Hoi Jan,
CS2 naar CS2 heb ik geen ervaring mee, bij de stamtafel rijdag hebben we wel de CS2 van Erik01 aan mijn CS3 gehangen met kabel 60123. Dat werkt in principe prima, de slave neemt alle data over van de master en laat alles wat in zijn eigen geheugen staat, onberoerd. Erik heeft ook een 214, ik heb een 226. Kabels insteken en opstarten.
Belangrijk voor het slave apparaat is dat deze een galvanische scheiding heeft. De CS2 heeft dat vanaf hardware 4.33, die is in de latere 214's ingebouwd, net als in de vroegere 215's. De vroege 214's hebben 3.xx, de 213 is sowieso niet geschikt als slave. Bij de CS3 geldt dat alleen de CS3+ deze heeft. Die heb ik niet, maar de CS2 214 van Erik heeft hardware 4.33 en kan dus als slave werken.
Persoonlijk zou ik, wanneer je voor een 3 gaat, altijd de 2 tot slave maken, maar dan moet je dus wel de juiste hardware versie hebben. Heb je dat niet, dan moet je een apparaat kopen dat dit wel heeft. Een CS2 met hardware 4.33 of later (215 kan altijd) of een CS3+ (216). Waarom de 3 als master? Die heeft een snellere processor aan boord.
Het apparaat met galvanische scheiding wordt zowel rijregelaar als booster. Spaart je dus een booster uit, maar dan moet je wel de middenrail isoleren tussen beide delen, net als met een normale booster.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan. Wij hebben elkaar des tijds voor het rijden en keer opgezocht om eea te testen. Lokkaarten werken op alle aangesloten slots, zowel op de master als op de slave als op de mobile stations. Die kan je op alle apparaten aansluiten. Persoonlijk zou ik terminal 60125 of 60145 ertussen knopen. Zodat je altijd nog vrije poorten houdt voor andere randapparatuur zoals een L88, boosters, meer MS, een CAN stellpult etc.
Het enige wat niet kan, waar het ons een beetje om te doen was, is via de app de slave CS2 benaderen. Dan krijg je de gegevens in het eigen geheugen en werkt er niets. Maar wij rijden op de stamtafel rijdag met 10 man, dus overbelasting op dat gebied zal je thuis niet snel hebben.