Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Probleem met br 89 loc van marklin

Gestart door ralph-marklin dinsdag 19 februari 2008, 19:34:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met br 89 loc van marklin
Hallo,,

Ik heb dus een marklin br 89. Super loc. Hij heeft altijd goed gereden. Maar nadat ik vandaag de contactjes bij de sleper en de tandwielen iets te veel had gesmeerd!  Doet hij totaal niks meer ik heb al vanalles geprobeerd nog een keer de contacten schoongemaakt andere sleper eronder maar niks hoor.
Het lampje brand ook niet als ik wil rijden dus er is ergens een spanningsprobleem. Wel merkte ik op dat het contactpuntje onder de sleper losjes zit. Draad zit er natuurlijk wel nog aan.  Wie o Wie kan mij met dit probleem helpen!!!!!!!


Groeten Ralph Hoedemakers
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Bedankt peter maar hij heeft geen decoder het is een analoge.
Draad van sleper?? bij het contactje bedoelt u????
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Ben net de motor van binnen aan het bekijken. schoon is anders .

Zou het daar ook aan kunnen liggen??
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Ik ben er nu ook achter gekomen dat de draad die vanaf de wikkel afkomt slecht zit gesoldeer doet wel iets als ik er tegen duwd maar niet veel
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Citaat van: ralph-marklin op dinsdag 19 februari 2008, 19:34:21
Hallo,,

Ik heb dus een marklin br 89. Super loc. Hij heeft altijd goed gereden. Maar nadat ik vandaag de contactjes bij de sleper ...... iets te veel had gesmeerd! 

Wat bedoel je met "contactjes bij de sleper", toch niet het contactplaatje onder de sleper?
Deze moet in het geheel niet worden gesmeerd.
Heb je dit toch gedaan, dan zou ik deze eerst goed onvetten.

Het contactplaatje onder de sleper zit altijd los en wordt door de sleper op z'n plaats in het chassis gedrukt.
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
nee ik heb die niet gesmeerd. ik heb de tandwielen teveel gesmeerd en toen is dat erlangs gelopen maar ik heb het probleem al verholpen.
Maar nu is er een volgende probleem bij mijn andere bericht het eerste. Daar moet u maar eens even kijken
Re: Probleem met br 89 loc van marklin
Waarom 2 draajes over problemen die over dezelfde loc gaan?