen DCC (we hebben het nog steeds over die insiderlok uit 2011 toch?).
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Het gaat inderdaad nog steeds over dezelfde lok.
Overigens spreekt de Raptor wel DCC, dit nog even ter info.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ja, alleen heb je daar dus niks aan. Net als wanneer jij wel Chinees spreekt, je er niets aan hebt in een gesprek met mij, want ik versta het niet. :D
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
@Koos: je wordt niks wijzer van die exercitie maar daar ben je nu achter. Je had evengoed even je IB er voor kunnen spannen, die praat ook geen MFX. :D

Ik hoop dat je nieuwe booster het probleem oplost anders blijft het een €430 lok met geheugen verlies. :(

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Ben

Ter geruststelling ik heb beide appaten aangesloten gehad.
Ik begrijp dat ik onnodig hobby werk heb gedaan maar was een kwestie van een paar draadjes omstreken
Volgens de planning komt de booster morgen.
Ik denk niet dat dit de oplossing is maar dat weet ik spoedig

De lok zal als museumlok bij de werkplaats een plekje krijgen als dit gedrag zo blijft
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Koos,
Je kan een tweede adres programmeren die opvolgend is aan de ander. Dan heb je vier extra functies. Raptor regelt dat automatisch
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat

Inderdaad het opvolgende decoderadres in register 75....., makkelijk in te stellen met een oude 6021 een ook met een Raptor...

Beste Koos,

Heb je ontdekt of de lok rijdt op Motorola 28 stappen, dan is het een Märklin-Esu decoder en bruikbaar met de Ecos ,of op Motorola 27 stappen, dan is het een pure Märklin decoder en kun je met de Ecos alleen Motorola 14 stappen.

Hogere Märklin-Esu-Motorola kunde??

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
@Heren: vermeldt dan ook even hoe Koos MFX uit kan zetten in deze decoder immers pas dan kan hij Motorola rijden met de Ecos zonder geheugen verlies.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Bij het instellen van een lineaire karakteristiek van een MFX decoder met een CS1, kwam ik altijd op/langs een scherm waarboven staat dat je hier alleen maar mee mag werken als je weet wat je doet, zit daar geen CV in waarmee je de MFX uit zet?

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Anne en Ben

Ik heb de loc nog eens op de Esu locprogrammer gezet om cv te lezen maar er gebeurd niets
Hij staat af fabriek nog steeds op adres 50, mijn voorkeur is om CV 5 te wijzigen maar dat lukt niet
Ik weet niet welk type decoder het anders is het een optie om een andere decoder er in te zetten.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Probeer CV8 eens uit te lezen met de Read / Write CV optie van de locprogrammer en zet het reslutaat hier eens neer.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Uitgebreide decoder lijst -===> klik
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Als ik de gebruiksaanwijzing van deze insider loc erbij pak, dan zie ik dat de mogelijkheden zeer beperkt zijn.
Hij praat alleen MFX of Motorola. Dus DCC is helemaal niet in beeld.

MFX kun je niet uitzetten. Wel kun je op de ECoS MFX algemeen uitzetten.

Met de Raptor zal hij alleen luisteren naar Motorola en zijn de functies beperkt tot de eerste 4 + de licht functie.

Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Wim

Bedankt voor de handleiding
Inderdaad hieruit blijkt inderdaad dat er niet veel te wijzigen is.
Met de Esu locprgrammer reageert de decoder niet.
Ben nu zover dat ik denk om een nieuwe decoder te kopen en dan te vullen met geluid uit de Esu geluidendoos

Evenals de topicstarter blijft het vreemd dat de decoder geheugenverlies heeft met Mfx

Vrijdag kan ik weer verder de hobby, ook nog andere verplichtingen te doen.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
In toevoeging aan Wim dat vier extra functies beschikbaar zijn met een tweede adres een hoger dan ingesteld is op deze lok  :)
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat

Inderdaad opvolgend adres in register 75, zal ook wel met de Ecos kunnen.

Overigens verwacht ik dat als de lok continu een MFX signaal kan lezen, dus met een MFX booster, hij het geheugenverlies kwijt is, wellicht na een keer aanmelden op een andere MFX centrale, een MS is ook een centrale.

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: KoosLeiderdorp op zondag 01 november 2020, 20:47:47
Het is de Insiderloc van 2011 dus eigenlijk alleen Motorola waardig

Dus eigenlijk een loc voor de Kliko >:-D

Gooi maar in mijn kliko dan 😊

Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: Degeluidsman op zondag 01 november 2020, 19:28:57
@citaat

Koos, als je MFX in de decoder uitzet kan hij altijd naar Motorola luisteren en indien het nog aanstaat analoog.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Dat iemand na dit advies oppert om met de Raptor eens te kijken wat die loc met het motorola protocol doet, lijkt me geen  poging om de Raptor te promoten. Iemand anders suggereerde hier om MFX maar helemaal uit te bannen en met DCC  verder te gaan.

Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 29 oktober 2020, 12:38:28
Ga werken met MFX boosters in plaats van DB4. Of nog beter: ga DCC rijden en zet MFX overboord.

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: KoosLeiderdorp op woensdag 04 november 2020, 19:14:36

Met de Esu locprgrammer reageert de decoder niet.
Ben nu zover dat ik denk om een nieuwe decoder te kopen en dan te vullen met geluid uit de Esu geluidendoos


Dat is natuurlijk de beste oplossing, weg met het MFX geheugenverlies. Kun je ook de erg dure MFX booster afbestellen.
Maar de Esu DCC decoder heeft 31 functies + F0, Ecos/Koploper gaat niet verder dan 20 functies. Misschien de stap naar iTrain zetten, mogelijk kan dat programma het wel?

Als altijd: in het verleden gemaakte (foute) keuzes zijn geen garantie voor de toekomst.

Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Of je gaat afscheid nemen van de makers die matige apparatuur leveren,ik zie om mij heen steeds meer mensen die afscheid nemen van de Ecos ivm veel problemen met Marklin modellen(plots gaan rijden of niet reageren zelfs decoders die gaan hemelen)
Feit is gewoon ga je verschillende merken en lap midddelen gebruiken stijgt het risico op problemen.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Mark

Duidelijke uitleg van jouw mening
En dan voor weinig te koop aanbieden die lapmiddelen ;)
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat @citaat. Stuur mij dan maar een PB, neem ik de ecossen wel over.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat @citaat @citaat dat is een interessante invalshoek:
Ligt het uit zichzelf gaan rijden van die locs dan puur en alleen aan de Ecos? Of zijn het juist de Märklin modellen die afwijken en daarom vreemd doen.
Blijkbaar ben je in dat geval dan gedwongen om jezelf te gaan conformeren aan een product wat afwijkt van de "standaard" en dan dus wel werkt, maar om dan de standaard opeens als "matige apparatuur" te omschrijven?

Groet Dennis
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Märklin heeft zich nooit zo aan de standaard gehouden, sterker nog, hebben hun eigen standaard gecreëerd. En aangezien dat niet zo lekker gaat hebben ze maar besloten zich wat meer te conformeren aan de norm.

Ik wacht met smart op de reacties :)
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat: Het is een interessante invalshoek van Mark (Hmmglaser). Maar dat zijn we wel gewend van hem  :)

DCC is een open standaard (vastgelegd via de NRMA). Märklin heeft daar zelfs ooit opdracht toe gegeven om te ontwikkelen. Ze hebben het destijds niets meegedaan. Het DCC-protocol is beeld gekomen bij de NMRA en het is een open standaard geworden. Ze hebben toen hun eigen weg gekozen. Dat doen ze nog steeds met MFX / MFX+  Sinds de overname van Trix en LGB moeten ze meer het DCC-protocol ondersteunen. Dat doen ze dus ook. Of dat van harte gaat  :)  Ligt het aan anderen dat het MFX-protocol zo weinig gebruikt wordt? Of ligt het aan Märklin? Märklin is eigenlijk de enige fabrikant die MFX volledig ondersteund. Door het MFX-protocol (nu eindelijk) deels vrij te geven kunnen andere fabrikanten er mee aan de gang. Het is een soort van "vendorlock" voor echte Märklinpuristen. De "rest van de modelspoorwereld" heeft op een paar selectrix-fabrikanten na het DCC-protocol in gebruik.


Groet Ronald.
Edit: Tikfoutje eruit ...
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Denk dat het voor de hele modeltrein wereld beter zou zijn één norm aan te houden, beter gebruiksgemak.

En voor de fabrikanten goedkoper. Maar ja, iedereen wil een stukje van de taart, maakt ze niet uit hoe.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Nog even herhalen wat er aan de hand was ( is ) er is een loc die wanneer hij enkele uren spanningsloos is niet meer reageert op de Ecos.
Ik heb ondertussen de Esu booster 2 dagen in gebruik en nog steeds steeds gaat alles prima.
Wanneer de decoder weer problemen geeft komt er gewoon een nieuwe Loksound v5 in

Iedereen bedankt voor alle adviezen, en er komt dus niets in een Kliko of te koop voor weinig en ik heb ook iTrain 5 pro dus daar red ik het ook wel mee maar ik vind dit soort dingen ook wel een uitdaging.

Wat ik me nog wel afvraag of de topicstarter en ik de enige twee zijn die loc's hebben met geheugenverlies of zeg startproblemen.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat daar kan ik je geen antwoord op geven. Met de behaalde resultaten uit het verleden en geen goede garantie op de toekomst, gaat bij mij, wanneer het een Märklin decoder is, MFX uit.

Voor de rest alleen ESU DCC decoders. Nooit een probleem mee gehad.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Koos je hebt door een ESU booster te gaan gebruiken het risico op problemen verlaagd.
Als je geluk heb is het probleem nu verleden tijd.
Maar wat mij hier opvalt is dat veel mensen denken dat je alles maar met elkaar en door elkaar kunt gebruiken helaas is de praktijk anders.
Hoe groter de mogelijkheden worden hoe vaker er ook issues kunnen optreden.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Mark

Ik geloof je zoals je aangeeft dat je alles niet zo maar aan elkaar kan koppelen.
Maar het is toch vreemd dat er slechts 1 loc last heeft van dit probleem.
De Esu booster was al langer een wens, maar voor mij is de decoder de schuldige.

Ik blijf benieuwd of er maar twee personen waar dit probleem zich voor doet.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Marklin gaat zijn eigen weg(3rail vs 2rail en MM/MFX vs DCC)en daar moet men gewoon rekening mee houden.
Dat deze decoder een issue veroorzaakt kan meerdere oorzaken hebben bvb de decoder maar ook combi decoder lok elektronica.
Mogelijk is het op te lossen met een decoder update maar dat kan alleen met een CS2/3.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat Voor deze decoder bestaat er geen update, hij komt uit de Marklin stal, niet uit de Esu stal.

Citaat van: hmmglaser op donderdag 05 november 2020, 14:49:32

Marklin gaat zijn eigen weg(3rail vs 2rail en MM/MFX vs DCC)en daar moet men gewoon rekening mee houden.


Hoezo rekening houden, waarmee dan? Marklin is actief op zowel de 2rail als de 3rail markt en met zowel MFX als ook DCC. Je wilt de discussie een bepaalde kant uit duwen maar dat is onzin.

Hier is sprake van geheugenverlies van een Marklin MFX decoder doordat er gewerkt wordt met een NIET MFX booster. De oplossing is klip en klaar en stond al in reactie #1:

Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 29 oktober 2020, 12:38:28

Ga werken met MFX boosters in plaats van DB4. Of nog beter: ga DCC rijden en zet MFX overboord.


Gr, Ben.
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Beste Koos,

Het is mijn ervaring uit een onderzoek van diverse SDS loks dat Märklin niet erg efficiënt te werk gaat met het ontwikkelen van elektronica, ook is het typisch dat de "rode" railbus de sounds geregeld "door de war" gooit (gebeurde bij Marco ook), maar dat de "blauwe" railbus dat niet doet.

Ik denk dus dat de decoder in de lok met geheugenverlies niet tegen boostersignalen kan die een stukje MFX systeem missen en dan je nu met een MFX booster dus geen problemen meer hebt, een constatering die nuttig is voor collega's die lekker goedkoop rijden met niet-MFX boosters.

Groet, Anne W
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Wanneer heb ik een eventueel een booster nodig? Wat is precies de functie?
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat

Een booster is een extra stroom versterker, de gemiddelde centrale levert 4 ampere en daarop kunnen laten we zeggen 8 treinen tegelijk rijden.

Iedere trein heeft stroom nodig, hoeveel stroom hij nodig heeft scheelt per trein, alle verbruikers ( de loc zelf ) verlichting rook generator hebben allemaal stroom nodig.

Op een geven moment haal je de maximale stroom uit je centrale, ik dit voorbeeld is dat 4 ampere.

Als je meer treinen tegelijkertijd wil laten rijden heb je meer stroom nodig, dan komt de booster in beeld, deze booster kan ook weer 4 ampere aan stroom geven dus verdubbeld de hoeveelheid stroom op je baan.

Je baan moet dan wel in 2 sectoren verdeeld worden, iedere sector heeft dan 4 ampere om de treinen te laten rijden.


Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Helemaal duidelijk 👌👍🏻
Ik ga zeker nooit aan 8 treinen tegelijk komen, dus hoef ik niet aan de booster 😁

Is het trouwens niet mogelijk om een zwaardere trafo aan je centrale te hangen?

Vind het trouwens al behoorlijk,
P= U x I
Heb ik ooit geleerd

Wattage = 4 x 16
Geeft 64 watt, dat is behoorlijk wat motortjes en ledjes toch??

Ik zou er niet van staan te kijken dat als je voldoende verbindingen maakt naar de baan dat er misschien wel wat meer dan 8 treinen tegelijk kunnen rijden?

Wissels, seinen, enz worden toch door een andere trafo gevoed? Althans bij mij wel ?

Benieuwd of iemand al eens op de limiet heeft gezeten van de trafo (dus zonder booster)
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
 @citaat

Nee dat gaat niet werken, de maximale stroom is de maximale stroom.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 05 november 2020, 16:43:44

Hier is sprake van geheugenverlies van een Marklin MFX decoder doordat er gewerkt wordt met een NIET MFX booster. De oplossing is klip en klaar en stond al in reactie #1:


Hallo

Je moet dit even nuanceren. Het probleem ontstaat door de combinatie niet MFX booster en ecos. Dit komt omdat een ecos de vervelende eigenschap heeft om altijd een MFX decoder volledig te willen uitlezen. Is de lok in een boostersectie geweest dan kan het zijn dat de ecos hem "eruit flikkert". Dit is al een bekend issue sinds de CS1, en marklin heeft het opgelost door slechts 1x aan te melden, en daarna de lok in het geheugen op te slaan.
Met een CS2/3 maakt het dus niks uit of je een booster hebt die geen MFX kan. Het is gewoon een ecos probleem dat in de toekomst wellicht via een update verholpen gaat worden. ESU moet gewoon de oude principes loslaten. Het steeds opnieuw aanmelden was een van de struikelblokken die ervoor gezorgd heeft dat er een breuk tussen ESU en märklin gekomen is.
Wat dat betreft heeft hmmglaser op zich wel gelijk, geen vreemde rommel gebruiken die niet conform is. :D
Vervalt ook (als enige reden!) de garantie op je loks van volgens de "Manuel". O:-D

Bart
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Verlies MFX-adres locomotieven
Duidelijk verhaal Bart,
Voor mij dus mocht mijn cs2 het begeven voorlopig geen ecos.
Ik wissel regelmatig van locs tussen vitrine en baan, nu selecteer ik de loc in het scherm en klaar, als ik elke keer op aanmelden moet wachten..... word het een lange zit na mijn zomerstop 😂

En ik weet ook niet wat het met de decoder doet, telkens opnieuw aanmelden geeft misschien wel veel verwarring..