Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Vakantie 2020 naar Oostenrijk

Gestart door frenkievee donderdag 17 september 2020, 20:29:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Omdat we dit jaar toch nog er op uit wilden en Duitsland en Oostenrijk allebei (wat betreft corona) veilige bestemming bleken, de caravan onder het stof vandaan getrokken en op pad gegaan richting St. Martin bei Lofer in Oostenrijk. Dit was een vakantie van weinig doen om gewoon lekker uit te rusten.
En met alle vakanties komt er naast de bekende lijstjes om mee te nemen, ook uiteraard het lijstje: "o jee, vergeten" voorbij als je al lang en breed onderweg bent  :D . En dit jaar stond daar dus de fotocamera op.... Dus alle onderstaande foto's komen van mijn telefoon (al zijn die niet zo heel slecht vind ik zelf).

1. En dan zie je vanaf camping Grubhof het dorp zo liggen:


2. Bij een rondje rijden, kwamen we door Hochfilzen en men bleek daar de bovenleiding te vernieuwen.


3. Daarvoor had men bij het station een werktrein 'geparkeerd' met diverse verschillende wagons. Manschappenwagens, materieelwagens etc. Ik heb daar diverse foto's van gemaakt, die hieronder gewoon zonder verdere aanduiding getoond worden.


4.


5.


6.


7.


8.


9. Ook kwam er nog wat verkeer voorbij, zoals deze Vectron met goederentrein.


10.


11. En deze Talent in de dienst richting Saalfelden en verder.


12. Het station zelf is niet veel meer van en betonnen, glazen en stalen samenstel, waar zo nu en dan treinen stoppen.


13. De bovenleiding, die vervangen is, is nog geheel koperkleurig. Jammer genoeg is dat hier niet goed zichtbaar.


14. Een geheel nieuwe afspaninrichting.


15. Een aantal dagen later richting Saalfelden. Ik wilde eens zien wat er met de draaischijf was gebeurd, die ik in 2014 op de foto had gezet. En zoals hier met wat enige moeite te zien is: deze bestaat niet meer. Ook de spin in de bovenleiding en verdere aanhang is verwijderd. Het enige wat nog over was is een spoortje langs de tankplaat, die er nog wel staat.


16. Ook hier stonden een paar wagons, zoals onder meer deze "materialwagen" met nummer 40 81 ÖBB 941 7 147-1.


17. Vanaf een overweg de spoorlijn richting Hochfilzen en verder naar St. Johann in Tirol.


18. Ook in Saalfelden heeft men zaken in de bovenleiding vervangen. Hier is goed de koperkleur van de nieuwe bovenleiding te zien. Net of het nieuw uit een Sommerfeldt-zakje gehaald is. ;-)

Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Leuke foto's!

Twee jaar geleden heb ik daar ook rondgelopen in Saalfelden. Toen was de draaischijf al foetsie.
Er lag nog wel rails toen voor de locloods.

Koen
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
He Frank, vakantie (nu het nog kon)  goed besteed  :thumbup:
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Prachtige vakantie foto's laat je zien Frank. :thumbup:
Mooi weer prachtige treinen wat wil je nog meer op je vakantie. :P

Groet Michel
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Vakantie 2020 naar Oostenrijk
Citaat van: frenkievee op donderdag 17 september 2020, 20:29:46
Dus alle onderstaande foto's komen van mijn telefoon (al zijn die niet zo heel slecht vind ik zelf).
8) Nou, ik ben het met je eens, het zijn mooie kiekjes, niks mis mee. :thumbup: :)
Leuk overzicht zo van het geheel. :thumbup:

Dirk-Jan