Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet

Gestart door Yoshi4184 zaterdag 15 augustus 2020, 13:38:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Beste allemaal,

Kort vooraf. Ik heb een baan in aanbouw, Ecos 2 met laatste firmware, boosters van AlbertJan (via iemand gekocht), Koploper software, diverse locs/treinen met Lopi 4, Zimo en een aantal Lopi 5 DCC. Een aparte uitdaging: De locs met Lopi 5 DCC doen het prima via de Ecos zolang de booster niet aangesloten is, zodra die booster er wel tussen hangt kan ik de Lopi 5 DCC decoders niet meer bereiken. Ik heb diverse instellingen geprobeerd (brake settings uit, Railcom uit) maar ik krijg geen contact met de locs. AlbertJan heeft met de fabrikant gesproken en die kan helaas geen oplossing bieden.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad en/of een oplossing/suggestie hebben?

Vriendelijke groet,
Joost
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Andere booster testen?
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Zit er in de boostersectie niet toevallig aan aansluitrail met condensator erin?
Of kan je Lopi 4 decoders wel bereiken?
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Het ruikt een beetje naar dit probleem bij de buren: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93906.0

Helaas is de afloop onbekend, niettemin geeft het misschien een aanknopingspunt?

Gr, Ben.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Hey allemaal, bedankt voor de snelle reacties.
- Ik heb al een booster swap gedaan, dat mocht niet baten.
- Lopi 4, Zimo en andere decoders hebben nergens last van.
- @ACTS.zuid Dat topic heb ik eerst helemaal doorgelezen en geprobeerd welke oplossingen daarin voorkwamen. Al denk ik dat de oplossing voor beider problemen mogelijk hetzelfde zou kunnen zijn is de oorzaak ander, Ik heb 0 rijtuigen op de baan staan, alleen losse locs en 1 treinstel die ik er ook al af heb gehaald.

Inmiddels heb ik ook CV54 en CV122 bekeken , naar aanleiding van dat andere topic, die staan goed.

Dank voor de geboden hulp tot dusver. Mochten er meer ideeen zijn, heel graag, ik ben in staat zo goed als alles to proberen...
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
In dat andere topic bij de buren, wordt ook (enkele keren) gesproken over het updaten van de decoder. Daar wordt echter nog niet vermeld of de topicstarter dat heeft gedaan.
Het kan best zijn dat in jouw Lopi5 ook de firmware geupdated moet worden middels een Lokprogrammer.
Ik heb zelf 1 loksound 5 en 2 loksounds micro 5 die up to date zijn en geen problemen vertonen (al heb ik niet dezelfde boosters als jij).
(Overigens zijn bij mij Zimo en Digikeijs (functiedecoder) de probleemgevallen die niet goed werken - die worden/zijn uitgefaseerd).

Ik zie, dat we in dezelfde plaats wonen; als je zelf geen Lokprogrammer hebt, kunnen we misschien wat regelen (even via een PB).

Groet, Paul
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Thanks Paul, ik had je die info even moeten geven. Ik ben in bezit van een lokprogrammer en de LoPi 5 DCC heeft de laatste firmware erop staan. De Ecos2 heeft de laatste firmware.

Het wordt ietsje gekker, net als bij de buren. Ik pak net even 2 losse stukken rails en die sluit ik in plaats van de baan aan op het systeem. Verdomd, de loc reageert op alles goed, verlichting gaat aan, rijdt beide kanten op. Oftwel, alle commando's komen gewoon door zoals het hoort. Nu zit ik met dus af te vragen, wat veroorzaakt de "storing" op de baan. Andere locs met LoPi4 kunnen het toch niet zijn?! Dat ene treinstel heeft LEDverlichting. Moet ik dan echt alles van de baan halen om de oorzaak te vinden?!

*Gaat de treinkamer weer in*

p.s. @Paul, wat voor een centrale/booster heb jij dan als ik zo vrij mag zijn? En ik begin me af te vragen of het aan het soort LoPi ligt, dit is een DCC, geen multiprotocol.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
denk ook aan een rc kring/condensator die ergens zit in je baan.Die verstoort dan het digitale signaal en de lopi/loso V5 kan daar last van hebben
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ik heb nergens een condensator aan/op de baan zitten. Om even de noob uit te hangen weet ik niet wat een rc kring is of doet maar ik heb die niet als ik de uitleg erover van Wiki mag geloven.

Net ook even alle niet LoPi decoders van de baan gehaald om te zien of dat iets oplost, helaas geen positief resultaat...
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
sluit je baan gewoon eens aan op de ecos zelf.Is het probleem weg dan is het de booster.Is het probleem er nog dan zit er toch ergens iets op je baan aangesloten die verstoord
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Als ik de booster er tussenuit haal werkt het inderdaad gewoon. Neemt helaas niet weg dat het ook werkt als ik de booster er wel tussen heb en slechts 2 stukken rails aan elkaar klik de locs wel gewoon reageren, ook de LoPi v5.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Als beredeneren niet lukt dan gaan uitsluiten: op zoek naar materieel wat het beïnvloedt. Alles er af halen en één voor één er weer op.

Gr, Ben.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
dan is de booster mss te zwak of heb je op sommige plaatsen te weinig aansluitpunten in je baan om de benodigde spanning af te leveren.Ik heb een vrij grote baan en allemaal ESU boosters en toch voed ik alles om de 2 meter.Nooit problemen.Die boosters kosten wel een fortuin maar dan heb je ook wat.Koop je normaal toch maar 1 keer en dan bespaar ik niet.Mijn baanspanning staat ook op 19 volt.Minder is gekend dat het problemen kan geven met esu
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ik ga zo eens proberen de booster anders te voeden. Het kan zijn die die nu asymetische stroom eruit gooit en dat schijnt ook een probleem te kunnen zijn.

Ik heb naar de ESU boosters gekeken en ook al doe ik niet moeilijk over investeren in goede spullen, ik vond 240 euro per booster best prijzig.

Elke 1,5m a 2m heb ik stroomaansluiting op de baan dus voeding alleen kan het probleem echt niet zijn, dan zouden andere locs/treinen ook moeilijk doen.

Inmiddels heb ik alle andere locs/treinen wel van de baan gehad, dus alleen de LoPi v5 locs erop en dat mag helaas ook niet helpen.

To be continued...
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
@Joost,
Je vroeg mij naar mijn systeem; dat staat onder mijn "handtekening":  ECoS2, 2x ECoSBoost, etc...

18,9 V op de baan, net als Johnny (BelleJT)  voed ik mijn baan (95% M-rails, 5% K-rails) ook om de ca. 2m.

Aangezien de LoPi het bij jou wel op een klein stukje spoor aan een booster werkt, zou ik inderdaad zeggen dat er iets raars in je baan zit, of inderdaad te weinig vermogen (op bepaalde punten, of de trafo voor (het verbruik door) je booster(s) is te zwak).
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Nog een tip: op de ECoS kan je ergens in de setup het signaal instellen op asynchroon: bij mij staat dat op maximaal. Wellicht dat mijn Zimo decoder daar last van had, de Loksounds 3, 4 en 5  in ieder geval niet.
Groet, Paul
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Hey Paul, volledig je handtekening gemist, my bad...

Ik heb een vinkje gevonden voor asymetrie in de Ecos waar je het aan en uit kunt zetten (staat uit bij mij nadat ik het geprobeerd heb door aan te zetten) maar niet een waarde kan instellen of mis ik iets?!

Ik begin te geloven dat het of de baan is waar ergens iets aan de hand is of inderdaad het signaal dat de booster geeft dat niet helemaal lekker is. We testen nog even verder...
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Bij mij stond bij de asymetrie een schuifbalkje (of vergis ik mij nu en was dat bij een oudere versie van de ECoS), ik zal straks even kijken (ben nu bezig geweest ramen te sluiten voor die stortbui) en kom erop terug.

En daar ben ik weer: op systeem1, eerste tabje, heet tegenwoordig: reduceer het flikkeren van het s[ysteem]. Dat was vroeger instellen van asynchoniteit (ook om geflikker van lampjes aan de massa te verminderen).
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ok, die even geprobeerd helemaal open te zetten en helemaal dicht te gooien, nu gaan er 2 locs (dubbeltractie) ineens zoemen als een malle. Weet jij toevallig welke setting het origineel had in de Ecos?! Dat en de LoPi v5 loc heeft 10cm gereden en reageerd nu ook niet meer in deze configuratie. Ik ga even de booster anders van stroom voorzien, kijken wat dat uithaalt.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
wat hier mss vergeten wordt is dat volgens mij die boosters van AJ niet biderectioneel zijn en de lopi V5 dus ook niet kan communiceren met de ecos.Mss eens proberen om de M4 en railcom uit te zetten.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Die 2 staan uit, in de Ecos. De LoPi v5 is DCC only.
En ipv de baan 2 stukken rails doen het wel dus het kan of het singaal zijn dat uit de booster komt een een groter gebied in gaat of ergens in de baan zit toch iets fout. Joost mag het weten alleen die is het ook niet verteld.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Citaat van: Yoshi4184 op zondag 16 augustus 2020, 21:26:06

.......of ergens in de baan zit toch iets fout.


Er is een sectie die wordt gevoed door de Ecos en er is een sectie die wordt gevoed door de AJ booster. In het laatste doet zich te probleem voor.
Het probleem is er niet als alles via de Ecos wordt gevoed.
En het probleem is er ook niet als de Ecos de eigen sectie voedt en de booster alleen 2 stukjes rail en verder niets.

Het lijkt er dus op dat het probleem in baan zit en wel het gedeelte wat door de booster wordt gevoed. Draai dat nu eens om: booster en Ecos verwisselen, verhuist het probleem dan mee? Zo ja is de V5 dan allergisch voor common ground versterking maar dat lijkt me stug, zo nee dan zit er een probleem in de boostersectie en dan rest niets anders dan delen afschakelen tot het probleem weg is.

Vraag: hoe is de scheiding op jouw baan tussen de Ecos sectie en de booster sectie? Is die volledig dus beide spoorstaven en de middenleider?

Tot op heden ken ik het probleem alleen hier en op het buurforum, verder lees je niets over V5 problemen. De enige overeenkomst is toepassing van "Marklin" boosters volgens common ground versterking: een Uhlenbrock bij de buren en een AJ booster hier. De Ecos en Esu boosters hebben een H4 versterker.

Gr, Ben.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ben,

De Ecos voedt :

De wisselsecoders inbouw in c Rail wissels.
Drie AJ boosters :
En voor de test nu 1m c Rail.


Schaduwlaag -2. ( ligt momenteel incl terugmelding ) Booster 1
Schaduwlaag -1.        Nog te bouwen                         Booster 2
Zichtbare Nivo 0.       Nog te bouwen                         Booster 3

De Ecos voedt dus geen rails rechtstreeks.
Het heen en weer steken is dus nog makkelijk te doen.


De enige verbinding tussen de booster sectie en Ecos zou dus
Via de terugmelding of wissel aandrijvingen moeten lopen.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Joost, even terugkomend op je vraag over hoe de balk van de asynchroniteit stond: Ik dacht ergens net iets links van het midden, maar de mijne staan (zowel op de ECoS2 als de CS1R) al vanaf bijna sinds ik ze heb (maximaal), dus ik kan het mis hebben, is al lang geleden...
En daar heeft bij mij dus bijna geen enkele decoder (behalve een Zimo en een viertal Digikeijs functiedecoders) een probleem mee.
Groet, Paul
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat @citaat Dan is het niet zo ingewikkeld: het zit in de baan.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Zijn de wisseldecoders voor 100% gescheiden van de puntcontacten en de railstaven?

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
@Paul, ik kan een fabrieksreset doen op de Ecos, hopen dat dat het probleem met die ene loc die zoemt oplost.

@Anne W, daar ga ik vanuit maar moet het nakijken. Ze zitten op de juiste manier geinstalleerd voor zover ik weet. Ik zal daar ook nog naar kijken.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat

Als de decoder verbonden is met de puntcontacten en/of de massarailstaven dan krijg je rare verchijnselen als je een booster aansluit op wat jij denkt dat een aparte sectie is.

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat De decoders hangen aan de Ecos zegt Robin.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Citaat van: pajomaho op zondag 16 augustus 2020, 20:14:42
Bij mij stond bij de asymetrie een schuifbalkje (of vergis ik mij nu en was dat bij een oudere versie van de ECoS), ik zal straks even kijken (ben nu bezig geweest ramen te sluiten voor die stortbui) en kom erop terug.

En daar ben ik weer: op systeem1, eerste tabje, heet tegenwoordig: reduceer het flikkeren van het s[ysteem]. Dat was vroeger instellen van asynchoniteit (ook om geflikker van lampjes aan de massa te verminderen).

Even een onduidelijkheid in mijn hoofd wegwerken:
Systeem tabje 1 schuifregelaar is toch voor het flikkeren van het beeldscherm van de ecos.
De asymmetrie is een invulvakje in instellingen tab1. Die is voor het anti flikkeren van seinen en lampjes..
Of heb ik het mis?
Jan
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Jan,

Is inderdaad een correctie voor MM signaal.
Maar aangezien alles DCC is moet MMen seletrix protocol gewoon uitgezet worden.
En heeft die instelling dus ook geen zin meer ( DCC is een symmetrisch signaal tot zover ik weet)

De wisseldecoders zitten dan wel op de Ecos.
Vraag blijft of de aandrijvingen ook geïsoleerd zijn of ergens lekken.


Mvg Robin.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Dus het schuifbalkje is niet voor de asymmetrie, maar voor je beeldscherm.
Daarmee schuiven verandert niets aan je asymmetrie van de railspanning!
Het probleem zit echt in de booster of in de boostersectie.
Kijk eens naar de instellingen voor remmen van de lopi
Abc remmen werkt met asymmetrie. De gevoeligheid daarvoor kan wel eens gekke dingen doen!
Lopi 5 heeft een"verbeterde" gevoeligheid t.o.v. de lopi 4

Jan
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ja maar....... :D ......er is geen probleem als de V5 lok op een stukkie spoor staat wat aan de booster hangt.

Gr, Ben.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Das de eerste stap naar de oplossing.  Nu nog effe vinden waar t in de baan misgaat.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Dat schuifbalkje heb ik dus verschoven in de Ecos, toen ging er ineens een LoPi v4 zoemen, dat is nieuw en heb ik ook nog niet op kunnen lossen. Ik heb niets aan de knippering van het Ecosscherm gemerkt dus twijfel nu waar dat balkje voor is.

De wisseldecoders zijn wel M* en worden vanuit de Ecos gevoedt/aangestuurd. Ik zal vannacht na werk kijken of ze echt geen contact maken maar dat lijkt me sterk.

@Jan, abc remmen en al dat soort settings staan uit trouwens.

Wat er nu gesuggereerd is, per deel v/d baan uitsluiten, is de volgende stap. Mocht er resultaat zijn dan hoort iedereen dat hier uiteraard.

Mag ik jullie nogmaals hartelijk danken voor het meedenken? Hartelijk dank voor het meedenken!
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
dat zoemen is gewoon de 20 k of 40 k frequentie.Aanpassen en zoemen is meestal gedaan
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Hoe bedoel je die @Paul? Het gezoem is gestart nadat ik aan het balkje in de Ecos zat...
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Net gelezen in de Duitse handleiding. De schuif is écht voor het beeldscherm.
Op ons Nederlandstalig scherm, zie je alleen de S. Dat is niet voor Systeem, maar voor Scherm.
Dus toeval ( of interne fout van de ecos) dat er wat gaat zoemen als je aan dat schuifje zit.

Jan
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, even  de ECoS op Duits gezet en dat is inderdaad voor het beeldscherm.
Toch heb ik (niet lang geleden) nog gezien dat je het signaal asynchroon kon instellen met een schuifbalk, toen iemand anders nog vroeg naar knipperende lampjes in wagens. Wellicht is dat er bij een van de laatste updates uitgehaald omdat er misschien problemen mee waren.
Nou sorry, blij gemaakt met een dode mus (die in de hitte van het dak viel, afgelopen week).
Succes met het nalopen van je secties. (Ik had vanavond een probleem met een hangende contactrail-lip, die maar bleef schakelen, zal ook de hitte wel zijn...)

Groet, Paul
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Beste Joost,

Ik heb een "weerzin" tegen het op één of andere manier koppelen van een "common ground" booster (AJ) aan een H-Bridge booster (de Ecos), dat wordt in https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94563.0 naar mijn gevoel bevestigd door de "software man" van Digikeijs.

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat Normaal gesproken is dat inderdaad niet verstandig maar de booster van de Ecos wordt niet ingezet maar levert slechts het digitale signaal.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
 @citaat

Daarom gebruik ik ook de woorden "op de één of andere manier", de Ecos levert het digitale signaal, maar de AJ Booster legt de massa van dat signaal wel "vast" en mijn gevoel zegt dat dat dan ook wat betekent voor de massa van de H-Bridge booster van de Ecos.

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Er staar nu nog wat meer commentaar van de Digikijs man in het topic op BNLS.

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ben,

Weet je toevallig ook wat welke kabelkleur doet ,in deze booster opstelling.
Ik ben morgen van plan eens wat te proberen met aansturing van de booster via de booster uitgang.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Beste Ben,

Prima, ik weet er ook maar weinig van, maar ik zoek altijd zekerheid, dus zal ik het nooit doen, ik koop wel Ecos boosters als dat nodig zou zijn, maar dat wordt nooit nodig, want er komt geen Ecos en ook geen CS, als er een vervanget moet komen voor mijn centrale, dan wordt het iets veel eenvoudiger.

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Ben,

Inderdaad dat aansluitschema.

Bedankt voor het opduiken.

Mvg Robin
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Beste Ben,

Jij bent een deelnemer aan het BNLS, wellicht is het nuttig voor de 3-rail forummers om Karst Drenth daar te vragen hoe hij met de Digikeijs centrale staat tegenover dit schema van LDT

Groet, Anne W
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Nee Anne, dat ga ik niet doen, ik ben niet je loopjongen. Je hebt zelf een account op BNLS en Karst is ook hier actief dus wat let je.

Gr, Ben.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
quote : Ik heb naar de ESU boosters gekeken en ook al doe ik niet moeilijk over investeren in goede spullen, ik vond 240 euro per booster best prijzig

Daar heb je nu wel een 7 Amps booster voor die razendsnel reageert op kortsluiting en goed past op je ecos.Heb er hier 2 stuks 8 amp en 1 stuk 4 amp in gebruik.
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Lopi 5 DCC doet het wel maar ook niet
Beste Ben,

Jij weet donders goed dat ik dat niet doe, iets met Raptor.......en de "Muis, X-Pressnet en Koploper" kongsi waar ik destijds onvoorbereid en met open ogen "inliep".

Ik heb mijn mening gegeven en een deskundige laten spreken, dus voor mij voldoende.

Groet, Anne W