Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Br 23 Märklin nr39230 meldde zich niet aan bij CS1 maar is via MS1 weer gereset.

Gestart door Maarten Marklin vrijdag 16 oktober 2020, 14:00:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Br 23 Märklin nr39230 meldde zich niet aan bij CS1 maar is via MS1 weer gereset.
Misschien dat mede forumleden er iets aan hebben.


Mijn BR 23001 heeft een tijdje in de vitrine gestaan van de zomer. Nu ik de nieuwe C-rails aan het uittesten ben dacht ik de BR 23 even te laten rijden.
Op de baan gezet maar wat een schrik, hij gaf geen kik. De loc verwijderd uit de CS1 in de hoop dat hij zich opnieuw zou qaan melden. Niks....ik kon in de datatbase van de CS1 ook geen 39230 vinden.


Gekeken of alle draden vast zaten, eigenlijk moet je de loc pas open maken als niets meer lukt. Maar ja, nu weet ik ook weer hoe die er van binnen uit ziet.
Mijn Mobile station even losgekoppeld van de CS1 en met een aparte voeding aangesloten op een los stukje rails. Na een paar seconden werd BR 23001 zichtbaar. De loc had zich aangemeld bij de Mobile station 1! Gelukkig, de loc deed het nog en geen defecte decoder waar ik eerst aan dacht.
De loc weer op de baan gezet maar op de CS1 werd niks aangemeld. Terug naar de MS1 en daar werkte de loc normaal.
Een helder moment.....de loc via de MS1 gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna de loc weer op de baan en ja hoor.....de CS1 herkende hem en na een 30 seconden was hij weer netjes aangemeld.


Conclusie, meld je loc zich niet meer aan bij je central station probeer dan via, in dit geval, de MS1 de loc te resetten.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Re: Br 23 Märklin nr39230 meldde zich niet aan bij CS1 maar is via MS1 weer gereset.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Br 23 Märklin nr39230 meldde zich niet aan bij CS1 maar is via MS1 weer gereset.
Hoi Maarten,

Ik heb dit al meerdere malen bij de hand gehad, op de een of andere manier gebeurd dit met MFX decoders.
Even laten aanmelden op een andere centrale en hij laat zich weer zien.

Deze bug zit er helaas al lang in.

Fijn dat het opgelost is.


Mvg,

Peter Degeluidsman