Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PIKO dispolok wil niet in digitale modus

Gestart door Rienrail woensdag 26 augustus 2020, 20:11:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Goedendag,

Ik heb een PIKO 57211 dispolok met een Andi 75393 decoder waarmee ik alleen analoog kan rijden.
Volgens de handleiding van de decoder zet je de decoder in de digitale modus door met een analoge Trafo minstens 10 sec de knop op richting veranderen te houden.
Helaas doet dit niets.
Kan ik dan concluderen dat de decoder stuk is?
Analoog rijdt de loc prima overigens.
Wie weet raad?
Ik rijdt digitaal meteen MS2.

Gr, Rien
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Is inmiddels gelukt, heb de MS2 in DCC modus gezet en nu rijdt de loc ook digitaal
Re: PIKO dispolok wil niet(nu wel) in digitale modus(snelheid inperken)
Goedendag,

Ik heb nu de loc om kunnen zetten naar digitaal bedrijf, loc is qua snelheid lastig te regelen, gaat er als een kanonskogel vandoor als je de regelaar opdraait. Hoe kan ik deze loc een beetje temmen :)
Ik heb het idee dat er met de aanwezige decoder niet zo heel veel valt in te stellen, maar misschien heb ik het mis.

Gr, Rien
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
is eigenlijk zo een uhlenbrol decoder.Eruit en esu erin.
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Dat idee had ik ook eigenlijk om er een kwalitatief betere decoder in te zetten, wat er nu inzit is eigenlijk meer een digitale richtingomzetter. Maar misschien is er toch meer in te stellen met de huidige decoder dan verwacht?
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
er staat bij uhlenbrol zelfs geen handleiding op hun site.ik heb de mijne allemaal vervangen door esu.Veel makkelijker te programmeren zelfs zonder locprogrammer.Je kan de software gewoon gebruiken om de veranderde CV's te bekijken
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Ik ga eens uitzoeken welke ESU er in past!
Re: PIKO dispolok wil niet in digitale modus
Citaat van: bellejt op donderdag 27 augustus 2020, 11:31:17
er staat bij uhlenbrol zelfs geen handleiding op hun site.ik heb de mijne allemaal vervangen door esu.Veel makkelijker te programmeren zelfs zonder locprogrammer.Je kan de software gewoon gebruiken om de veranderde CV's te bekijken

Beter kijken.
https://www.uhlenbrock.de/de_DE/service/download/handbook/en/Bes75002.pdf