Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Broadway decoder

Gestart door Mathieu zondag 27 september 2020, 08:23:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Broadway decoder
Mathieu
gast

Broadway decoder
Een EMD SW7 met Broadway decoder wordt op mijn ECoS keurig uitgelezen en ingeladen. Echter, daarna weigert hij te rijden en reageert op geen enkel 'commando' vanuit de ECoS. Op een stuk spoor dat ik met een 9 volt batterij voed, rijdt hij wél.
Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Re: Broadway decoder
Lid sinds: 2006

offline
Re: Broadway decoder
is het wel een decoder voor HO ? Misschien een decoder voor N die minder stroom aan kan
Re: Broadway decoder
Mathieu
gast

Re: Broadway decoder
Het is een EMD SW7 voor H0
Re: Broadway decoder
ACTS.zuid
gast

Re: Broadway decoder
Ik ben niet zo van de Ecos en weet niet of wat je doet ook werkt (het inlezen van een vreemd decoderprofiel). Maar ik zou zeggen: schrijf een gewenst DCC adres in CV1 en je weet of je er op kunt rijden.

Bij Broadway Limited kun je verdere info over je lok en decoder ophalen.

Gr, Ben.
Re: Broadway decoder
Mathieu
gast

Re: Broadway decoder
Dank voor je suggesties, Ben. Maar het vreemde is, dat de ECoS geen enkele moeite heeft met het correct inlezen van deze decoder. Ik heb een groot aantal CV's die in de handleiding staan uitgevoerd, en bij alle zie ik de lok een klein stukje op de rails bewegen na het schrijven krijg ik een OK melding terug. En toch kan ik deze lok niet laten rijden. De verlichting doet het niet en het geluid evenmin. Zolang ik er geen verklaring voor heb, kan ik 't ook niet oplossen...
Misschien maar eens een mailtje naar de fabrikant.
Re: Broadway decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: Broadway decoder
Protocol en aantal rijstappen komen overeen?
Re: Broadway decoder
Mathieu
gast

Re: Broadway decoder
Ja. De ECoS leest de decoder uit en constateert: DCC met 28 rijstappen. Naar aanleiding van jouw opmerking heb ik het aantal rijstappen teruggebracht naar 14. Nu doet de loc het wél  :)
Vreemd dat de ECoS dan 28 stappen wil...
Re: Broadway decoder
Lid sinds: 2007

offline
Re: Broadway decoder
Op je ECoS:

- staat DCC ingeschakeld?
- staat RailCom+ ingeschakeld?

Wat staat er in de handleiding van de EMD SW7?

Van de Broadway Limited website: Diesel Manuals (Generic)


Willy

EDIT: http://cs.trains.com/mrr/f/88/t/278649.aspx

Re: Broadway decoder
ACTS.zuid
gast

Re: Broadway decoder
Probeer eens CV29 uit te lezen: 14 of 28 stappen stel je in met bit 1.



Re: Broadway decoder
Mathieu
gast

Re: Broadway decoder
Dank voor jullie meedenken. Inmiddels ben ik er achter, dat na welke wijziging dan ook in de decoder, de lok eerst even stroomloos moet zijn. Even de stop toets indrukken en daarna de Go toets, is voldoende. Was ik (heb verder alleen loks met Loksound 5) niet gewend. Ik heb 'm nu op 128 rijstappen ingesteld en de lok rijdt nu perfect!
Weer wat geleerd  :)