Ik heb me een beetje ongelukkig uitgedrukt: met het "weatheren" van een goedkoop bakwagentje heb ik niet zoveel moeite, al heb ik een iets andere "verhouding" tot een bakwagentje, dat ik als ukkie van 5 kreeg en nu dus al bijna antiek is, dan tot een bakwagentje dat ik ergens tweedehands voor een prikkie op de kop heb getikt, misschien kun je je daarbij iets voorstellen (nu zou ik zo'n wagonnetje al helemaal niet aanschaffen - op Catawiki worden ze per dozijn verkocht - omdat het model nog steeds geen kortkoppeling heeft en sowieso niet erg schijnt te kloppen).
Maar waar ik "bang" voor ben, is de consequentie, die uit het weatheren van één bakwagentje volgt: dan "moet" je eigenlijk al je goederenwagens "weatheren" (nix moet natuurlijk, maar ik houd wel van enige consistentie). En daar zie ik wel een probleem. Er zijn meesters op het gebied van weatheren, en Herr Sebb-1zu87 behoort daar zeker toe, zijn gesloten goederenwagen is jaloersmakend, maar ik zie ook veel minder geslaagde voorbeelden en vooralsnog weet ik niet, of ik een dergelijk talent heb. En dan denk ik: "
Lass lieber den Fingern davon".
En na de goederenwagens komen dan ook de locomotieven en personenwagens aan de beurt. Herr Sebb weathert de nieuwe S3/6, en terwijl hij bezig is, kan ik niet ontkennen, dat door mijn hoofd gaat: "daar gaan bijna €600 naar de gallemiezen". Ik ben iig nog geen voorbeelden tegengekomen, dat een geweatherde loc meer opbracht dan een ongeweatherde.
Voor mij is "weatheren" vooral een principiële keuze, en er vallen ook nog zoveel andere dingen te doen. Zo zal iedereen zijn eigen overwegingen hebben. Maar wie weet, misschien verander ik ooit van mening...
Mvg, Willem.