aanvankelijk gedacht aan modulair bouwen
Ik was net weer begonnen, dit keer met modulair bouwen, tot de cv-ketel dit jaar werd vervangen ...
Dus nu ligt alles op een hoop gestapeld.

Dat modulair bouwen heeft te maken met het trapgat waar elk segment doorheen moet passen.
Tijdens vooronderzoek kwam ik de baan tegen van een inmiddels overleden 3railforumlid (Riny).
Die had (bij meerdere niveaus) segmenten verticaal gestapeld. Dat idee bood grote voordelen.
Niet gewoon niveaus rijgen aan draadstangen, maar stapelen op eigen pootjes.
Elk niveau (onderplaat met bovenleiding-bovenplaat) past dan door dat trapgat.
Drie niveaus samen passen dus niet. Dat leek op zich al winst.
Op 1 plek na waar het echt niet anders kon.
Bijkomend voordeel van daklichting: ladder wordt door vlizotrap vervangen.
Bijkomend nadeel: je weet nu niet wat er later door dat trapgat gaat passen.
Ik had van alles verwacht, maar dit niet.
Blij te horen dat Ben 3 uur werk verwacht en een fles wijn na afloop. Ik ben dol op wijn.

Nu moet ik nog even verzinnen hoe ik het zover krijg dat het t.z.t. 3 uur werk is.
Uiteindelijk zullen mijn "erfgenamen" voor dezelfde klus komen te staan.
Ik verwacht dat die de weg naar de kliko weten te vinden.
Maar ik zelf heb daar nu wat moeite mee.