toch even een andere insteek
Je bouwt je eerste volwaardige baan en op basis van forum-ervaringen, baanplannen en je eigen overmoedt heb je op je baan(tje) een dubbelspoor paradebaan en daarmee ook een dubbelspoor helix.
Nu kijk ik ook graag "rail away"en zo en daar zie je dat een dubbelspoor vanwege bergen en tunnels soms overgaat naar een enkelspoor.
Of daar ook intercity's of TEE's rijden laat ik even in het midden.
Maar bij die overgang moeten dus treinen wachten en dat lijkt mij een speels gebeuren.
Nog mooier als je een enkelspoor paradebaan hebt met een wachtspoor.
Het lijkt mij dan wel dat zo'n spoor puur regionaal is en dus zonder IC's en dergelijke.maar goed.
Of je helix nu enkel- of dubbelspoor is hangt af denk ik hoe groot je baan qua treinen en paradebaan is en hoeveel omwentelingen je helix maakt.
Ook dat is weer relatief want het duurt volgens mij nog geen 2 minuten dat een trein een helix doorloopt van 4, 5 of 6 omwentelingen, dus qua wachttijd lijkt mij dat acceptabel.
Nu tot de basis ; m'n baan is gesloopt en alleen mijn helix heb ik over.
Ga ik dat ding 2 verdiepingen naar beneden zeulen met de mogelijkheid dat het niet lukt of ik bouw na de verhuizing een nieuwe baan + helix met de gedachte om voor enkelspoor te gaan en of de paradebaan dan enkel of dubbelspoor wordt is niet zo relevant.
uitgaande dat m'n nieuwe baan middelgroot wordt met een schaduwstation van maximaal 15 treinen
Echter wordt hier door de experts dit afgeraden dan neem ik adviezen natuurlijk zeer te harte.....moeilijke en lastig he zo'n hobby
mvg,
Ruud