Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

zoektocht naar een taxateur

Gestart door Jimmy vrijdag 07 augustus 2020, 15:28:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: zoektocht naar een taxateur
Jimmy, is alleen maar opzoek naar een taxateur. Hij is niet opzoek naar al deze berichten vol zogenaamde adviezen.
Beantwoord de vraag zou ik zeggen, en laat het andere commentaar achterwege.
Ik kan je niet verder helpen, ken geen treinen taxateurs.

Groetjes
Re: zoektocht naar een taxateur
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: zoektocht naar een taxateur
Wil niet al te rot doen, maar in reactie 17 had hij al aangegeven tevreden te zijn met het antwoord. Dus hij is geholpen.
Tevens was dit ook zijn laatste post. Zijn eerste was dit topic start.
Gezien hij geen vragen meer heeft is het langzaam uitgemond op een iets bredere ding van taxaties.

Mocht meneer nog vragen hebben dan zijn wij zeker berijd om met zijn allen dit goed te beantwoorden.
Re: zoektocht naar een taxateur
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: zoektocht naar een taxateur
Dient een forum hier dan juist niet voor? Of moet er steeds een nieuw draadje begonnen worden? Voor mij ook goed hoor. Maar waarom laten we dit niet gewoon zijn gang gaan? Het blijft toch nog steeds over dit onderwerp gaan?
Re: zoektocht naar een taxateur
 @citaat Precies.  :thumbup:
Re: zoektocht naar een taxateur
Met de laatste reacties eens. Zodra het niet totaal van onderwerp afdwaalt totaal geen probleem.
Maar sommige mensen kunnen daar lastig mee omgaan.

Koen
Re: zoektocht naar een taxateur
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: zoektocht naar een taxateur
Daar heb ik ook respect voor. Maar dan hoef je het niet te lezen. Niets moet, toch? Maar nu zijn we pas echt aan het afwijken  ;)
Re: zoektocht naar een taxateur
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: zoektocht naar een taxateur
Wat mij betreft kan er wel een slotje op.
De vraag is al een tijdje geleden beantwoord. (#52)
De vraagsteller is bevriend met de familie van de overledene, en het belangrijkste deel van de verzameling is financieel in kaart gebracht. Wat men er mee wilt, is aan de familie.
En zoals al eerder opgemerkt valt het meestal lager uit dan men verwacht.
De treinen waren allen gedigitaliseerd en met zorgvuldigheid gebruikt door een echte liefhebber. En dat is het belangrijkste. De voormalige eigenaar heeft er optimaal plezier aan beleefd!

Vaak zie ik lijsten met aankooppprijs en gemaakte kosten van digitalisering en reparaties.
Dat zijn de uitgaven. Op dat moment is dat de waarde voor de bezitter. Na verloop van tijd ontstaan soms schades en slijtage. Ook verouderd een model waardoor de interesses meer naar nieuwere worden verlegd.
De waarde veranderd, maar bijna nooit voor de bezitter. (Afschrijving)
Echter, als treinen in andere handen overgaan, veranderd / verdwijnt de emotionele waarde en wordt het handel. Handel is een spel tussen vraag en aanbod. Voor een actuele prijs is staat, (nieuw/omgebouwd/schade/verpakking) authentiekheid de leidraad. Kijken naar aanbod en verkochte exemplaren. Hieruit ontstaat een realistische richtprijs.

Mvg. Marcel