Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

IMR lima

Gestart door realpolarbear woensdag 15 november 2006, 08:14:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
IMR lima
realpolarbear
gast

IMR lima

Hoi hoi

Ik heb gisteren  een prachtige IRM op de kop getikt , keurig omgebouwd naar 3-rail, inclusief decoder en sleper ik weet nog niet wat voor decoder er in zit maar ik heb  dit treinstel bij de erkende vakhandelaar gekocht dus daar kom ik nog wel achter,,,,,maarrr, ik heb nu terstond even het probleem van doorslippen op c-rails ,,,heeft iemand hier ook problemen mee gehad en wat voor maat (Marklin) slipbandjes zou ik kunnen gebruiken graag wat IRM tips..

Gr Frits
Re: IMR lima
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
Nog beter nieuws over de IRM en mat.46 AC staat op de pagina van REZ (Reyne en zonen)
http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=297
Re: IMR lima
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
@Baanloos,
Daar heeft hij nu dus niks aan.
Re: IMR lima
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
 :oops:Nee sorry, het was helemaal geen antwoord op de vraag ...was iets the enthousiast.
Maar wellicht toch leuk voor liefhebbers van NS-materieel.
Re: IMR lima
powerf7
gast

Re: IMR lima
Iemand wel eens gehoord van Marklin modellen die last hebben van doorslippen?
Zou het oude gezegde toch opgaan: Iedere waar naar zijn geld?
Groet,
Paul.
Re: IMR lima
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
Ja hoor,...
Citaat van: powerf7 op zondag 03 december 2006, 19:53:20
Zou het oude gezegde toch opgaan: Iedere waar naar zijn geld?
Weet niet of je weet hoe duur een IRM tegenwoordig moet kosten? Bovendien zijn er genoeg goedkopere locomotieven die ook prima een helling op kunnen rijden.

Groeten,
Herman
Re: IMR lima
powerf7
gast

Re: IMR lima
Beste Herman,als je daarmee bedoelt dat de IRM van Lima niet goedkoop is dan maakt dat de zaak alleen nog maar erger.
Ik zou mijn goede geld er niet aan uitgeven.
Maar ja,volgens een ander forumlid ben ik kortzichtig door mijn geld alleen aan Marklin te besteden,en dat op een Marklin forum!
Iedereen moet maar zelf weten wat voor een soort kwaliteit hij koopt.
Ik weet wel dat 100 Euro nog steeds gelijk is aan 220 gulden,200 Euro is gelijk aan 440 gulden,etc.
Net zoals de meesten van jullie moet ik daar hard voor werken,en geld kan je maar 1 keer uitgeven.
Die ene keer dat ik het uitgeef koop ik liever iets wat naar behoren werkt en waar bij de fabrikant over na is gedacht.
Dat nadenken is er bij Lima een beetje bij in geschoten,lijkt mij.
Groet,
Paul.
Re: IMR lima
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
1. Dat zeg je niet.
2. Ik ga hierover niet verder in discussie.

Fijne avond.
Herman
Re: IMR lima
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
Heey,

Terug naar onderwerp graag ;).
Kan iemand de man helpen met het probleem van het doorslippen?
Groetjes,

Marcel
Re: IMR lima
Fonzo
gast

Re: IMR lima
Citaat van: realpolarbear op woensdag 15 november 2006, 08:14:42

Hoi hoi

Ik heb gisteren  een prachtige IRM op de kop getikt , keurig omgebouwd naar 3-rail, inclusief decoder en sleper ik weet nog niet wat voor decoder er in zit maar ik heb  dit treinstel bij de erkende vakhandelaar gekocht dus daar kom ik nog wel achter,,,,,maarrr, ik heb nu terstond even het probleem van doorslippen op c-rails ,,,heeft iemand hier ook problemen mee gehad en wat voor maat (Marklin) slipbandjes zou ik kunnen gebruiken graag wat IRM tips..

Gr Frits

Als de wielstellen niet van Marklin zijn, zou ik er geen Marklinbandjes op leggen. Los van dat zou ik even terug naar je handelaar gaan en hem het probleem uitleggen.
Tevoren zou ik even nagaan waar hij slipt, op een helling, wissel.
Wellicht liggen er blaadjes op de rails ? :P :lol: :P :lol: :P :lol:
Re: IMR lima
adam
gast

Re: IMR lima
Beste Marcel

Ik heb ook zo'n prachtige IRM .Hij is nog gelijkstroom .
Wat mij betr. ik wacht even tot de rivarossi variant uitkomt .
Hierbij zullen o.a nieuwe onderdelen (of oude zitten).
En dan ombouwen !
Maar goed ik begrijp dat je er snel mee wilt rijden zat er geen onderdelen lijst bij ? of misschien kan je iemand vinden met een wisselstroom variant .
Dan kan je mischien die bandjes krijgen in Houten .Bij die stal waar een aantal lima onderdelen onder de kraam Liggen?

Mvg
Vincent
Re: IMR lima
adam
gast

Re: IMR lima
Beste Paul & Herman.

Ik zat er ook aan te denken .
Italiaanse dingen zijn vaak heel erg mooi.
Ik vindt die IRM een mooi ding  ook Alfa romeo ,la dolce vita .design meubelen,Itaiaanse vrouwen .
Alleen het werkt nooit  :P :P :D


Re: IMR lima
Lid sinds: 2006

offline
Re: IMR lima
mag ik vragen wat je er voor betaaldt hebt kan ook en irm kopen alleen die is nog gelijk stroom en als die wisselstroom moet worden ben ik ongeveer 30 euro meer kwijt
groeten dennis
Re: IMR lima
adam
gast

Re: IMR lima
Ik heb geen idee wat ik er voor betaald heb is al een tijd geleden en volgens mij in het gulden tijdperk.
Ik dacht des tijds 400 gulden (maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
maar het was niet goedkoop dat weet ik nog wel .
ik moet nog ergens het bonnetje hebben maar waar ?

Mvg
Vincent