Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 20 oktober 2020, 18:29:45
De ontwerpen waarmee NS zich vanaf de Fyra mee inlaat, wijken nu eenmaal af wat van de rest van de wereld doet en ik vind dat in dit geval een treurige zaak. Dat is een waardeoordeel, klopt. Maar wel een van niveau!
Das grappig, dat is namelijk niet geheel waar... Of liever gezegd, geheel niet waar, als je kijkt naar het nieuwe materieel sinds de V250 is geweest:
- BR 186: Standaardmodel, rijden er al tig van rond.
- Flirt 3: Standaardmodel, rijden er al tig van rond, ook in NL: Kelios, Arriva, NS R-NET/Albellio, Connexxion, Albellio NRW (voor dienst Arnhem - Düsseldorf), Kelios in Duitsland (voor dienst Hengelo - Bielefeld)
- SNG: Gebaseerd op een standaardmodel (CAF Civity), iets aan de wensen van NS aangepast. Rijdt ook al rond in Italië en Montenegro. Technisch op het zelfde platform zijn gebaseerd zijn de in het VK rondrijdende Class 195, 196, 197, 331 en 397. Bij de 195 en 397 zijn de gelijkenissen terug te vinden.
- ICNG: Gebaseerd op een standaardmodel met een optielijst, rijden ook al rond in Italië met qua uiterlijk iets minder opties (lip onder koppeling).
Treinen Civity "SNG" in Italië:
Bron (2x): CAFMontenegro
Bron: CAFCoradia Stream POP van de Italiaanse spoorwegen (het broertje van onze ICNG):
Bron: AlstomNS heeft voor een lip onder de koppeling gekozen, Trenitalia heeft gekozen om dit open te laten.