Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Krokodil Diddy

Gestart door PatcheTrain zaterdag 22 augustus 2020, 16:54:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Een nieuw begin
De foto van Ben is heel illustratief, maar hij kan volgens mij een klep openen.

Maar nu ik het goed bekijk is het eigenlijk bij 2 en meer sporen al niet goed te doen wanneer een tweede of derde trein uit de rails staat en er 1 of 2 treinen voor staan, behalve wanneer je er volledig van bovenaf op kunt kijken.

Het enige wat je bij een vast bovenblad kan doen is:
1. alle treinen die vooraan staan wegrijden
2. Proberen de ontspoorde trein(deel) over de nadere treinen te tillen door met je arm tussen de lagen en over alle geparkeerde treinen te wurmen. Dat laatste gaat steeds gemakkelijker naarmate er meer ruimte is tussen de lagen (en je dunnere armen hebt  >:-D).
Re: Een nieuw begin
ACTS.zuid
gast

Re: Een nieuw begin
Citaat van: Gertjan H op dinsdag 27 oktober 2020, 14:54:23

De foto van Ben is heel illustratief, maar hij kan volgens mij een klep openen.


Gaten zijn permanent open, geen klep.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2013

offline
Re: Een nieuw begin
Hallo Patrick,

Mijn schaduwstations voor 8 opstelsporen 30cm hoogte verschil ...voor 15 opstelsporen 35cm hoogte verschil.
Hangt vooral af hoe breed je schaduwstation is.....meer ruimte is altijd handig....het is meestal de laatste die ontspoort.

Groetjes Guy
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Vandaag kan ik Fase I afvinken. Het treinhuis is af. Ik ga het mijn TrainCave genoemd. Nog een trapje om in te stappen en de ruwbouw is 100% af. Ik ben ondertussen met de aansluitingen van de elektrische leidingen begonnen. Zekeringkast geplaatst en getest. Alles werkt. Nu de stopcontacten aansluiten en de verlichting. Ik voorzie een aantal  8 tal TL Led armaturen met dubbele lampen van 4000°. Dit is wit licht maar goed om te kunnen werken daar ik geen buitenlicht heb. Later ga ik RGB LED strips plaatsen om dag en nacht situaties te kunnen simuleren. Heeft iemand ervaring met RGB oplossing van Digikeijs?
Enkele fotos van de situatie op 29/10/2020
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
De twee eerste foto's waren van maandag. Nu is binnenkant volledig bekleed met OSB platen.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Een nieuw begin
Mooi project hoor :thumbup:.
En tja de benodigde hoogte van je schaduwstation...
30 cm is natuurlijk handiger dan 20 cm maar 20 cm is zeker niet ondoenlijk. Iedereen heeft hier zo zijn eigen idee over.
Als je wil weten welke hoogte voor jou aanvaardbaar is zou ik zeggen: maak een eenvoudige proefopstelling met 2 planken, wat rails en wagons.


Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Een nieuw begin
Mooi project, dit past net aan in m'n moestuintje van 300 vierkante meter.
Maar daar krijg ik geen bouwvergunning voor (natuur netwerk, en dat soort dingen).  :D

Als je een schaduwstation down under legt, zorg dat het werkt (foutloos, technisch kan dat).
De afstand tussen de laag er boven hou je minimaal, maar zorg wel voor of een opklapbaar scharnierende laag erboven, of een schuiflade erboven (die constructie  bepaalt dan de hoogte) of een ophijsbare bovenlaag.
In alle gevallen kun je erbij. Ik heb jaren 10 cm aangehouden, geen probleem als je van te voren bedenkt wat je moet doen als iets onverhoopt toch fout gaat.

Stel je maakt 3 -4 lagen boven elkaar. Dan moet je even aan je baard krabben hoe je dat gaat oplossen.
Met 1 laag zou ik me geen zorgen maken.

Ik ben nu zelf in denkfase over een onderlaag op +10 cm hoogte. En de hoogste laag op +70 hoogte.
Ik weet nu weer wanneer ik me voor het laatst heb geschoren.  :D

 
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2019

offline
Re: Een nieuw begin
Dag Patrick,

Een prachtige ruimte en enorm smaakvol gebouwd/ingepast. Complimenten!

Groet, Arie
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Een nieuw begin
Wordt een mooie ruimte, maar waarom zitten er geen ramen of lichtkoepel in? Is Dat niet erg somber werken, constant in kunstlicht?

Gr Gertjan
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
@Jan - Ik heb de knoop doorgehakt - schaduwstation op 90cm en hoofdbaan op 110cm. Ik zal er langs onder gemakkelijk aan kunnen en boven schaduwstation inderdaad een luik met stad en gebouwen...
@Arie - bedankt voor de complementen
@Gertjan - bewust voor gekozen. Geen invloed van buitenlicht, geen last van waterinfiltraties, risico minder van inbraak, rondrijden tegen de wanden en zelf in het midden van de baan staan... wil ik buitenlicht dan kan ik nog altijd de deur openen. Het gebouw is ook zo ontworpen dat er altijd ramen kunnen ingezet worden indien het voor ander toepassingen zou gebruikt worden, maar dat is nu geen issue
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Een nieuw begin
Dat ziet er goed uit, Patrick  :thumbup:

Het bouwwerk past ook uitstekend in de omgeving.
Het Grote Treinfeest kan beginnen  ;)

Grtz Tony
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2020

offline
Re: Een nieuw begin
Heel gaaf zo in de natuur. Ik vind wel 1 grote boom erg scheef staan en precies boven je mooie gebouw. Ben je niet bang dat deze omwaait???
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
@ Marco - Nee hoor. De foto is een beetje vervormd door de groothoeklens van de iPhone. Het is een sterke eik en ik heb er dit jaar alle dode takken laten uit snoeien. Die moet ik wel in het oog houden. Alvast bedankt om je bekommernis.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2020

offline
Re: Een nieuw begin
 :thumbup:en ben zeer benieuwd naar u vorderingen!
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Even korte update. van de TrainCave.
Verlichting (hoofd LED-verlichting is geïnstalleerd en werkt) Later komen er RGB LED strips die dag en nacht kunnen simuleren.  CHECK
Stopcontacten zijn geplaatst, enkel nog een vijftal aansluiten. CHECK
Zekeringkast, ingebouwd, verliesstroomschakelaar en zekeringen geplaatst en werkzaam. CHECK
WIFI antenne en kleine router geplaatst. Werkzaam. CHECK
SONOS - ik had nog twee Play5 speakers liggen die niet meer door SONOS ondersteund worden sinds ze SONOS2 hebben gelaunched. Ik heb deze twee speakers in een afzonderlijk netwerk gezet en deze werken nog met de oude SONOS1 app. Muziek in de TrainCave - CHECK
Daikin airco werd vandaag geplaatst. Dus in deze koudere tijden kan ik mijn ruimte op temperatuur houden en er tevens een afzonderlijke module om de vochtigheid constant te houden. In de zomer kan ik het hoofd koel houden. CHECK
Volgende week komen ze de maten voor de vinyl opmeten.
En dan kan ik aan de onderbouw van schaduwstation beginnen. Dit gedeelte zal ik gaan gebruiken om ITrain onder de knie te krijgen...
Voila in een nutshell de vorderingen.
Graag ook woordje van dank aan Christian die het WIFI gedeelte installeerde en werkzaam maakte.
Verder wens ik jullie een prettig WE.
Groetjes
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
Hoi,

aardige vorderingen zo....

Citaat van: PatcheTrain op donderdag 29 oktober 2020, 20:00:13
Later ga ik RGB LED strips plaatsen om dag en nacht situaties te kunnen simuleren. Heeft iemand ervaring met RGB oplossing van Digikeijs?

Ligt aan hoe je de baan gaat verlichten. Als je de hele ruimte wil gaan doen zou ik niet gaan voor de DR4050. Daar krijg je met zo'n ruimte niet genoeg verlicht mee. Er kan maar iets van 10 tot 20 meter strip aan. Dat is voor deze ruimte echt te weinig. De DR4050 is meer bedoeld om bijvoorbeeld alleen boven de baan te hangen. Meer zoals bij banen met een fries (koof) er boven. Ik zou eerder kijken naar een DMX-achtige oplossing zoals die van Peter De Geluidsman of zo eentje van Tilly (John). Dan kan je met een DMX-controller de juiste verlichting aan sturen en is de boel goed verlichting.

Groet Ronald.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

offline
Re: Een nieuw begin
Patrick,
Waarom zou je de verlichting niet met Philips Hue doen?
Je kan de Bridge via de API interface bereiken en zo de lichten zelfs in iTrain besturen
Die RGB lampen zijn krachtig om alles mooi uit te lichten
Je kan strips en spotjes samen gebruiken
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Bedankt Ronald voor je commentaar. Om eerlijk te zijn, zijn dit nog maar toekomstplannen, maar ik kijk al uit wat de mogelijkheden zijn. Weet jij of je zo'n DMX controller door ITrain kan sturen? De DR4050 van Digikeijs wilde ik inderdaad boven het ruilgedeelte hangen. Ik dacht aan 4 strips... maar heb geen idee Van de lichtopbrengst van de DR4050.
@ Christian - Ik heb thuis al een aantal strips van Philips Hue. Ik zit aan de limiet van het aantal lampen van de Bridge. Ik moet er een tweede bij plaatsen. Ik lees op internet dat dat niet zo evident is. Philips zelf raad aan om verschillende kringen te maken met de verschillende bridges. Bvb buitenverlichting op Bridge1 en binnenverlichting op Bridge2. Maar blijkbaar is het niet evident met de app dan...
Dit is de reden dat ik Hue en de Traincave niet wil "mengen"
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
 @citaat / Christiaan P: Met de DR4050 kan je een dag / nacht ritme maken. Dat zal je dan via de Hue dan ook aan de hobby om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben wel benieuwd hoe je het met de API-interface het in iTrain wil doen.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

offline
Re: Een nieuw begin
@Patrick
De Hue app kan inderdaad maar 1 bridge tegelijkertijd besturen maar je hebt een andere (betalende) app "Hue Essentials" die veel verder gaat en wel met meerdere bridges kan werken.
De theoretische limiet van de bridge is 50, maar dit kan je zonder problemen verhogen naar 70. De reactietijd blijft aanvaardbaar. Ik heb nu meer dan 130 apparaten gekoppeld en dan duurt het soms wel te lang alvorens een licht reageert.

@Ronald
Ik heb zelf schakelaars gemaakt (glass soft-touch) met een Arduino nano wifi. Diezelfde Arduino kan je doen luisteren naar DCC commando's uit iTrain.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
Hoi,

Citaat van: PatcheTrain op vrijdag 06 november 2020, 20:41:15
Bedankt Ronald voor je commentaar. Om eerlijk te zijn, zijn dit nog maar toekomstplannen, maar ik kijk al uit wat de mogelijkheden zijn. Weet jij of je zo'n DMX controller door ITrain kan sturen?

Ligt een beetje aan de DMX-controller die je wil inzetten. Die van Tilly luistert volgens mij naar DCC-wisseladressen. Dat zou je even moeten opzoeken in het draadje. Die Peter De Geluidsman en van mij mag je via een losse wisseldecoder schakelen. Dan kan je deze in ieder programma gebruiken. Volgens mij doet Peter dat ook zo. Als je een beetje handig bent met programmeren e.d. dan zou je een Arduino kunnen pakken. Deze kan je dan zo programmeren dat je een DR4050 en DMX kan combineren. Maar dat is een hobbyprojectje op zich  :D

Citaat van: PatcheTrain op vrijdag 06 november 2020, 20:41:15
De DR4050 van Digikeijs wilde ik inderdaad boven het ruilgedeelte hangen. Ik dacht aan 4 strips... maar heb geen idee Van de lichtopbrengst van de DR4050.

Houd er rekening mee dat je maximaal om de 60cm een strip moet hebben. Dan heb je het over de baanbreedte.

Groet Ronald.

Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Een nieuw begin
super strakke treinenkeet !! kan niet anders zeggen :thumbup: ben erg benieuwd, hoe je verder gaat bouwen succes !! blijf het volgen
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Een nieuw begin
Hoi,

Wat een super ruimte :thumbup: :thumbup:, ben nu wel benieuwd hoe het er binnen uit ziet.

M.vr.gr. Erwin
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Voila, ik heb de binnenkant een likje gegeven, want de OSB plaat was een beetje "oudbollig"... Na fris tintje, wachten op de vinyl bekleding die op 10 december wordt geplaatst...
dan kan ik eindelijk aan het echte werk beginnen....
Ik heb een vraagje, kan iemand mij een draadje geven ivm de "onderlagen" voor K rails - isolatieplaten? kurk? Ik had gedacht een laagje isolatie te leggen, vervolgens volledige laag kurk en vervolgens nog een beding in kurk er boven op. Zodat de rail geen contact heeft met de onderstructuur, namelijk het hout. Wat zijn jullie ervaringen van houtsoort om de bedding te maken... alvast bedankt voor jullie input


Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

offline
Re: Een nieuw begin
Een eigen treinen bunker. COOL!

Helaas is mijn tuin te klein.

MvG,

Timaximus
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
Wat geeft deze ruimte veel mogelijkheden. Hier ga je heel veel tijd doorbrengen denk ik  :D.
Lijkt me leuk je even te volgen. Je ontwerp krijgt al steeds meer vorm. Succes  :thumbup:
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Een nieuw begin
Prachtige mancave. :P :thumbup:
Ik ben zeer benieuwd naar de invulling.

Groet Michel
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Een nieuw begin
 @citaat Patrick: ik heb geëxperimenteerd met isolatie platen uit isomo, kurk (4 mm) en XPS . De laatste geeft mij het meest voldoening
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2014

offline
Re: Een nieuw begin
Citaat van: wimpietje op woensdag 02 december 2020, 05:31:04
@citaat Patrick: ik heb geëxperimenteerd met isolatie platen uit isomo, kurk (4 mm) en XPS . De laatste geeft mij het meest voldoening
Is XPS dat blauwe spul dat gebruikt wordt onder laminaat?
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Een nieuw begin
Ja dat is het.Vind je bij brico, hubo..
Re: Een nieuw begin
antonv
gast

Re: Een nieuw begin
Sorry, ik vind je laatste plan toch ook nog niet echt wat je op die grote ruimte kunt doen, er zijn teveel 'slingers', afwisselingen recht-boog maken het nogal onnatuurlijk, met flex kun je alles veel vloeiender leggen.
Kijk eens naar dat filmpje, als die baan af is rijden de treinen net als in een echt landschap:
https://www.flickr.com/photos/152497707@N03/50675300821/

De bouw van dat meesterwerk kun je vanaf daar volgen: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26524.msg447800.html#msg447800

Zeker het volgen waard als je zo iets groot plant en er nog moet aan beginnen  ;)
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
Hoi Anton,
Leuk filmpje. Ik zie dat daar kurk als ondergrond voor de rails wordt gebruikt.  Wat is dat voor een kurk? Lijkt op kant en klare stroken die aan de zijkanten scheef afgesneden zijn?

Re: Een nieuw begin
antonv
gast

Re: Een nieuw begin
Ik weet niet wat voor kurk er gebruikt is, best eens vragen aan Evan zelf in zijn bouwdraadje (als het er al niet in staat).
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Dag Anton,

Bedankt voor je opmerkingen. Je hebt een punt met "slingers". Ik ben van plan zoveel mogelijk Flexrails te gebruiken. Ik wist echter niet goed hoe deze in Wintrack te tekenen als je geen aanhechtingspunten hebt. Is ondertussen al aangepast.
Het Ardeens project van Evan is heeeeeel mooi, echter niet mijn ding. Ik wil één groot station met een stad en wat rangeermogelijkheden, en al snel besef ik dat 8m75 met de slanke wissels al snel de tafel "te klein" is...
Ik ga alvast beginnen met de onderbouw en de schaduwstations en de lift die Christian van Martougin voor mij aan het bouwen is... de bovenstructuur is voor later als dit allemaal werkt...en ik Itrain onder de kine heb...
Groetjes
Patrick
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2010

offline
Re: Een nieuw begin
Je kunt tijdelijk een extra railstuk in je plan plaatsen en daarop aanhaken.


Persoonlijk denk ik dat je nog wel wat creatiever stukken rail kunt verstoppen.
De middenpoot bijvoorbeeld is momenteel letterlijk aan het begin en eind van de keerbochten betunneld.
Laat zo een tracé gewoon op de terug weg verdekt liggen met een of twee stukjes over een ravijn oid. En het wordt een veel spannender ontwerp.
Mogelijk kun je de route van een van beide tracés contra leggen.
Een volgt de rafelrand zoals nu.  En de andere kluit erdoorheen. Dus het spoor van boven. Loopt eerst langs de onderzijde van de middenpoot waardoor je een hele ruime boog kunt maken vanuit je bovenste station.

Succes.
Mvg Robin
Re: Een nieuw begin
antonv
gast

Re: Een nieuw begin
Citaat van: PatcheTrain op maandag 07 december 2020, 18:39:58
Het Ardeens project van Evan is heeeeeel mooi, echter niet mijn ding.
Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om het Ardeense uitzicht te promoten, het ging hem mij enkel over hoe mooi die lange treinen over die ruime vloeiende bogen rijden, het minste knikje of slingerbeweging zou dat volledig teniet doen. En dat zal in om het even welk landschap zo zijn.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Na het lezen van jullie opmerkingen, wat aanpassingen gemaakt in het plan... meer flexrails geplaatst en een deel van de middenpoot verstopt. De grijze rails gaan naar een een 2e schaduwstation en de blauwe heb ik meer verstopt en komt buiten net voor de brug over het water...
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

offline
Re: Een nieuw begin
Is het mogelijk om de onderste sporen nog een keer te laten kruizen? Bijvoorbeeld een breed spoor viaduct met de 3 sporen. Met daar onderdoor de twee roze sporen. Of andersom. En dan met lange flauwe s-bogen.

MvG,

Timaximus
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Hey Timaximus, ik heb mij daar al op zot gesuft... maar geen oplossing gevonden... het roze gedeelte is de lift, en voor en na de lift heb ik een stuk voorzien waar een trein kan wachten dat de lift op de vrije plaats komt. Daardoor kunnen de andere treinen verder rijden zonder dat het blok geblokkeerd wordt. De lift zal 2x10 sporen hebben en 2 meter lang...
misschien heb jij een idee hoe dit aan te pakken...let me know
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

offline
Re: Een nieuw begin
Die lift, daar had ik even niet aan gedacht. Excuus! :|

Dan wordt het lastig.

MvG,

Timaximus
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Een nieuw begin
Indrukwekkende plan, ga ik zeker volgen. Ik kijk met veel bewondering naar de technische knobbels onder de leden hier. Daar kan ik maar van dromen.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Beste Steamy.
Leuk te horen dat je mij gaat volgen maar ben zeker niet de grootste technische knobbel, er zijn er zeker veel anderen op dit forum. Maar ben wel een perfectionist... Af en toe zal ik de vooruitgang posten, maar ik neem er mijn tijd voor hoor. Ondertussen ben ik met de onderbouw van het schaduwstation begonnen. Binnenkort volgen de eerste fotos. Groetjes. Patrick
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Een nieuw begin
Hi Patrick,

Toevallig hier terrecht gekomen.
Wat een bouw activiteiten en ook interessante baan, ik ga je volgen.

groet
Harald
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Bedankt Harald, maar verwacht geen dagelijkse posts. Ik doe het langzaam aan, maar tracht alles te plannen. ik heb ook veel tekenwerk voor mijn onderbouw gemaakt alvorens alles te zagen en te boren... Maar er komt leven in de brouwerij...
Grtjes
Patrick
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
De schilderwerkzaamheden zijn achter de rug. De vinyl is gelegd... Tijd om mijn werkplek voor de komende maanden te organiseren. Eerst alle toestellen, materiaal, schragen etc verhuizen van de garage naar het nieuwe treinhuis. Nu heb ik nog ruimte zat en kan ik mijn "werkbank" zowat plaatsen waar ik wil. Ik begin eerst met de onderbouw van het eerste schaduwstation. Vervolgens ga ik daar de rails plaatsen, de wissels aansluiten, de terugmelders plaatsen om vervolgens Itrain onder de knie te krijgen. Pas dan ga ik de bovenverdieping plaatsen. Mijn schaduwstation komt op 90cm van de grond. Hopelijk is deze hoogte genoeg om iets wat comfortabel aan de onderkant te kunnen werken. Het 0 niveau komt op 120cm. Dan heb ik genoeg ruimte tussen beide om daar later misschien nog aanpassingen te moeten doen.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Op mijn eerste stukje onderbouw een paar nieuwe bochtjes uit de doos gehaald ter controle van de komende spiraal van 90cm naar 120cm hoog. Mijn plannetjes waren juist...
Nu een testje met de bovenfrees. ik wil in de balken LEDverlichting plaatsen en om het netjes te maken leg ik de leestrips in aluminium profielen waar ik vervolgens een afdekkapje op monteer om diffuus licht te hebben onderaan de tafel en op het schaduwstation.
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
Nog enkele fotos van mijn eerste werkzaamheden...
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Een nieuw begin
Mooi en strak. Je hebt je daar een schitterende werkplek, daar kan je met veel plezier werken aan je baan! Vraagje: heb je iets voorzien voor het stof?
Als je in die ruimte wil werken, ga je ook veel stof maken. Een probleempje waar ik hard mee worstel. Ben benieuwd
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Een nieuw begin
Hi Patrick,

Een prachtige ruimte en het gebouwde ziet er professioneel uit.

groet
Harald
Re: Een nieuw begin
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Een nieuw begin
@ Steamy - nee voorlopig nog niet aan gedacht. Inderdaad het zagen en zeker het frezen geeft heel veel stof. Het weer laat me nu ook niet toe om buiten te frezen en te zagen. Ik ben nieuwe filters voor de Karcherstofzuiger gaan bestellen met papieren zakken voor fijn stof. Maar zijn nog in bestelling. In denk dat ik later zoals bij De Geluidsman het schaduwstation met plastic folie ga inpakken wanneer het schaduwstation volledig werkt en wanneer ik een trapje hoger ga werken. Verder wil ik aan de kerstman de Lux wagentjes vragen om de sporen netjes te houden en te onderhouden, maar dit is enkel voor de sporen...Heb jij suggesties?