Nog meer info: Uit het boek van Torsten Berndt, VT 11.5, uitgegeven door Märklin (en dat bevestigt de indeling van Horst J Obermayer):
De officiële tekening-volgorde: Motorwagen, Abteilwagen (6 ramen), restauratierijtuig met keuken waarbij de keuken het aan de kant van de dichtstbijzijnde motorwagen zit, restauratierijtuig met bar, Großraumwagen (11 ramen), Abteilwagen (6 ramen), Motorwagen.
In dit boek zijn ook foto's van de VT 11.5 met 6 en 8 (1979 en later) tussenrijtuigen, zelfs van 2 gekoppelde VT 11.5's met elk 8 tussenrijtuigen (dus incl. motorrijtuigen 20 bakken, 1985). Opvallend daarbij is, dat er telkens maar één Großraumwagen in elk treinstel zit, en dat bij de één de bar- en keukenrijtuigen elk direct achter de beide motorrijtuigen lijken te zitten (foto van veraf, dus minder details) en bij de ander het barrijtuig achter één motorrijtuig en het keukenrijtuig ongeveer in het midden. Op een andere foto met 8 tussenrijtuigen zit weer een Großraumwagen achter elk motorrijtuig.
Kortom, het komt allemaal niet zo nauw...
Ook foto's met een BR 111 of 211 ervoor, de VT 11.5 op sleep. Met die Scharfenbergimitatiekoppeling is dat wat lastig te realiseren in model. De originelen hadden een Notübergangskupplung tussen de Scharfenberg en de schroefkoppeling bij zich.
Groet, Paul