Fleischmann Plan V motorschild gebruiken voor digitaal
Ik heb hier een nieuwe Fielschmann Plan V 2-rail uitvoering liggen. Analoog.
Deze wil ik ombouwen naar 3-rail digitaal. Ook met nieuwe printplaten met binnenverlichting etc (printen van John/Looney Tunes

).
Het motorschild van dit treinstel is een digitaal voorbereid schild waar een NEM651 aansluiting op zit.
Ik wil nu even zeker weten hoe ik deze aan moet sluiten.
Mijn idee is om dit via de NEM651 aansluiting te doen. Ik heb daar een stekkertje voor.
Omdat deze dus al digitaal voorbereid is zou dit m.i. moeten werken, maar ik zie zoveel componentjes op het schild zittend dat ik twijfel.
Op de eerste foto zie je het schild zoals ik het uitgebouwd heb. De gele (pin 6) en witte (pin 5) draad zijn voor de front/sluit seinen.
De zwarte (via de printbanen verbonden met pin 4) is via het motorhuis verbonden met de assen en neemt dus ook stroom af.
De rode (pin 3) kwam via de originele print en zat aangesloten op stroomafname in de andere bak via de koppeling
Er zat een dummy stekker in dus koppelt met pin 1 en 2 en zo de motor via de koolborstels van stroom voorziet.
Mijn plan in nu:
-Rode draad eraf
-Gele draad eraf
-Witte draad eraf
-Via stekker pin 1 en 2 aansluiten op de motor uitgangen van de nieuwe print
-Zwarte draad aansluiten op de massa aansluiting van de nieuwe print
Is dit een goed plan? Doen die SMD componentjes (condensators??) tussen allerlei print banen op het motorschild nog iets? Kan ik die gewoon laten zitten?
Koen