Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Avondje treinspotten bij Kijfhoek

Gestart door Peter.v.L vrijdag 25 september 2020, 19:15:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Goedenavond allen,

Wat wezen treinspotten bij Kijfhoek afgelopen week, blijft toch bijzonder dat er Loks voorbij razen (zo het lijkt gewoon goederenverkeer op de voorbijgaande sporen, dus niet het rangeer verkeer) met zeer bijzondere verlichting, vaak driepuntig witte verlichting aan de achterzijde locomotief terwijl de rijrichting toch echt de andere kant op is.... Soms lijkt het wel of er niet echt op gelet wordt  :O

https://youtu.be/L9wADkFNQ5U
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Regeltjes zijn er kennelijk om overtreden te worden......
Maar even wat anders, dit filmpje is weer ouderwets genieten  :thumbup:
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Wat een lengte achter die vectron he, sta je op een viaduct? Is deze goed bereikbaar?
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Hi Peter

Leuk en interessant filmpje.
en
Zou je die locatie hier bij willen plaatsen ?

groet
Harald
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Is al eens eerder genoemd geloof ik hoor. Prima bereikbaar. Zoek maar op Munikensteeg in Zwijndrecht. Het beste kan je je auto beneden neerzetten en via de trap het viaduct oplopen.

Koen
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Excuus voor de late reactie, de notificatie is in de reclame terecht gekomen :D :P
Dank allen, heb de link naar de locatie geplaatst, inderdaad Koen, even beneden parkeren.  :thumbup:
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
 @citaat
Peter bedankt voor het plaatsen lijst is bijgewerkt.

groet
Harald
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Vanmiddag een poosje naar Kijfhoek geweest. Eerst op de bekende brug. Er werd aan die kant weinig gerangeerd.
Wel wat goederenverkeer vanuit het zuiden en de betuwe route die aankwamen.

Daarna doorgereden en met m'n zoon z'n drone wat filmpjes gemaakt van het heuvelen, erg leuk om te zien!

https://youtu.be/yfupqCyVY-8

Koen
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Mooie opnames Koen, met zo'n drone heb je een goed overzicht en unieke posities  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Dat is grappig, ik zag een drone vliegen toen ik op het viaduct stond. Er was een 6400 volop aan het rangeren en er kwamen diverse treinen langs.

IMG_20201023_164920_228 by Sander Zuurbier, on Flickr

IMG_20201023_123332 by Sander Zuurbier, on Flickr

IMG_20201023_125931 by Sander Zuurbier, on Flickr
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Citaat van: KNed op vrijdag 23 oktober 2020, 22:17:21

Daarna doorgereden en met m'n zoon z'n drone wat filmpjes gemaakt van het heuvelen


Goed gedaan en bedankt voor het delen.  :)

Gr, Ben.
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
@Sander: grappig dat je de drone gezien hebt. En blijkbaar zijn ze dan net begonnen met rangeren toen wij weggegaan zijn, het kan inderdaad zomaar veranderen.

Het was voor het eerst dat we de drone daar uitgeprobeerd hebben, smaakt naar meer!  :)

Koen
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
 @citaat

Ik hoorde hem ineens boven mijn hoofd, ben benieuwd naar nieuwe filmpjes


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd. Zie hier waarom.
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Dan was er ook iemand anders met een drone. Wij zijn niet met de drone in de buurt van de brug geweest. Alleen bij het heuvelen, dat is een stuk verder weg.
Ook had ik tegen m'n zoon gezegd dat hij niet boven Kijfhoek zelf moest komen, ik weet nl. niet of dat gewaardeerd wordt.
Op 1 foutje na is hem het ook gelukt om naast het terrein te blijven :)

Koen
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
 @citaat

Ow dan is het heel toevallig ja. Deze drone vloog echt boven het spoor op grote hoogte.


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd. Zie hier waarom.
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Dit is wel een handige site als je wil weten waar je wel kan vliegen en niet: https://www.godrone.nl/


Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Inderdaad, boven en rondom Kijfhoek is toegestaan, net buiten de Rotterdam-Airport no-fly-zone

Koen
Re: Avondje treinspotten bij Kijfhoek
Mooie opnames hoor!