Hoi allemaal, zoals jullie wellicht weten ben ik dit moment bezig met de afbraak van Schönblick 2.0. Ook de modules moeten er aan geloven. Al het materiaal wat hier vanaf komt en te redden is, gaat gebruikt worden op de nieuwe vaste baan in het nieuwe huis. Over 7 weken krijgen we de sleutel, maar hier alvast een rondgang door mijn ideeen voor de baan.
De baan komt in een garage van 12,35m x 2,60, waarvan een kleine 2 meter gebruikt gaat worden als berging. Na isolatie en aanbrengen van fatsoenlijke verlichting en tapijttegels hoop ik medio volgend jaar te starten met een vaste baan tijdperk 6.
Het wordt een rondgaande baan, langs de muren. Dit betekend dat je als het ware onder de baan door gaat lopen om de ruimte binnen te komen. De geelektrificeerde hoofdlijn loopt dus boven je hoofd op +/- 1,90m. De baan zelf kom als basis op 1,10 /1,20 te liggen.
Aan de rechterzijde komt de hoofdlijn dmv een spiraal in een berg van boven aan in de grote stads-omgeving. Hier komt een groot station met perrons van 2,75m (loc + 8 rijtuigen 30cm) met opstelsporen en depot. De stad herbergt Car System, trams, een kermis etc. Na het station komt een rangeerdeel met industrie, waarna een grote rivier wordt gekruist.
Wat volgt is een voorstadsstation waar een geelektrificeerde zijlijn zich afsplitst. De hoofdlijn gaat verder langzaam omhoog door een berglandschap om uiteindelijk het circuit te voltooien.
De zijlijn gaat aan de linkerzijde verder met minimaal 1 tussenstation door het berglandschap naar een eindstation aan de steiger bij een bergmeer.
Nog veel meer komt er verder bij, zoals de waldbahn en een H0e smalspoorbaan. Veel plannen en veel te plannen, maar een mooi plan voor de toekomst.
Of er nog een schaduwstationkomt weet ik niet, ik zie graag mijn treinen. Indien het er komt wordt het een kleintje.