Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Loc adres

Gestart door Johanbak woensdag 28 oktober 2020, 15:04:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc adres
Johanbak
gast

Loc adres
Hallo allemaal, ik ben johan en ben er een tijdje tussen uit geweest i.v.m een ziekte. Mijn volgende probleem is dubbele
Loc adressen. Het is de 37631 mak , die heeft adres 64 en wil hem een ander adres geven. Ik probeer het te doen met een ms2. Vr grt johan.
Re: Loc adres
Lid sinds: 2008

offline
Re: Loc adres
Hoi Johan,

Welkom terug :)

Op de MS2 kun je het adres wijzigen in het loc-menu (shift-locje).  Vergeet niet op het vinkje rechtsonder te drukken.  Er mag uiteraard ook geen andere loc op de rails staan.

Groetjes,

Erik
Re: Loc adres
Johanbak
gast

Re: Loc adres
Hallo Erik, bedankt voor je reactie. Mijn probleem is dat de loc op adres 64 staat, en dat hij het doet. Nu wil ik hem omzetten naar loc adres 45 hoe moet ik dat doen ? Graag een duidelijke uitleg , dit in geval met mijn. Ziekte had 2 aneurysma in mijn hoofd. Vr grt Johan.
Re: Loc adres
Lid sinds: 2010

offline
Re: Loc adres
Hoi,

Kijk even in de handleiding Mobile Station 2 versie 3.55 PDF. Op pagina 14 van de handleiding staat "Lok Configureren". Daar staat met plaatjes aangegeven hoe je het adres kan wijzigen. Denk dat het mogelijk wel duidelijk is.

Groet Ronald.
Re: Loc adres
Johanbak
gast

Re: Loc adres
Hallo allemaal, ik geef het even op voor vandaag . Het blijft steeds heTzelfde als ik 64  verander in een ander getal dan gebeurt er niets. Vr grt johan.
Re: Loc adres
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Loc adres
Decoder:    6090mfx
Re: Loc adres
Johanbak
gast

Re: Loc adres
Hallo johny , bedankt dit was de oplossing. De ms2 was vol dat was een probleem , en het was een 6090 Max decoder. En toen was het makkelijk. Vr grt johan.
Re: Loc adres
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Loc adres
Het betreft een mfx loc. Daarbij is er bij het gebruik van een MS2 geen noodzaak om het adres te veranderen. Bij 2 mfx locs en met mfx aansturing wordt aan beide locs een verschillend aanstuursignaal afgegeven. Als de tweede loc geen mfx loc is, kan je beter de niet mfx loc een ander adres geven.
Re: Loc adres
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc adres
Hi Johan,

Even te aanvulling, het adres dat je kunt instellen, wordt allen gebruikt als het Motorola protocol gebruikt.
Dit is het geval als je een central station (6021) gebruikt.
Bij mfx worden de adressen door je ms2 bepaalt.
Zet je dus twee dezelfde loks op je baan dan kun je deze zonder aanpassingen geheel apart van elkaar aansturen.
Je moet ze allen goed uit elkaar zien te houden. :)
Re: Loc adres
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Loc adres
Hoi Johan,
je kunt als je het wilt wel het adres van een mfx-lok aanpassen, en wel op de volgende manier:
- zet op de MS2 het protocol op MM2
- haal de lok die je wilt wijzigen eerst uit de loklijst van de MS2
- maak een nieuwe lok aan bijv 36330 (dit is de Ee 3/3). (je mag ook een andere lok kiezen met jouw functies, maar dat is niet van belang)
- wijzig het adres met "adres wijzigen" uit het menu
- probeer of het werkt
- lok van de baan
- haal de lok nu weer uit de MS2 database
- zet de MS2 weer op protocol MFX/MM2 en desgewenst DCC
- laat de lok zich weer aanmelden.

John (VT601)
Re: Loc adres
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc adres
 @citaat Hi John, dat is dan wel het Motorola adres, dat je aanpast, niet het mfx adres.
Re: Loc adres
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Loc adres
Mfx adressen hoef je nooit aan te passen.

John (VT601)
Re: Loc adres
Johanbak
gast

Re: Loc adres
Dank jullie allemaal. Heb het probleem gevonden door jullie tips. Vr grt Johan.