Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Piko BR 216

Gestart door Jasperkc zondag 25 oktober 2020, 11:24:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko BR 216
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Piko BR 216
Goedendag allemaal,

Ik heb eens even een vraag over de nieuw uit te komen BR 216 van Piko in Wisselstroom met het artikelnummer 52401 zonder sound en 52403 met sound. Ik heb op de website van Piko nergens iets gelezen of de loc uit kunststof dan wel uit metaal bestaat, en ook niet op hoeveel assen deze is aangedreven. Is er iemand die deze info al wel heeft?

Groet, Jasper
Re: Piko BR 216
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko BR 216
Hoi Jasper, ik denk dat Piko het uitgebreid zou vermelden als de lok een metalen kap heeft, dat zou de eerste Piko lok met een metalen kap zijn?
Op de site van piko.de kan je zien dat de lok een middenmotor heeft en beide draaistellen met een cardanasje zijn verbonden. Ik denk dat de lok 4 aangedreven assen heeft.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=308&vw_name=detail&vw_id=30468
Re: Piko BR 216
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Piko BR 216
Hallo Frank,

Ik denk eigenlijk dat de loc 3 aangedreven assen heeft net als Roco en Brawa doen bij hun wisselstroom modellen. Dit omdat er een sleper onder de loc zit en de tandwielen in de weg zitten. Maar ik ben zeer benieuwd als het model uitgeleverd wordt of het zo is dat er 3 of 4 assen aangedreven worden.

Groet,
Jasper
Re: Piko BR 216
ACTS.zuid
gast

Re: Piko BR 216
De 216 in AC heeft 4 aangedreven assen en een kunststof kap.

Hier vind je nog wat info: KLIK

Gr, Ben.
Re: Piko BR 216
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko BR 216
Niet geheel onbelangrijk detail is dat de 216 010 van Piko een lok uit de voorserie is.
Ze heeft al niet meer de bolle "Lollo" neus, maar nog wel de brandstoftanks, luchtrooster indeling en ramen etc. uit de voorserie.
Het is dus geen voorbeeld van hoe de productieserie van de Br216 er uit zag.
Desalnietemin wel een mooi model.
Re: Piko BR 216
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Piko BR 216
Da's ook geen prijspakker meer..

Ik vind Marklin zo bijna goedkoop worden !