Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Decoder database/overzicht?

Gestart door KNed woensdag 07 oktober 2020, 16:29:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoder database/overzicht?
Ik wilde zoeken welke functiedecoders er zijn met een MTC21 / NEM660 aansluiting. Ik dacht dat dat een simpele zoekopdracht zou zijn.
Het gekke is dat ik eigenlijk alleen ESU decoders vind. Nu kan het natuurlijk zijn dat er geen andere fatsoenlijke functiedecoders zijn in deze uitvoering maar dat lijkt me sterk.
Diverse websites van bekende modelspoorwinkels helpen me ook niet echt verder. Vaak is zoeken lastig, of hebben ze volgens mij maar een beperkt aantal merken in het assortiment.
Is er ergens een website waar een overzicht is te vinden van decoders?
Zo niet dan zou ik bijna zin krijgen om zoiets te gaan maken in de vorm van http://www.nlinmodel.nl met heerlijk makkelijke filter mogelijkheden :D

Antwoorden van welke MTC21 functiedecoders er zijn zijn ook welkom

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Decoder database/overzicht?
Re: Decoder database/overzicht?
Ik vind daar wel na wat doorklikken de websites van diverse decoder fabrikanten, maar er staan zo te zien precies 0 functiedecoders in de lijst die je linkt. Dus daar heb ik niet zoveel aan  :)

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Decoder database/overzicht?
je moet ook niet doorklikken, maar de omschrijvingen gewoon goed lezen. Staat er perfect bij welke MTC21 hebben....
Re: Decoder database/overzicht?
Dat staat erbij, maar ik ben dus op zoek naar een functiedecoder. Die staan (zoals ik al schreef) niet in de lijst...

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Elke retrofit M* MLD en MLD3 , ook die met de MTC21, zijn als functiedecoder in te stellen en te gebruiken.
De desbetreffende instellingen zijn op de M* site te bekijken en te downloaden.

Ook in de MDT3 (decodertool) is dat in te stellen.
Re: Decoder database/overzicht?
Bedankt voor je reactie, maar dat wordt dan wel weer een wat dure oplossing. Een Lokpilot Fx is aanmerkelijk goedkoper.

Inmiddels heb ik op dezelfde vraag op BNLS ook antwoord gekregen dat Brelec een goedkope 21MTC oplossing heeft.
Nu heb ik uit het verleden een slechte ervaring met een (bedrade) functiedecoder van Brelec. Op DCC werkt hij prima, maar Motorola werkt raar genoeg soms wel maar meestal niet. Brelec support beloofde een nieuwe op te sturen maar dat blijft alleen bij beloftes, daadwerkelijk opsturen en dus beloftes nakomen blijkt te moeilijk.

Zijn er hier forummers die MTC21 Brelec decoders gebruiken via MM protocol? Gaat dat goed?
Edit: het gaat om deze https://ilightshop.com/product.php?id_product=14

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Decoder database/overzicht?
 @citaat

Ik zou het bij Esu houden Koen, misschien een paar euro duurder maar kwa instellen veel handiger.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Decoder database/overzicht?
Ik ben inderdaad ook wel fan van Esu. Zit nu nog te twijfelen voor m'n Sprinter en Plan-V. Ik ben daar nu de printen van Looney Tunes / John aan het inbouwen. Die hebben een MTC21 interface. Voor beide motorbakken heb ik ESU locdecoders. Maar voor beiden andere bakken twijfel ik nog. Ik heb nog wat andere decoders liggen, die zijn alleen niet MTC21. Dat is nog wel op te lossen met wat stekkertjes enzo.
Alleen wil ik ook de functiemapping toepassen omdat op de printen AUX3 voor de binnenverlichting is. Die wil ik op F1 hebben. Ik moet nog even kijken of de decoders die ik heb liggen functiemapping ondersteunen. De kans is groot van niet

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Je moet Martin (Flyerman ) eens polsen of hij het gat in de markt niet voor je kan opvullen.
Hij heeft functie decoders voor een paar euro.
Misschien is hij bereid een ander print met 21 MTc te maken voor dat ontwerp.

Mvg Robin
Re: Decoder database/overzicht?
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Decoder database/overzicht?
Citaat van: KNed op donderdag 08 oktober 2020, 13:50:54
Alleen wil ik ook de functiemapping toepassen omdat op de printen AUX3 voor de binnenverlichting is. Die wil ik op F1 hebben. Ik moet nog even kijken of de decoders die ik heb liggen functiemapping ondersteunen. De kans is groot van niet
Als de decoder standaard aux1 op F1 heeft, gewoon aux1 aansluiten op de betreffende plek die ik je tijdje terug had gemaild en opgelost zonder functie te mappen.
Re: Decoder database/overzicht?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Decoder database/overzicht?
k gebruik de brelec op allebei MM en DCC.Geen problemen en programmeren is heel simpel als je de werkwijze en tabel kent.Ik heb daarvoor een file /tabel gekregen van brelec zelf en zo mijn disco rijtuig geprogrammeerd.Heb ook de esu en is net hetzelfde maar iets duurder.De esu gebruik ik vnl als er meer complex is of ism een esu locdecoder als stuurstandrijtuig.
Re: Decoder database/overzicht?
Citaat van: KNed op donderdag 08 oktober 2020, 12:25:08

Zijn er hier forummers die MTC21 Brelec decoders gebruiken via MM protocol? Gaat dat goed?
Edit: het gaat om deze https://ilightshop.com/product.php?id_product=14


De download van de handleiding is niet te openen. Daarmee is het hobby spul en stopt het voor mij.

Ik werk met of Esu of goedkope functiedecoders van Uhlenbrock (76900 geloof ik), die werken perfect maar de laatste is met draadjes. Ik ben "anti" 21MTC tenzij het echt noodzakelijk is. Aan de dragerprint moet je immers ook weer solderen en het zit me allemaal in de weg.

Op BNLS heb ik je al geantwoord Koen, dit ter info.

Gr, Ben.
Re: Decoder database/overzicht?
Citaat van: Looney Tunes op donderdag 08 oktober 2020, 14:19:56
Als de decoder standaard aux1 op F1 heeft, gewoon aux1 aansluiten op de betreffende plek die ik je tijdje terug had gemaild en opgelost zonder functie te mappen.
Dat is inderdaad ook wel een mooie manier van functie mappen  :) had ik niet aan gedacht, bedankt.

Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 08 oktober 2020, 15:03:34
De download van de handleiding is niet te openen. Daarmee is het hobby spul en stopt het voor mij.

Ik werk met of Esu of goedkope functiedecoders van Uhlenbrock (76900 geloof ik), die werken perfect maar de laatste is met draadjes. Ik ben "anti" 21MTC tenzij het echt noodzakelijk is. Aan de dragerprint moet je immers ook weer solderen en het zit me allemaal in de weg.

Op BNLS heb ik je al geantwoord Koen, dit ter info.
Ik ben inderdaad ook niet weg van Brelec om eerder genoemde redenen.

En de printen van John hebben al een MTC connector aan boord dus het is inprikken en klaar... Werkt perfect.

Ik zal nog ff op BNLS kijken

Koen
Re: Decoder database/overzicht?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Decoder database/overzicht?
mailtje verzonden aan Raf dat de download niet werkt.PS : als je de brelec decoders enzo wil kopen best via zijn eigen mailadres bestellen.
Re: Decoder database/overzicht?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Decoder database/overzicht?
Hallo,

ook Zimo heeft 21 mtc functiedecoders, mx686d

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Decoder database/overzicht?
Citaat van: bellejt op donderdag 08 oktober 2020, 16:31:04
mailtje verzonden aan Raf dat de download niet werkt.PS : als je de brelec decoders enzo wil kopen best via zijn eigen mailadres bestellen.


download werkt,alleen is het een ODG-bestand,om te openen moet het eerst naar PDF (of iets anders) geconverteerd worden;


mvg,
Michel
Re: Decoder database/overzicht?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Decoder database/overzicht?
yep.Gedaan en online convertion and save as PDF :)