Hallo Freddy,
Dat je iTrain gebruikt in combinatie met CS3 is een interessant gegeven. Meer nog, dat je er zeer tevreden over bent is voor mij ook positief om te weten.
Bedankt voor je feed back
Stand momenteel: iTrain 2, rest 0

Dag Hans Bierre,
Ik had inderdaad Windigipet als laatste geschreven maar hij staat wel bij mijn vier favorieten. De kostprijs is inderdaad aan de hoge kant, dat was de reden voor vierde plaats.
Alvast bedankt voor je reactie.
Stand momenteel: iTrain 2, Win Digi Pet 1, rest 0.
Hallo Peter,
Ja ik schrijf graag, hou van dramatiek, daarom kies ik ook voornamelijk voor stoomtreinen.
Bedankt om mij het hart onder de riem te steken dat als ik met Arduino overweg kan RocRail geen probleem mag zijn. Maar als je eens wist hoe ik moet wroeten en zwoegen om die Arduino uiteindelijk te laten doen wat ik van hem vraag....
Gratis is natuurlijk heel aantrekkelijk. Ik zal al genoeg aan S88's en decoders moeten uitgeven want voor het ogenblik heb ik dergelijke toestellen niet in huis.
Fijn dat je mij zegt dat de CS3 nooit zal kunnen wat een sofware programma op PC aankan. Ik vermoedde dit ook al maar ik heb nooit iets geautomatiseerd met mijn CS3 (Ik wou kosten besparen op terugmelders en decoders en koos voor Arduino) dus wist ik niet echt de mogelijkheden van de CS3 niet. Ik voel nu aan dat ik een duur apparaat gekocht heb dat ik nooit ten volle zal gebruiken. Ik had iets goedkoper kunnen aanschaffen maar toen was mijn kennis nog veel kleiner dan nu. Ik lig er niet van wakker en mijn vrouw weet van dit alles ook niets af dus....
Ik ga wel eens de Rocrail testen want ik wil wel eens voelen hoe dat gaat. Trouwens de video's van Albert zijn een prachtige hulp vermoed ik voor RocRail gebruikers.
Bedankt voor uw repliek.
Stand momenteel: iTrain 2, Win Digi Pet 1, RocRail 1 rest 0.
Dag Hans,
Citeerhet wordt ondersteund door een eigen hardware lijn die volledig
toegespitst is en geïmplementeerd in het programma. Je bent dan niet afhankelijk van de vaak dure merkleveranciers maar kunt je eigen DIY modules bouwen.
Wow, dat klinkt interessant maar vraagt om uitleg. Wat bedoel je met "eigen hardware lijn"? Zijn dit toestellen (bvb decoders) die speciaal ontworpen zijn om met rocrail te gebruiken? En wat zijn "DIY" modules?
Jouw link brengt mij bij een prachtige layout van mijn eigen geliefde stad Antwerpen! Schitterend en heel herkenbaar, De oude dokken, de droogdokken, en ik geloof de Aziabrug de oude havenbuurt, heel romantisch. En in het donker "De lichtjes van de Schelde"? Want dan begint mijn hart sneller te slaan

.
Nu heb ik de weg naar de Rocrail Hardware gevonden. Ik moet dit alles even rustig bekijken.
Mijn kennis en omgang met al deze elektronica is echter de zwakke schakel, Hans. Ik heb wel wat theoretisch technische background maar voel me wel onzeker als het op praktijk aankomt.
Bedankt voor jouw reactie,
Groeten,
Vic
Stand momenteel: iTrain 2, Win Digi Pet 1, RocRail 2 rest 0.
Hallo Gerrit,
Amaai, druk vanavond. Interessant informatie. Itrain is jouw eerste keuze maar wel is het dan toch niet zo "plug and play" als ik jou goed begrijp. Dat is goed om te weten. Er is wel op YouTube een video reeks voor iTrain in het nederlands van een zekere Jeroen Balkema. Dat vind ik persoonlijk wel handig want dan krijg je alles voorgeschoteld in kleine hapklare brokjes wat de zaak een stuk verteerbaarder maakt (denk ik dan toch

)
Bedankt voor je reactie!
Stand momenteel: iTrain 3, Win Digi Pet 1, RocRail 2 rest 0. mmm, spannend:-)