Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin CS 60215 scherm kapot🤬

Gestart door Gert-Jan de Märklinman zaterdag 01 augustus 2020, 18:39:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Marklin,mijn hobby,mijn leven

offline
Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Hallo Allemaal,

Een vraag,

Er is een grote schroevendraaier op mijn touchscreen gevallen en het touch gedeelte is in gruzelementen.
Nu heb ik Marklin de vraag gesteld of het scherm te vervangen is en dat is helaas niet meer mogelijk.
Als ik de CS inlever krijg ik korting op een CS 3 en die is nihil.
Nu mijn vraag aan jullie,heeft iemand ok weet iemand of heeft een adres waar men dit scherm kan repareren?
Het apparaat werkt prima en kan ik met mijn ipad gewoon gebruiken.
Het vervelende is dat ik geen wijzigingen meer kan aanbrengen aan mijn layout en de loks.

Groeten GJ
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Dan zul je ergens een CS2 vandaan moeten toveren met een ander defect, maar met intact scherm.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Maar de CS is toch ook benaderbaar en te bedienen met een pc? Daarmee kun je dan nog wel wijzigingen in de lay-out en de locs aanbrengen. Bedienen gaat dan nog met de iPad.
Het is wat behelpen maar het kan.
En anders op zoek naar een nieuwe tweedehands CS2. Kies er een die goed is, de kapotte kan als leverancier voor reserve-onderdelen gebruikt worden, op het scherm na.
Anderzijds, zou er bij de Chinese vrienden niet ergens een standaard touchscreen los te 'krijg' zijn? Misschien een poging waard...

Groet,

Peter
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Er zijn wel losse touchscreens te verkrijgen. Bijv voor tablets. Maar zou dat werken?

mvg
Jurrien
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
 @citaat Waarom niet? Märklin haalt ze ook ergens vandaan. Even snel spieken bij AliExpress leverde op dat er schermpjes te koop zijn voor nog geen 20 euro. Ik heb gezien dat het CS-scherm met een lintkabel verbonden is met de printplaat.
Maar misschien denk ik veel te simpel...
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Ik zat ook even te kijken bij Alie. Maar kon nog niets passends vinden. Heb je een linkje?

mvg
Jurrien
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
 @citaat Misschien niet precies wat we zoeken; maar het lijkt er wel op; ik heb niet gekeken naar de maat van het scherm van het CS2, maar er zijn losse onderdelen beschikbaar voor tablets en dergelijke:

https://qhdrussiavip.nl.aliexpress.com/store/group/Tablet-Pc-Touch-Screen/1774264_501046520.html?spm=a2g0o.detail.100008.1.475b5531iEYGqV
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Citaat van: Gert-Jan de Märklinman op zaterdag 01 augustus 2020, 18:39:55Het vervelende is dat ik geen wijzigingen meer kan aanbrengen aan mijn layout en de loks.

Als je er een USB-muis op aansluit, kun je toch gewoon weer alles doen? Bij een CS 3 werkt dat althans prima en voor sommige functies, inclusief kleine layout wijzigingen, vind ik het zelfs handiger. Grote layout wijzigingen doe ik trouwens op m'n pc, via de VNC-viewer.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Als er iemand is welke deze kan repareren dan is het John(looney tunes) hij heeft een eigen site www.johnsoldeert.nl
Mocht niks meer willen dan heb ik nog wel interesse in jou CS2 heb zelf namelijk een CS2 met een defecte eindtrap welke het moederbord heeft beschadigd.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Marklin,mijn hobby,mijn leven

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Hallo Mark,

Ik heb anders ook wel interesse in jou CS 2😜
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Op het scherm zal toch wel een nummer staan?
Ik had, iets heel anders, een scopemeter van fluke. Problemen met keypad en onderdeel niet meer leverbaar. Uiteindelijk een vervangend keypad gevonden op eBay en weer kunnen fixen.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
De kans is groot dat deze schermen gemaakt zijn naar het ontwerp van Marklin en dat ze nergen anders voor worden gebruikt.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Ik zou eens achterop het scherm naar nummers (en merk) zoeken dan weet je zeker dat het een goede is als je iets vind.

groet
Harald
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Kan heel goed, dat ze speciaal ontworpen zijn, maar dat geldt dan met name voor de aansluitingen van de (flat-)cables, Denk ik. Verder is het waarschijnlijk niet veel bijzonders, een aanraakscherm. Al die fantastische schermpjes voor smartphones komen ook maar uit een beperkt aantal fabrieken. In China. En als eenmaal gemaakt zijn, worden ze zo weer nagemaakt. In China.
Dus wie weet, is er iets te puzzelen en te knutselen met onderdelen uit de grootste fabriek ter wereld.

Groeten,

Peter
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Maar TS is niet zo handig. Hoe groot is de kans dat hij het tegen een redelijk bedrag gerepareerd krijgt? Hij krijgt van Märklin een geringe korting, maar die werken altijd vanuit de OVP. Op internet is daarop haast 100 euro korting te krijgen. Een 60226 is voor 585 te krijgen. Ik weet dat er winkels zijn waar je lid kunt worden en dan nog extra korting krijgt. Zowel in Nederland als in Duitsland. Dat kan wellicht ook nog lonend zijn.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Mijn leverancier vraagt 570 en voor de plus 710
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Mocht je weer een nieuwe hebben, panzerglass er op doen.  Even zoeken naar een formaat die bij je CS past.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
https://www.ebay.de/itm/Marklin-60215-Central-Station-CS2-in-Styropor-OVP/402346314385?hash=item5dadb58a91:g:wFkAAOSw~-dfJUel

Deze staat op Ebay.de.
@ Gert-Jan de Märklinman en @ hmmglaser. Als jullie samen de kosten delen, is dit misschien voor jullie beiden een oplossing.

mvg
Jurrien
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Hoi, heb hier CS2 60215 staan te stofhappen. Helaas is de GleisFormatProcessor kapot. TouchScreen is perfect in orde. Je moet hem alleen even ophalen, of ik stuur hem op. Laat maar weten wat je wil.
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Marklin,mijn hobby,mijn leven

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Owh echt....
Dat zou super zijn...
En de kosten?
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Even een bericht verwijderd, Gert-Jan regel dit verder met Hielco via Persoonlijk Bericht ;)
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Marklin,mijn hobby,mijn leven

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Reeds gedaan
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Lid sinds: 2018

Marklin,mijn hobby,mijn leven

offline
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Owh wat ben ik blij!!!!!!!😁
Mij CS 2 is weer als nieuw!!!
Het scherm vanmiddag opgehaald en ingebouwd en deze werkt weer Perfect!
1000xdank Hielco!!!
Re: Marklin CS 60215 scherm kapot🤬
Geen dank, graag gedaan.

En nu niet te hard op het scherm drukken  ;)

Hielco