Je legt het probleem duidelijk uit.
De oplossing is dat ook maar in de online-handleiding bij Viessmann in het Duits (of Engels):
Viessmann 5232 pagina 3,
gebruiksaanwijzingCiteerWichtig: Wenn Sie Züge mit mehreren elektrisch untereinander verbundenen Schleifern einsetzen
(z. B. einen ICE oder Wendezug),
dann muss der Fahrabschnitt so lang sein, dass sich alle Schleifer in diesem Abschnitt befinden,
bevor der erste Schleifer den Bremsabschnitt erreicht!
Ansonsten entsteht ein Kurzschluss.
En kijk, dat is precies wat er gebeurt: de Oriënt express heeft stroomvoerende koppelingen,
een eerste en een laatste sleper, en per wagon massacontactstrips.
Dat geheel moet passen binnen 1 afremsectie, voordat de trein de overgang mag nemen naar de volgende afremsectie. Zoniet: kortsluiting. Elke afremsectie is geïsoleerd door middenrail isolatie.
Dus, stel je hebt 3 afremsecties op 1 stopplaats, dan heb je volgens deze gebruiksaanwijzing 5 middenrail isolatie plekken nodig, en elke sectie moet tenminste zo lang zijn als de loc plus de hele sleep van (wat is het 5, 6 of 7?) wagons.
Eerlijk gezegd, dat klinkt mij wel heel erg analoog in de oren voor een digitale afremmodule.