Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

C54 'trucje'

Gestart door Märklin.Pk zaterdag 29 augustus 2020, 23:46:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
C54 'trucje'
Met een Esu Locprogrammer, programmeer ik de CV54 op waarde 0. Daarna kies ik de F1 en krijge je de automatische 'sprong' naar voren.
Nu de vraag: werkt dit hetzelfde met een Marklin MFX-decoder of überhaupt met een Märklin decoder of andere decoders van merk x,y of z? (Of is de CV54 niet voor deze functie bij ieder merk hetzelfde...?)
Groet,
Pk
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: C54 'trucje'
 @citaat

Ik dacht dat het een pure Esu "eigenschap" was, CV 54 is dacht ik een standaard DCC "CV", Esu heeft bij de instelling 0 en de bediening van F1 deze feature ingebouwd.

Groet, Anne W
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: C54 'trucje'
Bijna goed  ;)

Ook de nieuwe marklin decoders (mSD3 en mLD3, bv 60982, 60983) kunnen iets vergelijkbaars door CV7, op 77 te zetten. Eerst CV7 in lezen (Firmware versie) en daar na de eerste positie veranderen in 77.
Dit kan in ieder geval met de CS2/CS3/CS3+ en de Programmer.

Zie dit bijzonder leuke stukje proza van Marklin.

Jan-Peter
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2012

offline
Re: C54 'trucje'
 @citaat2 werkt ook met andere centrales;


mvg,
Michel
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
Goedemorgen, dat dacht ik aanvankelijk eveneens. Maar er zijn dus meerdere fabrikanten die het (waarschijnlijk?) gekopieerd hebben :-)
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
Kom goedemorgen. Ok, maar naar welke waarde dan eventueel om de eerste positie te veranderen in CV77?
(Ik werk met een Ecos centrale en heb eveneens een Esu Locprogrammer...en iTrain complementeert het geheel)
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
 :) :idea:
Re: C54 'trucje'
nobody
gast

Re: C54 'trucje'
Ook goedemorgen Paul! Je manier van communiceren is voor de mede-forumleden nogal duister...
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
Beste Wim, dat is in het geheel niet de bedoeling!
(Doel je op de twee icoontjes misschien? Dat was meer een 'bedankje voor de reactie' en het lampje' als een goede opmerking. Excuus als het anders over kwam)
Re: C54 'trucje'
nobody
gast

Re: C54 'trucje'
 @citaat Beste paul, ik doel op kennelijke reacties, van jouw kant, die nergens op slaan.
Mogelijk zijn dit reacties op berichten die voor ons niet zichtbaar zijn.
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
Zal de instellingen checken.
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2012

offline
Re: C54 'trucje'
Citaat van: Märklin.Pk op zondag 30 augustus 2020, 10:24:37
Kom goedemorgen. Ok, maar naar welke waarde dan eventueel om de eerste positie te veranderen in CV77?
(Ik werk met een Ecos centrale en heb eveneens een Esu Locprogrammer...en iTrain complementeert het geheel)


in cv7 waarde 77 invoeren en op jouw centrale aan de rijregelaar draaien,daarna begint de inmeetrit;


mvg,
Michel
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2018

offline
Re: C54 'trucje'
Dank je. We gaan het later proberen (Het is een handige (start) feature van Esu in ieder geval) Prettige zondag.
Re: C54 'trucje'
Lid sinds: 2014

offline
Re: C54 'trucje'
Je moet wel eerst je juiste motor type instelling doen dit bij Marklin is het meer een fine tuning.