Gisteren heb ik samen met mijn buddy Christian voor het eerst iTrain aangesloten aan het schaduwstation. Iedere wissel een adres gegeven en de nodige instellingen in iTrain ingeput en Ben, alles werkt, althans de 42 wissels. Ik ben ontzettend gelukkig dat al het voorbereidend werk met de kaartjes en de aansluitblokjes onder de wissels niet voor niets is geweest. Sommige aansluitingen van de wissels waren verkeerd aangesloten, rechtdoor ipv af te slaan of omgekeerd, maar dat was zeer snel verholpen, twee draadjes omdraaien aan het blokje en klaar is kees... zeggen ze in België. Ik weet niet waar ze die uitdrukking met Kees hebben gevonden, zal wel speciaal zijn...
Volgende stap zijn de terugmelders aansluiten, maar ik wacht nog op draadje dat ik bij
Allekabels.nl heb besteld om de Ecos en de Boosters aan te sluiten maar Post Nl heeft wat probleempjes met het gerecht in België en het draadje laat op zich wachten...
Verder heb ik beslist om op de baan op verschillende kritische plaatsen een NOODSTOP te plaatsen. Indien er iets ...mis gaat dan hoef ik niet iedere maal naar de Centrale te rennen. Heb een printje gemaakt met 2 relais die de stroom van de Boosters naar de baan gaat onderbreken en aangestuurd wordt door de verschillende drukknoppen. Ik moet nog een weerstandje plaatsen tussen de O en de B om een kleine stroom naar de decoders toe te laten zodat ze hun settings niet verliezen bij stroomonderbreking. Heeft iemand een idee hoe ik de waarde van die weerstand moet bepalen?
Vandaag aan de tweede helix begonnen. Die gaat van schaduwstation naar hoofdstation en tevens gaat deze tot boven de deur zodat de treinen rond kunnen rijden in de ruimte in de toekomst. Om de commentaren voor te zijn, de helling van de helix links boven moet nog aangepast worden. De hellingsgraad is over het algemeen 2%, het laatste stukje 4% maar dat kan ik zonder probleem aanpassen...
Dit zijn de laatste wapenfeiten...