Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Puko strip Weichen-Walter

Gestart door flevoland2012 dinsdag 11 augustus 2020, 23:58:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Puko strip Weichen-Walter
ik heb gister 2 lange flexrail van peco code 100 voorzien van jullie puko strip van Weichen-Walter, en daarop aan heb ik k-rail aangesloten, maar voorlopig werkt het nog niet, wat doe ik fout, wat voor stroom draden moet je aansluiten, is er een aansluittekening? waarop precies de volgorde opstaat dat je moet uitvoeren om te zorgen dat strip werkt, dat de test loc over de nieuw gelegde rail rijd.

Voorlopig gebruik ik Marklin mobile station set 3, met aansluitbox, die heeft 2 aansluit draden een bruine en een rode, maar ipv dat de draden rechtstreeks naar de aansluit k-rail ging, had ik een brawa verdeelplaatje tussen gezet en zelfde geld voor de 2 draden die vanaf de rail kwamen, ook aangesloten op de verdeelplaat en ik had een bruine draad gemaakt aan de puko strip en daaraan een stekkertje en aangesloten op de verdeelplaat, maar hij doet niks, dus wat doe ik fout, dus een aansluit schema zou heel fijn zijn.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Hoe heb je de k-rail aangesloten op de peco-rail? Gewoon ertegen aan geschoven met de raillasjes? Dan verbind je uitsluitend de massa. Beide spoorstaven zijn immers voor de massa bedoeld. Daarop sluit je de bruine draad aan.
Aan de pucostrip moet een rode draad gesoldeerd worden. Die strip maakt nu geen enkel contact met de middenleider van de k-rail.
Bij k-rail zitten onder de raillasjes bij de spoorstaven kleine koper- of zilverkleurige lipjes. Daarmee schuif je met vaste k-rail alle stroomverbindingen aan elkaar. Dat heeft peco niet, evenmin als de WW-puco-strips.

Groet,

Peter
Re: Puko strip Weichen-Walter
ok bedankt, maar waarop sluit je de 3 draden aan op de aansluitbox deze heeft immers 2 draden, kan het bv met een kroonsteentje? kan de laatste stukje van de puko strip niet vast gesoldeerd worden aan de zilveren lipjes? welke thinner soort is het beste, heb nu 60/40
Re: Puko strip Weichen-Walter
ik heb rail van totaal 2 meter gelegd, uit eindelijk werkt het. Alleen ik wil de bedrading aansluiten op een brawa verdeelplaat en dat werkt dan weer niet. Iemand een uitleg / plaatje hoe je de bedrading kan aansluiten op een verdeel plaat, ook met ook dat om de 2 meter met nieuwe bedrading moet aansluiten.
Re: Puko strip Weichen-Walter
U schrijft dat u thinner gebruik ? waarschijnlijk bedoelt u soldeer.
Re: Puko strip Weichen-Walter
klopt
Re: Puko strip Weichen-Walter
Zo'n Brawa verdeelding daar stop je stekkertjes in. Het is zo gruwelijk simpel dat ze er geen gebruiksaanwijzing bij hebben gedaan. Heb je de 2-polige versie? Wat is precies wat je niet begrijpt?
Re: Puko strip Weichen-Walter
Als dat zo was zit ik niet al de hele dag mee te kloten, ik heb alle draden in een kroonsteentje en alles werkt, maar zet ik er een stekkertje aan vast dan werkt het niet meer, dus ergens doe ik wat fout.



ik heb de grote versie. Dus als iemand een schema heeft wat waar in moet, dan komt het vast goed, de 2 zijkanten moet je grote stekers gebruiken en de zijkanten kleine stekkers, maar waar dient de zijkanten voor en waar dient de 2 uiteinden voor, schijnbaar is de grote versie niet meer te koop, deze staat niet meer op de site van brawa
Re: Puko strip Weichen-Walter
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
@Marco,

Kun je de polen niet doormeten met een multimeter (of zelfs een eenvoudig 16 V lampje)
Dan weet welke pennen verbinding met elkaar maken.

John (VT601)
Re: Puko strip Weichen-Walter
op dit moment heb ik 5 draden, 2 van de aansluitbox en 3 vanuit de rail, in de kroonsteen heb ik de massa samen gevoegd (bruin) en de puko strip kleur rood en rode van aansluitbox beiden aan 1 kant, en dat doet dus. Maar als ik de verdeelplaat erbij pak gaat het fout, waarom heeft de 2 uiteinden iedere kant een punt en een stekkergat, maakt het wat uit welke stekker de punt krijgt en welke stekker gat?

maar als ik het zelfde doe als met de kroonsteen, aan de ene kant de aansluitbox met bruin en rood en de andere kant de rode van de midden puko strip en de bruine van de massa draden van de rails en klopt het dat je dan in de zijkant iedere keer een stekker in steekt van de volgende 2 meter? weichen-walters melde dat je om de 2 meter een stroomdraad moest plaatsen.

maar als dit klopt kom je bij de volgende punt, wat doe je als je meer stekkers nodig hebt, neem aan dat nieuwe verdeelplaat nodig hebt, maar dan heb je niet meer de bedrading van de van de aansluit box. Ik moet nog wel wat meter spoor leggen, meer dan 15 meter
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2007

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: flevoland2012 op woensdag 12 augustus 2020, 20:09:13
op dit moment heb ik 5 draden, 2 van de aansluitbox en 3 vanuit de rail, in de kroonsteen heb ik de massa samen gevoegd (bruin) en de puko strip kleur rood en rode van aansluitbox beiden aan 1 kant, en dat doet dus. Maar als ik de verdeelplaat erbij pak gaat het fout, waarom heeft de 2 uiteinden iedere kant een punt en een stekkergat, maakt het wat uit welke stekker de punt krijgt en welke stekker gat?


Zodat je twee van die boxjes zonder meer aan elkaar kan schuiven. Dat ben jij denk ik niet van plan, maar dat is volgens mij het idee. De zijaansluitingen heeft Brawa bedoeld om de stroom aan te sluiten en eventueel naar een volgende box door te geven.
Daaruit volgt dan hoe de boel intern is verknoopt. Het ding is tweepolig. De bovenste helft is een pool en de onderste helft ook. De aansluitingen aan de zijkant doen daarin mee. Dus de zijaansluitingen linksboven en rechtsboven zijn verbonden met de bovenste vijf aansluitpunten. De zijaansluitingen linksonder en rechtsonder met de onderste vijf.

Re: Puko strip Weichen-Walter
In onderwerpen zoals deze wordt er, helaas vaker "langs elkaar heen gepraat".
Mag ik eens een goed bedoelde poging doen dit vlot te trekken? O:-D

Flevoland, in deze fase wordt het voor andere forumleden duidelijker als je even e.e.a. op de foto zet hoe je boel aansluit en wanneer het dus niet werkt. Denk dat je dan gericht advies krijgt.
Met mijn enigszins beperkte kennis vraag ik me af of in deze situatie waarom de "simpele" M-verdeelplaat 72090 niet zou voldoen, als ik van de Brawa lees over dubbel polige aansluitingen. Maar mss zie iets helemaal over het hoofd, het is tenslotte heel warm B)
Re: Puko strip Weichen-Walter
Allereerst heb ik geen idee hoe groot de baan is die je nu probeert te bouwen. Maar het is verstandig om verscheidene aansluitpunten te maken.
Om de twee meter klinkt goed, maar de strips van WW moet je of aan elkaar solderen of ieder individueel van stroom voorzien met een draad naar een verdeelkastje, soldeerstrip of wat ook.
In feite maak je een ringleiding. Die kun je ook maken met standaard installatiedraad voor de elektra in huis.
Maar nu terug naar je Brawa-verdeelplaatje: sluit de rode draad van uit de aansluitbox aan op de 'bovenste' aansluiting van het kastje op de korte zijde, de bruine op de 'onderste' aan de korte zijde.
Dan netjes alle andere rode draden van de rails 'boven' aan de lange zijde, de bruine 'onder' aan de lange zijde.
Het zou volgens mij allemaal moeten werken. Het is een kwestie van heel simpel consequent werken.

Groet,

Peter
Re: Puko strip Weichen-Walter
baan word 7 bij 5 meter.

De verdeelplaat werkt, ik heb rood en bruin van de aansluitbox aan een kant gedaan en de massa draden en rode draad van puko strip aan de andere kant, met rode kleur tegen over elkaar en bruin tegen over elkaar en dat werkt, maar de vraag is waar komen de vervolg aansluitingen die om de 2 meter maakt  en hierboven stond is dat de zijkant dient om over te gaan naar de volgende verdeelplaat, maar nu zij de plaatsen aan de zijkant bezet.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
je moet de draden nar je rails of pukos aansluiten aan de zijkant.Zit rood bovenaaan dan zijn de 5 connectoren bovenaan rood en omgekeerd onderaan.De 2 op de zijkant verbind je door naar het volgende plaatje.
Als je niet veel van die dingen hebt is er een veel ebtere oplossing met verdeelplaatjes die je zelf kan maken of kopen.

zie topic : https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=83927.0

Denk dta ik hier geen links naar winkels mag geven dus zoeken op verdeelplaatjes. Indien links wel mogen laat iets weten en ik stuur er enkel.Als ik vanavond thuis ben kan ik mss foto's geven van mijn zelfgebouwde of je kijkt in mijn topics.

ff tijd gehad en voorbeeld : 
Re: Puko strip Weichen-Walter
Je moet links naar winkels zien als een voorbeeld van het artikel. Gewoon linken en geen winkelraam noemen.

Kijk eens op de website van forumgenoot Flyerman
Hij heeft prachtige schroefbare verdeelplaten gemaakt. Groter als dit kleine Brawa plaatje.
En het idee als bovenstaande.
In mijn bouwtopic staan ook nog enkele voorbeelden van variaties hierop.


Normaal trek je bij Een baan van 5x7 twee dikke draden in de rondte.
En monteer je daar je verdeelplaten aan op de gewenste afstand.
Meer info hierover ,zoek op Ringleiding.

Mvg Robin
Re: Puko strip Weichen-Walter
Marco/Marieke,

Zou je niet onnodig telkens het voorgaand bericht willen citeren als je reageert.

Dus als je reageert op het laatst geschreven bericht, gebruik s.v.p. de "Reageer" knop (die we voor deze reden in elk bericht hebben geplaatst met het groene bolletje) en niet de "Citeer" knop.
Reageer je op een ouder bericht, dan is citaat wèl op zijn plaats.. Maar pas het citaat aan, zodat alleen de tekst erin blijft staan, die van belang is waarop je reageert.

Eventueel kan je deze @citaat smiley gebruiken om naar een direct bovenstaande bijdrage van een mede-forumlid te verwijzen als je daar op reageert.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Mooi dat het gelukt is, waar blijven de foto's  :D
Re: Puko strip Weichen-Walter
Je baan wordt 7 bij 5 meter. Dat is ambitieus! Heb je een baanplan en zo ja, hoeveel rails, wissels, seinen gaan er komen? Heb je een idee hoe je dat gaat organiseren?

Ik merk dat je nu al tegen een van de meest elementaire dingen aanloopt en eigenlijk geen idee hebt over de aanpak ervan: het deugdelijk voorzien van je rails van rijstroom, terwijl het aanleggen van een ringleidinkje niet het ingewikkeldste aspect van de hobby is. Natuurlijk is het geen probleem je op gang te helpen, maar als het echt ingewikkeld wordt, vrees ik voor een hoop frustratie bij jezelf en mogelijk ook bij degenen die hulp proberen te bieden.

Het lijkt mij verstandig binnen je beschikbare ruimte eerst even een simpel baantje te leggen. Eventueel met C-rails. Maak jezelf vertrouwd met  hoe (digitale) treinbesturing werkt, met de manier waarop je wissels en seinen aanstuurt. Heb je de principes door, dan kun je doorpakken.
Je gaat vermoedelijk ook tekort aan vermogen krijgen als je een grote modelbaan wilt aansturen met een MS2 of 3. Daar moet je ook op tijd over nadenken: hoeveel treinen gaan er tegelijk rijden? Hoeveel wisseldecoders heb je nodig? Is automatisch treinbedrijf een wens of juist niet?

Groet,

Peter




Re: Puko strip Weichen-Walter
Blijkbaar worden hier ook zomaar reacties weggehaald :(
Re: Puko strip Weichen-Walter
En helemaal ontopic: maak echt inzichtelijk hoe de boel er bij ligt Marco d.m.v. foto's
Dan zijn er hier zat mensen met kennis die je plaatjes kunnen bewerken met lijnen en pijlen waar jouw draden vandaan komen en naar toe moeten.
Ben jij goed geholpen en steekt een ander er ook wat van op!
Succ6!
Re: Puko strip Weichen-Walter
zo weer 3 meter PECO rails voorzien van puko strip met bedrading eraan. De verdeelplaat precies aansloten zoals hier gemeld is, 2 draden aansluitbox aan de achterkant geplaatst en de rest aan de zijkant, rood bij rood en bruin bij bruin, het doet allemaal uitstekend en de andere uiteinde kan je inderdaad verlengen naar de volgende verdeelplaat. Ringleiding heb ik nog geen ervaring mee, ik weet dat je 3 lange lijnen moet maken van bruin en bv blauw of geel, rood bestaat helaas niet van 2,5 en dan elke deel kan tussendoor de draden erop aansluiten en volgens mij de uit einde een kroonsteen aansluiten en daarop bv de aansluitbox of een andere stroombron.

Trouwens welke dikte kabels/stroom draden gebruiken jullie qwa dikte?
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 13 augustus 2020, 19:50:01
Trouwens welke dikte kabels/stroom draden gebruiken jullie qwa dikte?
Massa 0,5, prik 0,5
maar het juiste antwoord is:
hangt af van het aantal ampere/vermogen dat je aansluit
(en het aantal gelijktijdig rijdende treinen)
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2007

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Ik heb een ringleiding van 1,5 mm2 installatiedraad. Dat heb je overigens in veel kleuren - ook rood ook in 2,5 mm2 - alleen vind je die niet in een Nederlandse bouwmarkt. Wel in een Franse Brico (zie plaatje). Bij Conrad heb ik het ook weleens gekocht.

Aftakkingen uit soepel 0,25 mm2 draad aan de ringleiding gesoldeerd.


Re: Puko strip Weichen-Walter
 @citaat

Rood 2,5 is niet vinden in nederland
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
dan bestel je dat gewoon via belgie.De firma die tools levert via het station doet dat wel.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2007

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: Zilte op donderdag 13 augustus 2020, 20:25:02
@citaat
Hoezo 2,52 niet te vinden in een Nederlandse bouwmarkt?

Nee, natuurlijk beweer ik niet dat 2,5 mm2 installatiedraad niet in een Nederlandse bouwmarkt is te vinden. Dat zou klinklare onzin zijn en staat er dus ook niet. Een Nederlandse bouwmarkt verkoopt drie kleuren 2,5 mm2 installatiedraad en één kleur 1,5 mm2. Dat is wat in huisinstallaties wordt gebruikt. Wil je graag wat meer kleurtjes, dan moet je op het web en/of een ander land zijn.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Effe wat anders, ik moet voor verschillende rijtuigen de wielen vervangen van DC naar AC welke gebruiken jullie en welke profiel hoogte, las ergens dat eigen marklin geschikt of piko. Moet o.a. Matrix DDM2 wielen vervangen, LSM ICR enz. Voor de bovenkant gebruik ik dus k-rail en peco code 100 en onder mogelijk c-rails.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Doe jezelf een lol en leg geen Peco naast K rail in het zicht. Dat ziet er niet uit. Haal de wisselsets en bouw je wissels ook op deze manier om. Kost even tijd, maar het resultaat is er absoluut naar. Ik zou nog eerder C rail aan Peco leggen dan K rail, als het in het zicht moet.

Wielen vervang ik niet bij LSM, ACME en dergelijke. Teveel kans op breuk van onderdelen in de draaistellen. Hobbelt, over C rail, prima. De enige as die bij mij ontspoorde stond niet op de juiste breedte. En Roco AC assen van loks zet ik juist terug naar de DC breedte omdat dit anders sluiting maakt op slanke C rails. Roco gebruikt dunnere flensen en houdt zich dus niet geheel aan de norm, Märklin houdt zich niet geheel aan de norm rondom vrijheid in de wissels en dat bijt elkaar.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: Zilte op donderdag 13 augustus 2020, 20:25:02
Hoezo 2,52 niet te vinden in een Nederlandse bouwmarkt? Even gezocht bij een willekeurige bouwmarkt en 'Bingo'!
Maar als je rood bedoeld, dan klopt het, want dat is een nog oude installatiekleur, net als groen en grijs.
Nederland kent alleen:
- bruin: fasedraad
- blauw: nuldraad
- zwart: schakeldraad
- geel/groen: aardedraad.
In bouwmarkten maar verder heb je grijs,wit en zwart/wit bij de groothandels/webshops.
Maar als je het wilt kun je elke kleur in elke diameter krijgen soms zitten er minimale aantallen aan.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 13 augustus 2020, 19:50:01

Trouwens welke dikte kabels/stroom draden gebruiken jullie qwa dikte?


1mm2 is dik genoeg. Er hoeft hooguit een paar ampère door en weerstandsverliezen zijn er nauwelijks.
Ik gebruik soepel montagedraad en dat werkt heel gemakkelijk. Dat installatiedraad is nauwelijks te hanteren.

KLIK
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: Laurent op vrijdag 14 augustus 2020, 00:10:27
Doe jezelf een lol en leg geen Peco naast K rail in het zicht. Dat ziet er niet uit. Haal de wisselsets en bouw je wissels ook op deze manier om. Kost even tijd, maar het resultaat is er absoluut naar. Ik zou nog eerder C rail aan Peco leggen dan K rail, als het in het zicht moet.

Wielen vervang ik niet bij LSM, ACME en dergelijke. Teveel kans op breuk van onderdelen in de draaistellen. Hobbelt, over C rail, prima. De enige as die bij mij ontspoorde stond niet op de juiste breedte. En Roco AC assen van loks zet ik juist terug naar de DC breedte omdat dit anders sluiting maakt op slanke C rails. Roco gebruikt dunnere flensen en houdt zich dus niet geheel aan de norm, Märklin houdt zich niet geheel aan de norm rondom vrijheid in de wissels en dat bijt elkaar.

Ik ben het volledig met Laurent eens. Je krijgt spijt van k-rails naast Peco. Het loont zeker de moeite om net even dat beetje extra te doen omdat deze twee rail soorten niet mooi op elkaar aansluiten.

Over het wisselen van de assen: dat zou ik bij ACME en LS zeer voorzichtig doen. Ik heb al meerdere winkels gehad die deze assen niet wisselen vanwege de kans op beschadigingen.

Als je na wilt zoeken welke maat assen zou moeten passen kun je de website: https://www.modellbahn-radsatz.de/gebruiken. Wie weet heb je er wat aan!

Groet Dennis
Re: Puko strip Weichen-Walter
Lid sinds: 2007

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: Zilte op vrijdag 14 augustus 2020, 07:40:51
@citaat

Dat is goed nieuws, want ik wil graag installatiedraad (dus massieve kern) met rode isolatie- en groene isolatiemantel. Waar kan ik dat hier in Nederland krijgen?

Hier bijvoorbeeld bij Conrad, rood 1,5 mm2 en per meter. Als je verder zoekt, vind je ook andere kleuren en ook in 2,5 mm2.

https://www.conrad.nl/p/faber-kabel-040099-schakeldraad-h07v-u-1-x-150-mm-rood-per-meter-1499051

Je vindt het ook bij andere webwinkels, maar meestal zijn die gericht op bedrijven en verkopen dan rollen van 100 meter.  :)
Voor mijn huidige baan heb ik het dus een keer uit Frankrijk meegenomen.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 13 augustus 2020, 19:50:01
Ringleiding heb ik nog geen ervaring mee, ik weet dat je 3 lange lijnen moet maken van bruin en bv blauw of geel, rood bestaat helaas niet van 2,5 en dan elke deel kan tussendoor de draden erop aansluiten en volgens mij de uit einde een kroonsteen aansluiten en daarop bv de aansluitbox of een andere stroombron.
Hier heb je verschillende kleuren, waaronder rood, in 2,5 mm2 dikte.
Re: Puko strip Weichen-Walter
 @citaat

iemand zei hier dat peco rails niet te combineren was met k-rails, dan moet ik maar voor de onderste optie gaan op de foto

Re: Puko strip Weichen-Walter
Of alles met Peco leggen en middenleider-strips van WeichenWalter.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Voor iemand met nul ervaring lijkt me dat echt een brug te ver.
Re: Puko strip Weichen-Walter
 @citaat

:-) :-) :-)

Als je beter gelezen had, had je geweten dat ik al 8,1 meter aan peco rails met WeichenWalter heb aan gelegd, maar de kleur van de beton rail bevalt me niet, en ik heb een test rail laten maken met de kleuren van de rail op de foto, even wachten tot het droog is tot het resultaat zichtbaar word, mogelijk ook een 2e schilder ronde, mogelijk ga ik de hout lijnen in de rail glad bewerken met putty, maar wacht effe dit af.
Re: Puko strip Weichen-Walter
 @citaat

het is niks voor bij het station, de 8,1 meter komt gewoon elders op de baan te liggen, maar niet bij het station
Re: Puko strip Weichen-Walter
hierbij het resultaat van de schilder proef van een k-rail , let niet op te donkere foto, is met mobiel gemaakt

Re: Puko strip Weichen-Walter
Ik vind het nu niet echt fraai. Persoonlijk zou ik het met een airbrush doen, er zijn nu heel wat delen blank gebleven.
Re: Puko strip Weichen-Walter
 @citaat

Wat moet spuiten dan de bielzen of de rail zelf?
Re: Puko strip Weichen-Walter
Als je de rails eerst schilderd en dan gaat vervuilen valt het niet echt meer op dat ergens iets hebt gemist ;)
Verder geeft een close-up foto natuurlijk een verkeerde indruk,maar heb je nu een glanzende verf gebruikt? Of lijkt dat zo.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Citaat van: flevoland2012 op vrijdag 14 augustus 2020, 16:43:05
...
Wat moet spuiten dan de bielzen of de rail zelf?
...

Ik zou eerst de bielzen doen en daarna de rails. Met een nette airbrush kun je dit strak doen. Dat de bilzen bij de railklemmen ook wat roestkleur krijgen is niet erg, dit stof waait er in de loop vd tijd op. En zoals gezegd is, het geheel nog verweren zodat kleuren wat in elkaar overlopen.
Re: Puko strip Weichen-Walter
Vind de kleur van de bielzen nog te donker grijs, ik  wit-grijs bielzen zoals nu liggen.
Re: Puko strip Weichen-Walter
ik heb een foto van Groninger opstel terrein en deze kleur bielzen wil ik bereiken, alleen kan ik de kleur niet vinden, welke kleur is als het effe kan een ral kleur

Re: Puko strip Weichen-Walter
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Puko strip Weichen-Walter
Met mijn kennis van beton zou voor RAL7035 gaan.(en dan mat)
Maar wellicht kun je ook de kleurenwaaier van Revell of Tamiya eens kunnen bekijken.
Verf van de  bouwmarkt is vaak "te dik (vullend)" voor dit werk op plastic.

John (VT601)
Re: Puko strip Weichen-Walter
Re: Puko strip Weichen-Walter
ik zat net op de site van strukton en kwam de volgende foto tegen van de betonnen bielzen kleur die ik wil, maar tot op heden nog niet gevonden, ook niet via waaiers, misschien is het gewoon wit

wie het weet mag het melden
Re: Puko strip Weichen-Walter
Het kader naast de foto is wit.

Kleur is dus wat blauw grijs.