Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin hondekop

Gestart door m.bouhuis zaterdag 10 oktober 2020, 14:27:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin hondekop
Lid sinds: 2018

offline
Marklin hondekop
Hallo allemaal,
De verlichting van de hondekop knippert,dat is gebeurd toen ik een andere loc op de rails zette.
De hondekop rijd nu ook wat langzamer dan normaal,mijn vraag:Wat is hier fout gegaan en welk probleem heb ik nu?
Mvg Mart.
Re: Marklin hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marklin hondekop
Misschien kan je besturing niet voldoende stroom leveren, met wel apparaat stuur je de baan aan en welke transformator gebruik je.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin hondekop
Met de nieuwste MS.
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin hondekop
Blijven de problemen ook als je de andere loc weer van de rails haalt?
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin hondekop
Ook als de hondekop alleen op de rails rijd.
Zal de decoder hopelijk niet zijn??????
Re: Marklin hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Marklin hondekop
Welke hondekop hebben we het over? Die van Piko, van Artitec, stiekem over de Roco plan T/V over stiekem over de Märklin motorpost?

Bij Piko: klap hem naar een ander adres (korte adressen onder de 99) en gooi vervolgens analoog herkenning uit een daarna ook Motorola.
Re: Marklin hondekop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin hondekop
Citaat van: Laurent op zaterdag 10 oktober 2020, 17:23:29
Welke hondekop hebben we het over? Die van Piko, van Artitec, stiekem over de Roco plan T/V over stiekem over de Märklin motorpost?

Dit is eigenlijk de belangrijkste om je verder te kunnen helpen!
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2015

offline
Re: Marklin hondekop
Citaat van: m.bouhuis op zaterdag 10 oktober 2020, 14:27:57
Hallo allemaal,
De verlichting van de hondekop knippert,dat is gebeurd toen ik een andere loc op de rails zette.
De hondekop rijd nu ook wat langzamer dan normaal,mijn vraag:Wat is hier fout gegaan en welk probleem heb ik nu?
Mvg Mart.

De decoder is beveiligd tegen kortsluiting en overbelasting. 1x per seconde wordt de stroom door de decoder gemeten. Als de stroom te hoog is worden de uitgangen voor 1 seconde uitgeschakeld
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin hondekop
Hmm dat is voor het eerst dat ik lees dat een ohmse belasting een grote inschakelstroom heeft ;)
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin hondekop
De weerstand van de metalen gloeidraad stijgt met de temperatuur (in functie van de temperatuurscoëfficient van het gebruikte metaal).
Dit betekent dat de weerstand van een "koude" lamp lager is dan de weerstand van een brandende lamp - uitzondering zijn kooldraadlampen, waar het filament geen metaal is.
Hoeveel dit weerstandsverschil nu precies is voor onze mini lampjes heb ikzelf nog nooit opgemeten (omdat ik er geen last van heb  ;) )
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin hondekop
Ik heb een aantal adressen geprobeerd zonder resultaat.
Daarna via de MS herkennen gedaan, en de piko hondekop reageerd als vanouds?
Ra ra hoe is dat nu mogelijk?
Verder wil ik jullie bedanken voor al het meedenken voor een oplossing.
Mvg Mart
Re: Marklin hondekop
ACTS.zuid
gast

Re: Marklin hondekop
Goed dat het weer werkt. :)

Het treinstel is in de analoog stand gegaan, in het vervolg voortaan de spanning van de baan halen als je er iets nieuws op zet.

Gr, Ben.
Re: Marklin hondekop
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin hondekop
Dat laatste zal ik nu zeker onthouden!