Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

TEE RAm Insider 39706

Gestart door pajomaho vrijdag 18 september 2020, 12:19:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: TEE RAm Insider 39706
Lid sinds: 2008

offline
Re: TEE RAm Insider 39706
Citaat van: ROMiJo op woensdag 02 december 2020, 23:42:47
@citaat
Citaat van: ROMiJo op maandag 26 oktober 2020, 22:17:02
...
Update: al eerder in dit topic hebben jullie kunnen lezen over het 'balgprobleem' met mijn Insider RAm TEE. Inmiddels heb ik contact gehad met mijn 'hofleverancier' en hem ook video's gestuurd van wat er mis gaat. Eén van de medewerkers van de winkel heeft zelf ook deze TEE en eea uitgeprobeerd. Het resultaat was hetzelfde als bij mijn TEE: langzaam achteruit rijdend ontspoord de trein als deze over een wisselstraat (R2) heen rijdt met waarschijnlijk dezelfde oorzaak: de balgen tussen de achterste twee bakken lopen niet soepel langs elkaar heen, maar blijven op een zwaar punt steken. Er wordt contact opgenomen met de importeur en ik wacht de resultaten daarvan verder af. Ik laat dat ook hier weten natuurlijk.
Zoals toegezegd, hier het laatste nieuws. Afgelopen weekend ben ik gebeld door de treinenwinkel en het 'balgprobleem' met mijn Insider RAm TEE zoals hierboven beschreven blijkt -helaas- geen incident te zijn. Ik kan het hele treinstel inleveren (dat ga ik in januari doen als de kerstdrukte voorbij is) en dan wordt het probleem onder garantie verholpen. Jammer natuurlijk, maar het blijft een genot om die trein over de baan te zien rijden en de service is prima!

Mvrgr,
Rob.

Na een half jaar heb ik plotseling een vergelijkbaar probleem met de balgen tussen restauratierijtuig en stuurrijtuig in een wissel verbinding naar links (motorwagen voorop rijdend, trekkend dus). Ik ben benieuwd of het bij jou verholpen is, en zo ja, wat ze er dan aan gedaan hebben.
Re: TEE RAm Insider 39706
Lid sinds: 2016

offline
Re: TEE RAm Insider 39706
Een vergelijkbaar probleem heb ik ook bij de VT-11.
Op de wissel wordt de motorwagen door het aangekoppelde rijtuig opzij/omhoog getrokken
Aankoppeling van een ander rijtuig helpt niet
Probleem zit dus waarschijnlijk in de motorwagen
Omdat het treinstel al wat ouder is, vermoed/hoop ik dat dit verontreiniging is
Re: TEE RAm Insider 39706
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: TEE RAm Insider 39706
De bevestiging van de balgunit zit opgesloten in de bevestiging van de bovenkap van het rijtuig op het chassis.
Deze draai je los of vast met de twee schroeven onder het rijtuig.
Je kunt wat spelen met het losser of juist vaster draaien van de schroeven want ik heb uit eigen ondervinding al wel gemerkt dat dit best wel wat uit kan maken.
Ik zeg niet dat dit DE oplossing is, maar het is misschien te proberen......
Re: TEE RAm Insider 39706
Lid sinds: 2010

offline
Re: TEE RAm Insider 39706
Citaat van: mDDM op maandag 21 juni 2021, 23:28:46
....
Na een half jaar heb ik plotseling een vergelijkbaar probleem met de balgen tussen restauratierijtuig en stuurrijtuig in een wissel verbinding naar links (motorwagen voorop rijdend, trekkend dus). Ik ben benieuwd of het bij jou verholpen is, en zo ja, wat ze er dan aan gedaan hebben.

Hallo mDDM,
Het probleem is bij mij nog niet verholpen. Eenvoudigweg omdat ik het treinstel nog niet voor herstel heb ingeleverd bij 'mijn' treinenwinkel. Dat ga ik overigens nog wel doen, maar afgelopen maanden waren er enkele andere prioriteiten.

Mvrgr,
Rob.