Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Krokodil Diddy

Gestart door PatcheTrain zaterdag 22 augustus 2020, 16:54:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Henk -  Is er zo'n groot verschil tussen neopreen en kurk? Ik kom wel eens naar Nederland wanneer we terug uit ons "kot" mogen. Welk merk stel je voor? Ik kan wel eens een testje doen...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Krokodil Diddy
Patrick,

Citaat van: PatcheTrain op zondag 11 april 2021, 16:33:58
@ ACTS.Zuid -  wat is een pasteuze lijm? Wat vraag je aan? Velpon  :-)

Je moet zoeken op lijm op latex basis, dat blijft flexibel.
Veel mensen gebruiken verdunde houtlijm maar ook dat wordt weer hard waardoor je geluidsoverdracht kunt krijgen.

Citaat van: PatcheTrain op zondag 11 april 2021, 16:36:39
@ Henk -  Is er zo'n groot verschil tussen neopreen en kurk? Ik kom wel eens naar Nederland wanneer we terug uit ons "kot" mogen. Welk merk stel je voor? Ik kan wel eens een testje doen...

Ja, ik vindt van wel.
Trouwens ik heb al eerder in je topic jou geattendeerd op het gebruik van neopreenband onder je rails.
Het voordeel van eerst kurk gebruiken is dat als je straks gaat ballasten en er balllast naast het neopreenband komt de kruk voor demping zorgt.
Ik heb, ipv kurk, ondervloerplaten gebruikt en daarop neopreenband geplakt en op het neopreenband mijn rals gelegd.

Henk
Re: Krokodil Diddy
ACTS.zuid
gast

Re: Krokodil Diddy
Citaat van: Trainhenk op zondag 11 april 2021, 17:38:33

Citaat van: PatcheTrain op zondag 11 april 2021, 16:33:58

@ ACTS.Zuid -  wat is een pasteuze lijm? Wat vraag je aan? Velpon  :-)


Je moet zoeken op lijm op latex basis, dat blijft flexibel.


Nee, die latex lijm zakt door het kurk, daar heb je niets aan. Kun je net zo goed op de plank gaan rijden.

Pasteuze lijm = pasta lijm oftewel lijm die niet door het kurk zakt. Bijvoorbeeld Bison Polymax, die is er ook als transparant. Streepje hier en daar onder K-rail en klaar. Er wordt daar niet geballast. Het blijft nog een poosje beweegbaar zodat je kunt corrigeren en het blijft min of meer flexibel.

Gr, Ben.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Henk & Ben  - dus als ik je goed begrijp zouden jullie in mijn plaats boven op de kurk nog een laag neopreenband leggen en dan de rails vastlijmen met een latex lijm. Wat dan met de ballast later? die moet ik toch ook houtlijm fixeren of gaat dat ook met latex lijm? Zou ik dat werk ook in het schaduwstation moeten uitvoeren?
Grtjs
Patrick
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Krokodil Diddy
Dag Patrick,

Kijk KLIK: hier naar mijn baan eens.
Ik heb blauwe ondervloerplaten voor laminaat van de bouwmarkt geplakt.
Daarboven ligt neopreenband en daarop komt de K-rails.
De K-rails blijft los liggen totdat ik ga ballasten.
Dan zet ik de K-rails tijdelijk vast en strooi ballast.
De ballast en de K-rails verlijm ik daarna met verdunde latexlijm.

De blauwe platen heb ik donkergrijs geschilderd omdat als ik straks met scenery aan de gang ga geen blauw wil door laten schijnen.
In het schaduwstation heb ik het gewoon blauw gelaten.

Volg het advies van Ben om je K-rails in je schaduwstation vast te lijmen.
Re: Krokodil Diddy
BW Rheine
gast

Re: Krokodil Diddy
Patrick, wat een orde en netheid, je lijkt wel een "Generaal".
Zit vanaf het begin te volgen, het schitterende gebouw, je raamwerk en het spoor etc, etc.
Ik ga nog even door met het genieten, 8o  :thumbup:

Gr Ad
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
https://youtu.be/QdRnJi0JL_w
Mijn eerste rondjes en mijn eerste video op mijn lijntje...enjoy
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Kan me goed voorstellen hoe het voelt om de eerste treinen te zien rijden :P. Hopelijk komen er nog vele video's na deze (korte) eerste indruk :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

offline
Re: Krokodil Diddy
Erg mooi Patrick! Goed bezig :thumbup:
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,
Mooi! Is dit nu het geluidsniveau van de rail los op kurk? Of zijn ze geschroefd?
Ik vind het behoorlijk acceptabel.

gr. Gertjan
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
CiteerMooi! Is dit nu het geluidsniveau van de rail los op kurk? Of zijn ze geschroefd?
Ik vind het behoorlijk acceptabel
Dit is gedeeltelijk met schroeven, gedeeltelijk zonder. Ik heb ze nu allemaal verwijderd en het is wel beter dan met hoor. Ik ga misschien proberen een stuk met neopreenband om te vergelijken...
Re: Krokodil Diddy
ACTS.zuid
gast

Re: Krokodil Diddy
Het is stilletjes geworden in dit bouwtopic, is er nog verder getest met geluidwerend neopreenband?

Gr, Ben.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2020

Oude rot in de techniek

offline
Re: Krokodil Diddy
Nou je merkt het, er is niets meer te "horen"  :P

Ronald Visser
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@Ben en @Ronald _ Voor gepensioneerden is het bouwverlof al begonnen en zit ik na mijn tweede Corona prik en een negatieve PCR test voor een tijdje in het warme zuiden...
Het is inderdaad al een tijdje stil, muisstil. Ik heb de neopreen al gekocht en ga hem leggen in mijn eerste spiraal om van schaduwstation naar niveau0 te gaan, maar alvorens de spiraal te bekleden ben ik begonnen aan de bedrading van stroom en terugmelders van het schaduwstation. Helse klus waar je enkel het resultaat gaat zien als alles is aangesloten. Daar ben ik nog even mee zoet. Het is ook een klus waar je weinig kan over schrijven en tonen. Dus na het bouwverlof die zure appel maar eens doorbijten draden trekken en Itrain onder de knie krijgen.
Indien jullie het nog niet wisten, mijn zoon heeft een Instagram account voor mij geopend met wat fotos en filmpjes van mijn project. Mijn kleinkinderen noemen mij Diddy... de account noemt krokodil_diddy...
Groetjes en tot na het bouwverlof.
Patrick
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2020

Oude rot in de techniek

offline
Re: Krokodil Diddy
Jaaloeeers   :D

Ronald Visser
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Krokodil Diddy
Duurt dat bouwverlof nu nog steeds voort? Of gebeurt er wel iets en worden we binnenkort verwend met een spectaculaire update?
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Helaas Hans... Ik moet je teleurstellen...na het bouwverlof begint het.... bouwen. Ik ben met een nieuw project begonnen en de Traincave staat nu eventjes op hold. Niet in mijn gedachten, maar ik ben bezig een appartement te laten bouwen aan zee. Dit vraagt meer tijd dan ik gedacht had. Besprekingen met aannemer, architect, enz.... Daarbuiten ben ik een Roadbook aan het schrijven voor een reis met old timers in juni 2022 in Galiciƫ - Rioja - Baskenland. Ik vertrek binnenkort om de weg te gaan verkennen in deze prachtige streek. Dus het gevolg is dat ik voorlopig voor mijn treinpassie wat minder tijd heb, maar ik blijf er in mijn achterhoofd mee bezig en bestel ondertussen wel wat locs en wagens bij en toebehoren
Toch bedankt om aan mij gedacht te hebben en tot gauw met nieuwe updates
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Krokodil Diddy
Dat zijn gelukkig allemaal leuke dingen waar je het druk mee hebt, legitieme redenen genoeg om de modeltreinhobby even op een laag pitje te zetten. En je traincave loopt niet weg moet je maar denken :).
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Krokodil Diddy
Dat moet wel een heftig bouwproject zijn, dat het zo lang duurt ... :D
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Beste Jan Willem,
je hebt 200% gelijk... Ik heb helaas sinds juni door verschillende omstandigheden niets meer gedaan aan mijn project.
Geloof het of niet, maar ik ging morgen er weer tegen aan gaan. Ben gans de tijd wel met het project in mijn hoofd blijven verder denken, en verder aankopen gedaan. Moet trouwens nog een bestelling afwerken met een van de clubleden.
Aan de mensen die denken dat gepensioneerden veel tijd hebben, kan ik zeggen dat dat niet klopt. Ik heb jammer of gelukkig, het is hoe je het bekijkt, veel hobby's en daar zijn dit jaar nog bijna vier maanden reizen bijgekomen. Ben net terug van een prachtige reis die ik al vroeger had geboekt, maar door corona niet was kunnen doorgaan. Nu even tot begin juni geen reizen meer.
De treintjes is voor de winter en daar zijn we nu in beland... dus ik ga er zoals men in Antwerpen zegt, er terug "vollenbak tegenaan vliegen..."
Hoop snel wat kleine dingetjes te posten, maar aan bedrading leggen is er weinig spectaculairs te zien...
Toch bedankt den attent dat je mijn lijntje hebt gevolgd.
Groetjes et beste wensen
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
2021 was een bewogen jaar... Ik ben eind vorig jaar/begin dit jaar aan mijn groots project begonnen. Sommigen hadden me gewaarschuwd, maar ik kan niet goed luisteren. Enfin ik was met veel goede moed begonnen en ben erin geslaagd manueel in het schaduwstation rond te rijden. De grootste klus moest beginnen en ik zag er tegen op om al de terugmelders te plaatsen, wissels, boosters, decoders en centrale aan te sluiten. En het werd juni. Door vele andere hobby's en het mooie weer ben ik stilgevallen.
Al een hele tijd was ik in mijn hoofd en mijn gedachten bezig met de heropstart. Gisteren was het dan zover. Na zoveel maanden stil gelegen te hebben ben ik er met volle moed en frisse gedachten aan begonnen. Ik heb met behulp van een vriend, Christian Pelegrie, de dedicated ITrain computer in het netwerk gestoken en aan de Ecos centrale aangesloten.
Nu begint het, ITrain gaan programmeren. Ik ben alvast begonnen en besef dat er veel moet ingeput worden. Benoemen van Blokken, maten, rijrichting enz. Behoorlijk werk, maar het heeft mij wel tot nadenken gezet. Hoe ga ik de terugmeldingen benoemen, waar moet ik ze plaatsen, enz
In ieder geval ik weet wat doen de komende dagen, weken.
Vandaag heb ik mijn nieuwe mini cirkelzaag in gebruik genomen. Ik moest een honderdtal printjes zagen en dat was de gelegenheid om mijn nieuwe Proxxon zaag uit de doos te halen. Mooi speelgoed, alleen vind ik het een beetje jammer dat je nog een hele montage hebt aan onderdelen, beveiligingen enz, alvorens de stekker in te kunnen steken en voorzichtig de eerste zaagsneden te kunnen uitvoeren. Het heeft me een paar uurtjes gekost maar eenmaal vertrokken ging het snel met de printjes te verzagen.
Ik heb beslist, misschien een nutteloze karwei zullen sommigen denken, om onder ieder terugmeldpunt, wissel, sein, licht, kortom alles met een draad, te voorzien van een koppelprintje onderaan de tafel. Dit geeft mij de mogelijkheid ieder element te kunnen loskoppelen zonder de volledige bedrading los hoeven te maken. Er zijn zeker gemakkelijkere en goedkopere manieren maar ik heb voor deze methode gekozen.
Heb tevens kaartjes ontworpen waar de omschrijving op staat van welk element de draadjes zijn enerzijds, bvb terugmelder, wissel, sein... en anderzijds waar deze naartoe gaan, bvb wisseldecoder, terugmelddecoder...
Ik denk dat dit overzichtelijker zal zijn en ik zal niet steeds van onder de tafel moeten kruipen om te kijken met welke draden ik bezig ben. De toekomst zal het uitmaken.
Voila' zoals men in Antwerpen zegt, de trein is weer vertrokken... Ik zal de komende maanden weer genoeg tijd hebben om aan het project verder te werken...
groetjes
Patrick
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Enkele plaatjes van de werkzaamheden van vandaag
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Krokodil Diddy
Zozo, niet de gemakkelijkste weg, maar wel overzichtelijk en erg netjes :thumbup:.
Bij mij onder de baan is het een georganiseerde kabelrotzooi maar ik heb wel alles op papier staan in de vorm van schema's en kabellijsten. Dat is toch wel een noodzaak om storingen snel te lokaliseren.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Krokodil Diddy
Hallo Patrick,

Ik ben ooit al eens in jouw topic terecht gekomen maar nog nooit gereageerd. Wat ben jij een geweldig mooie baan aan het bouwen op een zeer hoog niveau. Het ziet er allemaal heel erg professioneel uit, heel erg mooi!

Dit ga ik op een rustig moment eens helemaal doornemen, en uiteraard volgen! :thumbup:

Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Krokodil Diddy
Hi Patrick,

Ziet er goed uit en ook veel werk maar dit zal in de toekomst veel werk besparen.
Handig die Proxxon zaag daar heb ik hier, al jaren, ook veel plezier van.

groet
Harald
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: Krokodil Diddy
Dag Patrick,

Heb je draadje eens wat door zitten spitten. Wat een mooie ruimte heb je om aan je baan te werken! Ziet er allemaal erg netjes uit. Het is inderdaad even wat werk om alle printjes voor te bereiden maar kan later een hele hoop gedoe schelen.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Mijn eerste aansluiting van de een terugmelder is een feit... Ik heb veel tijd gestoken in de voorbereidingen, zoals kabelgoten, documentatie, ontwerpen van kaartjes, maar dit gaat me nu een hoop tijd besparen. Moet nu enkel gaatje boren, draadje solderen aan de rail, blokje monteren onder de tafel, kaartje printje en insealen, draad naar decoder trekken en klaar is kees... zeggen ze bij ons.
Ik kan nu rustig verder aan het werkje waar ik tegenop keek, maar door er goed over nagedacht te hebben en de juiste voorbereidingen getroffen te hebben gaat dit werkje vlotter en met plezier kunnen verder kunnen.
Enkele foto's van de eerste twee Terugmelders...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Documentatie in bijlage
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Krokodil Diddy
Dat ziet er superstrak uit Patrick, nu een hoop werk, straks een hoop plezier  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Krokodil Diddy
Hallo Patrick,

Dit is inderdaad goed voor bereid, hou ik van.
Dit lijkt net op mijn werk, paneel bouw, goed voor bereiden maakt mooi werk.

Gr Einte
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Ik weet niet meer wie mij verwittigd had, over de grootte van het project, maar hij had gelijk. Het is waanzinnig veel werk, maar het belet me niet om stap voor stap verder te gaan...
Ik heb ervoor gekozen om MƤrklin wisselaandrijvingen te gebruiken in het schaduwstation. Twee kruiswissels heb ik moeten voorzien met een set om de wisselaandrijving onder de tafel te monteren. Is een heel gepruts, zeker de eerste maar vervolgens bij de montage van de tweede wisselaandrijving ging het al weer wat vlotter. Ik denk dat in het hoofdstation ik ook gebruik ga maken van deze setjes in combinatie met een motoraandrijving... maar dat is voor de toekomst. Eerst het eerste schaduwstation verder afwerken.
Voor het schaduwstation heb ik 9 MƤrklinkruiswissels 2275, 31 MƤrklin 22716/22715, 49 MƤrklin wisselaandrijvingen 75492, 55 terugmeldcontacten, 4 terugmeldmodules DigiKeys DR4088, 6 schakeldecoders DR4018 en heel veel draad gebruikt. Om niet te spreken over de voedingsaansluitingen iedere 2meter... Ik heb ook van Peter de geluidsman geleerd hoe draadjes te vlechten voor de wissels. nog een hele klus, maar dan ben ik er bijna.
Afstanden van de blokken meten en in ITrain invoeren... en ik kan beginnen. en zeggen dat dit maar het eerste schaduwstation is.
Verder de eerste helix afgewerkt om van -1 naar niveau 0 te rijden...
Enkele foto's zeggen maar dan 1000 woorden.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
nog enkele pics
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Krokodil Diddy
Patrick,

Dat ziet er allemaal erg doordacht en strak gebouwd uit :thumbup:. En ja een grote baan is veel werk; ik ben inmiddels vier jaar bezig en nog niet klaar met de laatste delen rails en bezetmelders 8o. Ondertussen wel al begonnen met de scenery, omdat ik dat eigenlijk het mooiste aspect aan deze hobby vind.

Groeten,
Wico
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Krokodil Diddy
Leuk weer eens een update te zien, Patrick. Een hele klus, maar wel een leuke (hoop ik ;)).
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Wico - Ik begrijp wat je wil zeggen. heb ook al dat gevoel van een een stukje scenery te bouwen, maar in een schaduwstation is dat een beetje teveel van het goede...
@ Hans - alleen insiders begrijpen hoeveel werk dat dat is. Anderen kijken en zeggen dan, dat zijn toch maar een paar draadjes...maar ik wil het allemaal pico bello hebben, soms kom ik mezelf tegen en soms ben ik niet tevreden va mijn resultaat en begin ik opnieuw... en ja ik heb er nog steeds veel zin in...
Re: Krokodil Diddy
ACTS.zuid
gast

Re: Krokodil Diddy
Grote baan, veel draadjes, het hoort er bij en is onderdeel van de hobby. Petje af hoe je werkt, erg netjes. :)

Wat mij opvalt is de hoeveelheid terugmelders die naar mijn mening overbodig zijn. De nummers 14 17 20 23 26 en 29 als voorbeeld doen geen dienst in de besturing, zo ook de melders in de kopsporen zoals 38 39 40 41 42 enz.. De trein stopt toch wel netjes op de laatste melder. 3Railers doen dat volgens zeggen vanwege detectie van verloren wagons maar als zich dat voordoet op een wissel wordt het ook niet gezien dus het is een beetje schijnveiligheid.

Gr, Ben.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Krokodil Diddy
Poeh zeg, dit gaat wel ergens over. :O
Wat een enorme klus.

Als ik zie hoeveel jaar ik nu met mijn baan bezig ben en hoeveel tijd ik er jaarlijks insteek,
dan zal mij met zoiets de moed in de schoenen zinken.
Ook de problemen die ik tegen kom, de hoeveelheid draden om af te werken, de storingen, zijn redenen om vooral niet te groot te willen, om over de kosten maar niet te spreken.
De kunst is om gemotiveerd te blijven door heel goed het eindresultaat voor ogen te houden.
Er is veel doorzettingsvermogen nodig en aangezien mijn baan maar een fractie van de jouwe is, en ik al soms denk om het bijltje er bij neer te leggen, dwing je wel respect af.  :thumbup: Hoe langer het duurt, hoe moeilijker. Veel succes en bouwplezier. :P
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

offline
Re: Krokodil Diddy
Knap werk Patrick,

Ik heb het nog nooit zo netjes gezien. We kijken hier allemaal met bewondering hoe je dit aanpakt!
Het gebruik van veel terugmelders (voor iTrain) gaat je heel wat voordeel opleveren wanneer locomotieven niet goed gekalibreerd zijn.
Gezien het aantal locs dat je op je baan wilt hebben.....

Nog even op de tanden bijten en dan kan je al starten met het station dat erboven komt.

Groetsjes, Christian
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Krokodil Diddy
Ziet er prima uit Patrick.....en het is een hobby (dus hoeft eigenlijk nooit klaar).

Ik zie nog 1 kruiswissel zonder aandrijving. Past die daar wel tussen?

gr. Gertjan
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Gertjan - ik denk dat je wissel W25 bedoeld. Is een vaste wissel. Inderdaad, heb ik bewust gedaan zodat die nooit per ongeluk verkeerd kan staan. Kost me ook twee aandrijvingen minder en een 1/4 wisseldecoder  :)
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Het is al een paar keer te spraken gekomen, een grote baan vergt veel tijd en bekabeling  :)
Je pakt de zaken goed aan en ik weet ondertussen dat dit straks veel plezier oplevert.

Belangrijk om er plezier in te hebben en niet denken dat je volgende week wil rijden, uiteindelijk wordt al het harde werken beloond.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
De bedrading is voltooid, althans van het schaduwstation. Mens was dat een klus. Ik heb het aantal uren niet geteld, maar het zijn dagen geworden. Nu nog wachten op de bestelde Ecos link en ik kan de boosters aan de Ecos aansluiten. Je zal zeggen dat gaat ook zonder, maar mijn boosters zijn te ver van de Centrale geplaatst. ik had dus twee opties, de Boosters verplaatsen of een Ecos link er tussen zetten... Ik heb voor optie twee gekozen.
Volgende stap is de lengte van de Blokken in Itrain zetten en Itrain onder de knie krijgen. BTW kent er iemand een plaats of een persoon waar je Itrain opleidingen kan volgen? Ik kan wel bij een vriend terecht maar ik wil hetzelf aanleren...
Ondertussen heb ik de TGV Euroduplex uit de doos gehaald en hem even opgesteld. Er moeten nog twee rijtuigen bij geplaatst worden, maar dan wordt het stel wel heel lang. Jammer dat je de rijtuigen niet alleen kan opstellen op een rangeerspoor bvb. want de wielen ontbreken en zitten in het volgende rijtuig. Kent iemand hier een oplossing voor?
Enkele fotos van de bedrading en mijn nieuwe TGV Duplex.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
TGV Euroduplex
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Krokodil Diddy
Das nogal n klus die je geklaard hebt
iTrain : iTom misschien; ik was afgelopen zaterdag bij MT-S in Wommelgem om er een te volgen; ik weet wel niet of ze er nog een plannen dit jaar, maar je kan altijd contact nemen 🤞🏻
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Krokodil Diddy
Patrick,

Indrukwekkend :thumbup:. En dat geldt zowel voor de bekabeling als voor de TGV. Dat zal een prachtig gezicht zijn als die straks over je baan rijdt.

Groeten,
Wico
Re: Krokodil Diddy
ACTS.zuid
gast

Re: Krokodil Diddy
Citaat van: PatcheTrain op maandag 21 maart 2022, 16:10:04

De bedrading is voltooid........


Als je S88 modulen aangesloten zijn op de Ecos dien je alleen de eerste S88 met massa te verbinden, de overigen niet. Je loopt anders het risico van vreemde spookmeldingen door aardlussen.

Op YouTube vind je video's van Jeroen Balkema waarin hij beschrijft hoe je stap voor stap met iTrain aan de gang kunt gaan. Een workshop van een dag of middag heb je weinig aan, als je thuis bent ben je de helft weer vergeten. Zelf doen en zelf ontdekken is mijn motto, erg ingewikkeld is het niet mits je er een beetje affiniteit mee hebt.

Gr, Ben.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Wim: heb jij een adres of telnummer van MT-s?
@ Ben: bedoel je de bruine draad die van S88 (Common) naar S88 gaat?
Re: Krokodil Diddy
ACTS.zuid
gast

Re: Krokodil Diddy
Ja die. Alleen de eerste S88 verbinden met massa (dus die het dichtst bij de Ecos zit).

Gr, Ben.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Ben - Hoe sluit dan de kring tussen je terugmelder en de massa als je de common draadjes van de volgende S88 weghaalt?
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
 @citaat Dat loopt dan via de eerste melder.