Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025

Gestart door BR24 dinsdag 20 oktober 2020, 19:24:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025
hallo

Ik vind een MS1 om treinen rond te laten rijden en af en toe eens te laten stoppen perfect, maar voor het rangeerwerk vind ik het niets.
De ouderwetse trafo uit het analoge bedrijf was daar veel geschikter voor.
Toevallig krijg ik een 29852 startset binnen en daar zit een van de eerste Delta regelaars in, type 67025.
Die heb ik geprobeerd op een los stukje spoor en dat regelt eigenlijk heel mooi om te kunnen rangeren.
Bedoeling is dan dat er 1 lok - die alleen gebruikt wordt om te rangeren - in de regelaar komt en de overige worden dan bediend door de MS1.  Weet iemand of deze 2 tegelijk op 1 baar kunnen en hoe?

groeten
Jan
Re: Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025
Dag Jan,
Volgens mij zijn dit twee verschillende systemen. Het oude Delta systeem en het nieuwe Digital systeem. In elk geval wordt de voeding al anders geleverd. Directe koppeling kan dus niet. Wil je dit combineren, dan moet je het rangeerterrein al volledig scheiden van de rest, dus zowel de middenleider als de spoorstaven isoleren.

Groeten,
Gerard
Re: Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025
Je kan de delta regelaar gebruiken op een stukje geïsoleerd spoor - gescheiden van het MS1 circuit.
Anderzijds is het zo dat de locomotieven uit die startset een delta decoder ingebouwd hebben die gewoon aangestuurd kan worden door jou MS1.
Het rij-effect zou, naar mijn mening, hetzelfde moeten zijn
Re: Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025
Het rij-effect is wel hetzelfde maar zo'n MS1 regelaar vind ik niet prettig om mee te rangeren.
Zo'n ouderwetse draaiknop kun je snel op nul draaien en dan stopt de lok ook meteen.
Bij zo'n MS1 regelaar rijdt de lok altijd nog een stuk door als ik de knop op nul draai.
Re: Is het mogelijk om een MS1 60652 te combineren met een regelaar 67025
Voor zo'n rangeerklusje met de MS1 kun je de locs die zulk rem- en aanzetgedrag hebben op de directe regeling zetten.

F.