Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

schakelen stopsecties met CS3

Gestart door Lintel zondag 25 oktober 2020, 14:48:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
schakelen stopsecties met CS3
Lid sinds: 2019

offline
schakelen stopsecties met CS3
Ik heb een vraag: moeten de stopsecties van schaduwstations bij gebruik van de CS3 stroomloos geschakeld worden d.m.v. relais of kan de stroom er op blijven en regelt de CS3 dat zoals bij iTrain ? En hoe kan ik het beste bij C rails de stroom- en massaonderbreking ( terugmelding) realiseren ?
Re: schakelen stopsecties met CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: schakelen stopsecties met CS3
Waarom zou je bij digitaal bedrijf nog stroomloos willen schakelen?
Re: schakelen stopsecties met CS3
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: schakelen stopsecties met CS3
Laurent, dat hoeft ook niet, maar de vraag is of de CS3 dat ook zelf regelt via de loc decoder, zoals bij iTrain.
In iTrain geef je het systeem opdrachten de treinen te laten stoppen en in dat geval kan de rails gewoon aan elkaar zonder de stroomdoorvoer te onderbreken.

Er zijn namelijk leden die ook digitaal rijden met CS2 of 3 en stopsecties maken die stroomloos geschakeld worden dmv. de universele schakelrelais vandaar.
Re: schakelen stopsecties met CS3
hoi,

Citaat van: Tjoekedoris op zondag 25 oktober 2020, 19:52:05
Laurent, dat hoeft ook niet, maar de vraag is of de CS3 dat ook zelf regelt via de loc decoder, zoals bij iTrain. In iTrain geef je het systeem opdrachten de treinen te laten stoppen en in dat geval kan de rails gewoon aan elkaar zonder de stroomdoorvoer te onderbreken.

Zo geavanceerd is de software van de CS2 / CS3 nog niet. Het zal mogelijk in de toekomst misschien wel komen.

Groet Ronald.
Re: schakelen stopsecties met CS3
Voor de tweede vraag: het knippen van de C-rails om deze geschikt te maken voor massadetectie: kijk eens in de wiki.

Groet,

Peter