Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Industriegebied galerij

Gestart door bastiaang dinsdag 29 september 2020, 00:02:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Industriegebied galerij
Lid sinds: 2020

offline
Industriegebied galerij
Beste Allen,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie industriegebied eruit ziet op je baan :)
Momenteel ben ik namelijk die van mij aan het ontwerpen en ik was benieuwd naar wat mensen al bedacht hebben.
Re: Industriegebied galerij
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Industriegebied galerij
Momenteel is mijn hele baan nog een industriegebied, of eigenlijk een grote bouwput. Uiteindelijk komt er ook geen echt industriegebied. In de vijftiger jaren waren die in landelijke streken nog niet zo in zwang. Dat kwam pas in de negentiger jaren sterk opzetten.
Re: Industriegebied galerij
Leuke vraag. Ik heb eigenlijk niks anders dan industrie en niet alleen omdat de boel nog niet af is.  ;)
Ik heb hier een draadje 'staalfabriek in aanbouw' onder de rubriek modelbaanbouw. Ik hoop dat het je inspiratie biedt!

Groet,

Peter
Re: Industriegebied galerij
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 29 september 2020, 02:26:23
Momenteel is mijn hele baan nog een industriegebied, of eigenlijk een grote bouwput.
Geldt dit niet gewoon voor 90% of meer van de banen hier op het forum ;)
Bij mij staat er enkel een station en enkele industriele gebouwen op de baan en de rest is work in progress :D

@BlikkenTinus volg je draadje af en toe,en het ziet er interessant uit :thumbup: Mij ontbreekt het op het moment gewoon aan de tijd om aan zo'n project te beginnen,heb nog te veel op het schap liggen wat eerst af moet.

Zou het een mooie aanvulling op beursen vinden om wat meer industriele banen te zien,nu zie in hoofdzakelijk groen met huisjes ;)

Weet er iemand hier waar de industriele baan is gebleven waar Martin Welberg mee bezig was rond eind 2015 het was toen dacht ik voor film of tv we mochten toen helaas geen foto's maken was een juweeltje om te zien mooie details.
Re: Industriegebied galerij
Citaat van: hmmglaser op donderdag 01 oktober 2020, 11:52:34

Weet er iemand hier waar de industriele baan is gebleven waar Martin Welberg mee bezig was rond eind 2015


Dat was https://www.oktorail.de/



Gr, Ben.
Re: Industriegebied galerij
 @citaat Het ken ook altijd nog mooierder... Dank voor de link, Ben. Nog meer inspiratie!

En gelukkig zijn er best vaak banen met een industrieel thema op beurzen, ook al overheerst vaak het landelijk groen, al dan niet met bergen en tunnels. Kennelijk vinden veel mensen dat je daar de meeste lol van hebt. Het was ooit ook mijn startpunt en toen bedacht ik dat bij een station ook wel een fabriek mocht en misschien ergens een steengroeve. Steeds meer raakte het gedroomde berglandschap met reizigersstation in de verdrukking totdat 'zware industrie' als thema overbleef. Het spoorbedrijf daar is eigenlijk veel interessanter en complexer dan bij het vervoer van passagiers, vind ik.

Groet,

Peter
Re: Industriegebied galerij
Re: Industriegebied galerij
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 06 oktober 2020, 11:39:08
De overtreffende trap vind je hier:

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.0.html

https://www.flickr.com/photos/floris_dilz/albums/72157653375997370

Inderdaad ... dat is de overtreffende trap  :D Daar wordt je ziek van hoe makkelijk en goed Floris aan het bouwen is.... Om jaloers op te worden. Het mooie is dat bedoeld / onbedoeld modelbouwend Nederland er ook nog wat aan heeft ....  :D Een keer bij Oktorail op bezoek geweest: Bezoek Gruga-park Essen. Leuk maar niet meer dan dat  :)

Groet Ronald.
Re: Industriegebied galerij
Inderdaad.  De overtreffende trap. Absoluut. En ja, ook een beetje ziekmakend qua jaloezie, maar vooral biedt het inspiratie! Zien hoe iets gemaakt wordt, helpt mij enorm. Soms lijkt het bijna hekserij, totdat je ziet welke materialen en gereedschappen gebruikt zijn.
Maar, echt talent en lange ervaring haal je nooit in. Maar gelukkig geeft dat niks. Ik heb plezier in wat ik in elkaar knutsel en ik merk dat ik vorderingen maak.  En dat is gewoon leuk.

Groet,

Peter


Re: Industriegebied galerij
Dat is niet de baan/module waar Martin toen mee bezig was dat was meer jaren 30 dacht ik,industrieterrein met bestrating tussen en naast de sporen.
Re: Industriegebied galerij
Hum... Toch wel. Ik schreef het al in mijn "bezoek post".... Maar Martin had er een draadje over Oktorail ! Een tijdreis door de industrie.

Groet Ronald.
Re: Industriegebied galerij
Hmmm nee dit is echt een andere baan,hij bouwde de baan trouwens ook bij hem in de werkplaats.
Re: Industriegebied galerij
 @citaat Ditte dan?

Re: Industriegebied galerij
Citaat van: hmmglaser op dinsdag 06 oktober 2020, 22:56:41
Hmmm nee dit is echt een andere baan,hij bouwde de baan trouwens ook bij hem in de werkplaats.

Hij had ooit een BNLS-module in de planning staan. Dat ligt volgens mij een beetje stil: "Ein kleines Kalkwerk". Daarnaast heeft hij ooit een baan voor een klant gebouwd die stond (een beetje in de weg) in de werkplaats.

Groet Ronald.
Re: Industriegebied galerij
Ook een mooi, heel mooi staaltje industrie:

https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?p=1936579#p1936579

Wow...

Groeten,
William
Re: Industriegebied galerij
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Industriegebied galerij
 :O :O 8) :P. Wat een plaatjes (Floris cs). Denk dat ik maar helemaal van de industrie af ga zien  :-( :-(.
Hoe kun je daar aan tippen?
Re: Industriegebied galerij
Citaat van: Gertjan H op woensdag 14 oktober 2020, 18:32:49

Hoe kun je daar aan tippen?


Dat hoeft niet hoor, vergeet niet dat het zijn beroep is. O.a. bij Miniworld Rotterdam en nu bij Artitec. Afkijken is de boodschap.

Overigens, kijk eens hier: https://www.bentinkmodelspoor.nl/content/50-agenda
Op 24 oktober zijn er demosessies in Apeldoorn maar ook live te volgen op Facebook / YouTube. Niet specifiek industrie maar er valt veel te leren.

Gr, Ben.