Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bogobit Remmodules

Gestart door Waloen maandag 17 augustus 2020, 22:49:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bogobit Remmodules
Waloen
gast

Bogobit Remmodules
Onlangs een 6-tal Bogobit Remmodules op de kop kunnen tikken, 3 maal classic en 3 maal oneway. Mijn ervaring overtreft mijn verwachtingen, het is voor mij een ideale oplossing op een niet al te grote baan en een CS is dan overkill (rijdt dus met MS2). Op de hoofdbaan 4 blokken gestuurd met de classic modules en 3 sporen bij het station met de oneway. Die zijn echt super: 
- zowel 1 of 2 seinen aan te sluiten, bij 1 sein kun je instellen dat bij rood je vanaf de andere richting kunt inrijden
- geen overgangssectie nodig
Zelf 2 secties toegepast waarbij bij overgang van sectie 1 naar 2 het remsignaal naar zowel sectie 1 als 2 gaat, dus ook een duwtrein zonder relais activeerd remsignaal in sectie 1 zodat ook deze netjes voor het sein stopt.
Boven verwachting werken ook de oudere FX decoders prima, dus mijn VT 11.5 (geluid en licht blijven werken voor stop sein) en Br140 buurtverkeer doen het prima. Het schijnt dat je daar met Marklin remmodules nog wel eens problemen kan hebben. Het enige dat wat werk is zijn de decoders van andere merken (Roco en Piko).  Gelukkig in het bezit van een Fleischmann Twin Center zodat bit programmering mogelijk is, en ook nodig met name bij Piko modellen. Voordeel van sommige Piko decoders is de mogelijkheid om een vast remweg lengte te programmeren, onafhankelijk van de snelheid, en dat is natuurlijk helemaal ideaal. Stopsectie na het sein zou kunnen voor de veiligheid, heb ik niet toegepast, treinen zijn v.w.b. max snelheid en afremvertraging ingesteld dus gaat altijd goed. (en anders zit er altijd nog een STop knop op de MS2 :-))  Kortom, een heerlijk product van Bogobit en voor 100 Euries klaar met het installeren van een 6 tal remsecties met talloze gebruiksmogelijkheden. Een aanrader voor zowel de 3 als 2 rail rijder als je er aan kunt komen, zijn in NL niet in de handel.
Re: Bogobit Remmodules
Lid sinds: 2017

offline
Re: Bogobit Remmodules
Beste,

De fabrikant levert niet buiten Duitsland in verband met de EU-regels voor aansprakelijkheid en garantie. Zie zijn leveringsvoorwarden
Op zijn produkten is uitsluitend het Duitse recht van toepassing.
Wanneer je expliciet verklaart geen beroep te doen op die EU-regels dan is levering in NL wel mogelijk.
Althans dat is toch mjn ervaring.
Op ebay.de staan gebruikte en nieuwe te koop: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=bogobit&_sacat=0
Volgend de daar door de fabrikant verzendopties wordt wel naar NL verzonden: https://www.ebay.de/itm/bogobit-Bremsmodul-Classic-monostabil-iG-Signalmodul-Marklin-Motorola-mfx-DCC/293197625097?hash=item4443f0b709:g:SfsAAOSw2s1U14eC

Cees