Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loc uit set 29010

Gestart door Theo woensdag 30 september 2020, 12:20:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc uit set 29010
Lid sinds: 2015

offline
Loc uit set 29010
Heeft iemand enig idee van de waarde van een Märklin loc uit set 29010.
Het betreft een BR 01.10 met mfx + geluid.

Theo
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2017

offline
Re: Loc uit set 29010
Loc geldt als "gebruikt".  Er is geen ovp.
Volgens ebay.de maximaal € 175

Cees
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Loc uit set 29010
Hangt vooral af van de toestand. En hoewel hij uit een startset komt, beschouw ik hem niet automatisch als gebruikt: zolang hij niet heeft gereden en nergens schade heeft of verouderingsverschijnselen vertoont, is hij wat mij betreft in nieuwstaat. Voor wat betreft de OVP: als je hem te koop aanbiedt, zou je er eventueel de verpakking van de startset bij kunnen doen, als je die hebt.

De adviesprijs in 2009 van startset 29010 was € 449,95. Met de gangbare 10% korting zal de prijs in veel winkels net boven de € 400 hebben gelegen, in sommige er onder. Daarvoor had je deze BR 01.10 en drie personenwagens, een ovaal met inhaalspoor en zijspoor plus een Mobile Station I en toebehoren. Dat geeft alvast een idee en op basis daarvan schat ik de huidige waarde van zo'n loc in nieuwstaat op maximaal € 200. Als je er zoveel voor zou vragen, moet je natuurlijk maar afwachten of je snel een koper vindt.

Als hij niet in nieuwstaat is, is de waarde uiteraard lager. Op de baan zetten en een heel klein stukje rijden om te testen of alles goed werkt heeft maar een minimaal effect, maar (veel) rijden of schade kan de waarde behoorlijk drukken.
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2014

offline
Re: Loc uit set 29010
@citaat je prijs is veel te hoog voor een lok van 2 jaar oud in nieuwstaat met een nieuwprijs van 450 mag je blij zijn met 200 euro.
Wat veel mensen ook niet weten is dat bepaalde verkopers(bvb playscout op ebay.de)op ebay hogere boden krijgen,maar bied jij het aan zul je zeker 25 a 30% onder die prijs blijven.
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Loc uit set 29010
 @citaat Ik heb dezelfde en dikke 15jaar geleden verkocht voor €200. Kwam wel uit een andere startset (was toen een set met een eloc en een stomer, voorzien van een controlunit 6021. Ik heb deze set later nooit meer in de handel of 2de hands gevonden).
Wat mij betreft kan je tussen de €150 en €215 krijgen... als deze in perfecte staat is.
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2014

offline
Re: Loc uit set 29010
Je hebt het nu over de set,maar de topic starter heeft het over de lok.
De 2de hands prijs van deze loc in sommige winkels is rond de 150 euro dus een 100 a 125 of je moet het geluk heb dat je de gek tegen komt ;)
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Loc uit set 29010
 @citaat
Neenee, ik heb het weldegelijk over de loc uit de set. Maar zoals vaak: indien er iemand juist deze zoekt en je de prijs wenst te geven...




Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Loc uit set 29010
Lid sinds: 2015

offline
Re: Loc uit set 29010
Dank voor jullie reacties.
Sorry, ik heb niet vermeld, dat ik in koop geïnteresseerd was en niet in verkoop.
Maar voor de waardebepaling maakt het gelukkig niets uit.
Re: Loc uit set 29010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc uit set 29010
Je moet goed naar de staat van de lok kijken.
Is de lok licht gebruikten en in goede staat, dan zou ik niet meer dan €150,- geven.
Hier is er één weggegaan voor €170,-, inclusief de drie UIC wagens en lijkt me in vrij goede staat.