Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Stroomafnemers BR 186

Gestart door stephan99 zondag 11 oktober 2020, 12:50:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2015

offline
Stroomafnemers BR 186
Hallo allemaal

Zoals jullie misschien wel weten heb ik diverse versies van de bombardier br 186 van marklin. Erg jammer is dat de gelijkstroom stroomafnemers totaal niet overeen komen met de werkelijkheid. Onderandere het schuitje klopt niet maar dat is nog wel redelijk op te lossen met het onderdeel sommerfeldt 987. Maar wat niet op te lossen is is de onderarm van de stroomafnemer in werkelijkheid een Y vorm heeft en die van marklin heeft dat niet. Ik heb op de site van Sommerfeldt en die heeft niet die type stroomafnemers. Roco heeft wel de juiste stroomafnemers onder artikel nummer 85551. Maar mijn vraag is kan die zonder problemen op de marklin bevestigd worden of gaat dat niet

Stephan
Re: Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

online
Re: Stroomafnemers BR 186
Hecht je er veel waarde aan?
Misschien kan je het bewuste onderdeel zelf maken en uitwisselen.
Messing pijp kopen, op maat maken, en in mal solderen.
Dan er even van uit gaande, dat je de juiste diameters kan kopen..
Het te buigen deel zal je uit masief messing moeten maken.

Mvg. Marcel
Re: Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2014

offline
Re: Stroomafnemers BR 186
De betere modelbouwzaken hebben massief en holle messing staven wel liggen.
Verder kun je ook afvragen is het de moeite waard is,meestal valt het nauwelijks op?
Re: Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Stroomafnemers BR 186
Hallo allemaal.

Ik ben het wel eens met de topicstarter. De vraag is niet of het wel of niet opvalt. Hij wil gewoon een stroomafnemer plaatsen op z'n loc welke overeen komt met de werkelijkheid. Hij zou eens contact kunnen opnemen met Sommerfeldt of zij niet zo'n stroomafnemer in het assortiment kunnen opnemen. Daar is denk ik best wel vraag naar.

Groet, Jasper.
Re: Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2008

offline
Re: Stroomafnemers BR 186
Volgens mij zit het schroefgat altijd wel op de zelfde plek, en kun je de Roco dus wel gebruiken.  Het verschil zit dacht ik meestal meer in de isolatoren.
Re: Stroomafnemers BR 186
Lid sinds: 2015

offline
Re: Stroomafnemers BR 186
Hallo allemaal
Ik ben er een tijd mee bezig geweest om het een en ander te onderzoeken. Ik heb onderandere de sommerfeldt 987 gekocht maar helaas passen die niet. De gedeeltes waarmee je het aan de stroomafnemer vast maakt zit verder uit elkaar (zie foto). Dus dat wordt het helaas niet. Ik weet dat sowieso 3 merken de 186 hebben met de juiste stroomafnemers namelijk roco, ACME en brawa. Die van roco heb ik al geprobeerd maar de isolatoren zitten niet exact op de plek van de marklin dus ook dat gaat niet. Heeft iemand dan misschien informatie over de stroomafnemers van ACME of brawa of daar een manier voor is om die op een marklin te plaatsen. Ik hoor het graag

Met vriendelijke Groet
Stephan

P.s. voor mij zijn de juiste stroomafnemers erg belangrijk voor op een model. Dat is namelijk 1 van de eerste dingen die je ziet bij een elektrische locomotief en daar hecht ik daar veel waarde aan