Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuwbaanplan van Marklin-Tim

Gestart door Marklin-Tim zaterdag 09 februari 2008, 17:43:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Hoi

Ik ben vanmiddag even met een baaplan bezig geweest.
Het baanplan komt het meest uit een Marklinbanenboek. Er zijn redelijk wat aanpassingen bij gekomen.
Ik zelf vind hem redelijk groot en met dit baanplan wil ik bouwen in dit jaar kijken of het lukt!  :o

Ik heb de rails er niet voor en daarom denk ik dat ik erg hard ga sparen om alles bij elkaar te krijgen.

In het baanplan zit een groot station en wat rangeermogelijkheden.

Hier het plan:



Ik zou graag wat reacties krijgen over het baanplan wat goed en minder goed is  :?

Groetjes, Tim
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Mooi baanplan. rondjes en rangeermogelijkheden! :D
Heb je geen behoefte aan een schaduwstation of denk je genoeg opstelplaats te hebben?
ik wou dat ik zoveel ruimte had! maarja ik heb 2 zussen en 1 broertje en we hebben wel alle vier een grote kamer. Helaas bleef een te kleine kelder over.
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim

1 dingetje in het groen.
bovenste groene lijn: langer opstelspoor, zowel boven als onder, omdat je boven de wissel niet meer hoeft vrij te houden.
onderste groene lijn: makkelijker naar binnenrijden zonder dat je met een lange goederentrein op je hoofdbaan staat.
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Daan bij heet onderste groene lijnte laat ik zeker weten zo want op dat rangeerterrein kunnen niet van zulke groter treinen staan dus je kunt ze makkelijk weg zetten.
Bij het bovenste groene lijntje wil ik nog even kijken.
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
als je c rails van marklin zoekt kan je beter naar een treinenbeurs gaan daar ligt de rails bijna voor 1/3 goedkoper dan in de winkels en is ook gewoon nieuw,ik raad je wel om in de verpakkingen te kijken,

je kan goed slagen bij duisters

gr marklinfan
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
kan je overal langs uw baan... ziet er anders wel wat diep uit om er aan te werken.....
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Nou ik weet nog niet hoe ik dat baan neer zet...
Maar je zou wel om de baan heen kunnen lopen.
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
ziet er goed uit tim ik hoop voor je dat het sparen goed gaat zodat we snel van je baan kunnen genieten in een bouwverslag
groet robert
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Ja dat hoop ik ook dat ik er snel van kan genieten maar ik ben er nog niet helemaal met de baan eens als ik dit baanplan doe dan kan ik pas met de zomervakantie denk ik beginnen (wel mooi er tijd voor).
Ben nu bezig met een ander plan die ook mooi wordt vind ik...

Groetjes,
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Ik zou aan je rangeerbundel een spoor maken zodat het mogelijk is om je loc om te lopen, zo kan je rechtstreeks van de hoofdbaan de goederentrein op de sporen plaatsen en de loc eraf halen

Mvg Kristof
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Misschien heb ik erover gezien maar wat zijn de afmetingen van je tafel?
Re: Nieuwbaanplan van Marklin-Tim
Ik dacht 5m bij 2.5m
Maar ik weet het niet meer omdat het een wintrack demo versie is en kan dus niet opslaan... En ik wou de hele pagina graag in 1 keer op print screen hebben staan en daarom weet ik het niet precies meer