Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ESU 31287 (class 66 )

Gestart door willysittard woensdag 05 augustus 2020, 17:01:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU 31287 (class 66 )
Lid sinds: 2009

offline
ESU 31287 (class 66 )
Beste spoorliefhebbers,
Ik heb een heel klein probleempje. Ik krijg de dashboard verlichting F14 (ESU lok 31287-RF Class 66, pas uit de doos)  niet aan het functioneren. Waarom ga ik niet naar de leverancier (TreinSelect)
heel simpel: die heeft de hele maand aug. dicht wegens vak. en verbouwing en ik wil de lok uiteraard compleet zien en horen rijden. Misschien heel simpel maar ik wil niet op teveel knopjes drukken.
Alvast bedankt,
Willy Utens
Re: ESU 31287 (class 66 )
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU 31287 (class 66 )
eenvoudig antwoord: te weinig gegevens van jou

Met welke centrale ? Hoe stuur je de loc aan ? Hoe heeft hij zich aangemeld enzovoort . Dan pas kunnen we een afdoend antwoord geven en laat ons dat ff weten en we helpen je graag verder
Re: ESU 31287 (class 66 )
Beste Belljet ( ik gebruik liever je voornaam..... Ik gebruik een Uhlenbrock IB II  standaard ingesteld op Motorola-nw. maar ik heb ook geprobeerd onder de stanaard DCC-28  instelling Ik stuur de lok aan met Dcc-28 (adres 34), De lok  heeft de nieuwste Loksound-decoder V 5.0,  ik hoop dat dit voldoende is anders hoor ik het wel (overigens, alle andere functies werken perfect, licht, geluid e.d..In de handleiding staan geen bijzonderheden bij F14-dashboard verl.)
m.vr.gr. Willy Utens
Re: ESU 31287 (class 66 )
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU 31287 (class 66 )
ff de handleiding opgezocht en best via DCC aansturen want onder marklin gebruikt hij de opeenvolgende adressen.Dan zul je normaal alle functies moeten hebben maar zie dat het enkel dashbord verlichting is. Cabine zit op F4.Mss is er wel een combinatie nodig dat die pas brand als een andere functie is ingeschakeld of weinig zichtbaar .Ik heb het model van Heljan op AC full sound.

PS: het is gewoon johnny of bellejt
Re: ESU 31287 (class 66 )
Johnny, IK ga eens proberen met F4 (Cabineverlichting)  dan F14 en alle licht in de ruimte uit zodat het goed donker is, is het dan misschien zinnig om CV 331 (Stuurpaneel voor en achter  (aux8)  een hogere waarde te geven? zodat e.e.a. meer helder is, wie weet.
Ik laat nog wat horen, als ik met deze hitte niet gesmolten ben op de "treinkamer"
m.vr.gr. willy utens
Re: ESU 31287 (class 66 )
Johnny, Gelukkig is het probleem opgelost n.l. Het programmeerspoor is behoorlijk verlicht door de baan en de ruimte verlichting. Alle licht uit gedaan en zowaar F14 (dashboardverlichting)
  brandt, alleen je kunt het zien met een loep (figuurlijk). Wat heb ik gedaan: via CV 331 de fabriekswaarde met 2 verhoogd. nu beter te zien, doch als de lok op de baan zit en alle licht brandt nog niet te zien. conclusie: leuk extraatje maar onzichtbaar, leuk verkoop argument!!
Hartelijk dank voor het meedenken.
Willy Utens