Het Bw (de gele sporen) vind ik er best goed uitzien. Wel zou ik de aansluiting op het blauwe spoor ruimer maken: een slanke wissel in plaats van de 2263 en bochten 2251 of 2241 in plaats van bochten 2231 naar Bw en rolbrug. Staat wat mooier, vind ik, en je hebt er de ruimte voor. Ik heb hieronder een alternatief geschetst, waarbij ik ook meteen maar een Engelse wissel heb gebruikt voor de verbinding met het station. Dat levert alvast 18 cm extra opstelruimte op voor het achterste stationsspoor.
Bij het hoofdstation (blauw) zou ik het stationsgebouw liever aan de andere kant zetten, dan heb je beter zicht op de stationssporen. En ik vraag me af of de wisselstraat aan de linkerkant van het station niet nog wat verder naar links zou kunnen want zoals het nu is, vind ik de stationsporen relatief kort. Om die reden heb ik die wisselstraat 18 cm naar links verplaatst, dat levert alle stationssporen 18 cm extra opstelruimte op.
Dit zijn echter details, die vallen in het niet bij een groot probleem bij de schaduwstations: een groot deel daarvan is heel slecht bereikbaar. Het ernstigst is misschien wel de situatie linksachter, waar de oranje sporen van het bovenste schaduwstation onder het schuine dak liggen dat daar tussen de 60 en 100 cm hoog is en daaronder liggen ook nog eens de grijze sporen van het onderste schaduwstation. En dat allemaal onder de blauwe driekwartcirkel, waarvan de linkerkant onder het schuine dak moet passsen waar dat maar 90 cm hoog is. En alsof dat nog niet genoeg is, zit ook de dakspant nog eens danig in de weg. Ik denk dat dit praktisch onwerkbaar is.
Dan is er nog de klimspiraal rechtsachter. Het is zaak om toegang te hebben tot de sporen van een spiraal, voor het geval er iets mis gaat. In de hoek rechtsachter zal die toegang van onderen of van boven moeten zijn. Het baanontwerp is op dat punt nog niet compleet, maar ik zie daar nog geen eenvoudige oplossing.