Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2

Gestart door Rienrail zaterdag 01 augustus 2020, 16:56:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Goedendag,

Ik heb net mijn 2e loc, een BR103, omgebouwde een Uhlenbrock 75000.
Daarna op analoogspoor gezet en een puls van 8 seconden gegeven om op digitaal bedrijf te zetten.
Standaard staat de decoder op cv adres 78. Adres in de MS2 ook op 78 gezet en de loc rijdt prima op de standaard instellingen.
Ik wil nu het adres op 2 zetten. Hoe ga ik te werk en welke cv waarde stel ik dan in? De MS2 vraagt bij het programmeren van de decoder eerst om een adres (wordt dus 2) en dan om een cv-waarde. En dan loop ik vast.
Wie kan me verder helpen?

Ik heb me inmiddels ook even voorgesteld in het voorstelhoekje😊

Vast bedankt voor het meedenken!

Mvg, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Gerrit,

Ja, maar bij het cv programmeren loop ik vast op de cv waarde waar de MS2 om vraagt. Het cv adres lukt wel, dat moet 2 worden. Geen idee wat ik dan bij cv waarde moet invullen.

Mvg, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Ga naar de handleiding van de 75000 en zoek de CV tabellenlijst erbij. Daar staat, als het goed is, per CV adres wat het is. Overigens is CV adres wat je hier zoekt 1. Dat is gestandariseerd. CV Waarde is het adres dat je in deze CV wilt zetten, die is dus 2. CV Adres 17 en 18 zijn bijvoorbeeld nodig als je een lang adres wilt gebruiken. CV Adres kan je ook gewoon CV nummer noemen.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Maar waarom zou je uberhaupt het adres willen wijzigen?
Het is maar een nummer en als je de lok een voor herkenbare naam in de MS2 geeft heb je eigenlijk niets meer met het lokadres te maken.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Adres 78 wordt door M* veelal standaard gebruikt voor stoomlocs in elk geval.
Dat is de reden dat het handig is een adres eigenlijk meteen te wijzigen.
Als 78 ook voor deze Uhlenbrock 75000 gebruikt wordt dan is het idd raadzaam dit adres te wijzigen.
Ik vraag me alleen af of je dat wel kunt wijzigen met een MS2....? Ik heb hier geen ervaring mee. Iemand anders?
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Het standaard cv adres van een Uhlenbrock 75000 is 78. Aangezien ik al een andere loc met dat adres heb moet dat dus aangepast worden. Dat lukt dus niet omdat ik de cv waarde niet weet, in de gebruiksaanwijzing van de decoder staat daar niets over, behalve dan dat het adres 78 is.
Wat is dan het verschil tussen cv adres en cv waarde?
Ik snap het helaas niet goed.

Mvg, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Bij de meeste decoders is cv 1 de plaats waar het loc adres ingezet wordt.

Ik ben niet bekend met de ms2, normaal gesproken kies je in de lijst cv1 en daarin schrijf je het adres wat de loc moet gaan krijgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Ik heb niet zo veel verstand van decoders, maar als ik dit zo lees, denk ik dat de begrippen decoder adres, CV-adres en CV-waarde door elkaar gehaald worden.


Het decoder adres is het digitale adres waar de decoder naar luistert. Standaard voor deze Uhlenhrock decoder is dat 78.

Een decoder heeft een geheugen waarin een aantal waarden zijn opgeslagen. Een adres in dit geheugen heet CV-adres, de waarde heet CV-waarde. Vaak wordt er nogal los met deze termen omgesprongen. Als je bijvoorbeeld leest dat CV 5 veranderd is in 255, betekent dat, voluit geschreven, dat de CV-waarde die opgeslagen is op CV-adres 5 veranderd is in 255.

Het adres van de decoder is ook één van de opgeslagen waarden. Volgens Laurent en Peter staat dat standaard in CV 1; dat wist ik ook niet. Maar voor een decoder die luistert naar 78, betekent dit dat er in CV-adres 1 de CV-waarde 78 staat. Om dit te wijzigen, moet je dus eerst met je Mobile Station kiezen voor CV 1, daarna zet je er de waarde 2 in. Dat is dan het nieuwe decoder adres.

Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Citaat van: Rienrail op zaterdag 01 augustus 2020, 19:03:08
Het standaard cv adres van een Uhlenbrock 75000 is 78. Aangezien ik al een andere loc met dat adres heb moet dat dus aangepast worden. Dat lukt dus niet omdat ik de cv waarde niet weet, in de gebruiksaanwijzing van de decoder staat daar niets over, behalve dan dat het adres 78 is.
Wat is dan het verschil tussen cv adres en cv waarde?
Ik snap het helaas niet goed.

Mvg, Rien
Je hebt een stuk of 1000 CV's... Ieder CV heeft een andere betekenis, lang niet alle merken gebruiken alle CV's en dezelfde CV's. Een aantal zijn gestandariseerd. Märklin noemt het een CV adres, de meesten spreken gewoon over CV of CV nummer. Wat daarvan het nut is? Hetzelfde nut als jouw huisnummer in de straat. Weten welke je moet hebben. Als ik naar een staalbedrijf op een industrieterrein moet, is het ook wel handig dat ik weet welk nummer ik moet hebben. Als ik naar de Thalys op Amsterdam centraal moet, kan ik ieder perron op lopen om te kijken of daar een Thalys naar Parijs staat. Ik kan ook in de planner kijken en zien dat ik naar 14 of 15 moet.

Je kan wel een willekeurige CV opdracht sturen, maar dan komt ie niet aan en gebeurt er niets. Als ik waarde 2 schrijf in CV5, dan rijdt mijn trein voor geen meter meer, omdat dit de maximale snelheid aan geeft. Om te weten welk CV welke waarde heeft, dien je dan ook in de handleiding van de decoder te kijken. Het CV Adres is dus als het ware je postbusje en de waarde is de inhoud van dat postbusje. Jij wilt nu de waarde van het adres veranderen. Dat is nu 78 en moet 2 worden. Dus zoek je het postbusje dat hierbij hoort op, dat heeft CV adres 1, en daarin stop je dan nu waarde 2.

Hieronder nog een stukje achtergrondinformatie.

Een CV is een variabele van 8 bits, 1 byte dus. Ergo: Je hebt 8 schakelaartjes in deze configuratie variabele (vandaar CV) zitten die je aan en uit kunt zetten. Bij sommige, zoals het adres, de maximale snelheid, etc, worden deze waardes binair geteld en omgezet naar een decimale waarde. Dat doet je MS voor je. Bij andere, bijvoorbeeld bij CV29, is ieder bitje een optie die je aan of uit kan zetten: Wil je de rijrichting inverteren, wil je een lang of kort adres, moet de decoder functioneren als functiedecoder, etc. Omdat ook daar gewoon een serie van in totaal 8 eentjes en nulletjes uit komt, is ook dat om te zetten naar een decimale waarde. De grotere centrales en ook de programmers laten deze bitjes ook allemaal zien. Dat is handig als je alleen bitje 5 wilt aanpassen. Dan hoef je van je decimale waarde geen 32 af te trekken of juist bij op te tellen. Immers, 5 is waarde 32 in het binaire talstelsel. En ja, binair begint bij 0 met tellen van de bitjes. Net als je functies: F0 = licht (meestal dan)
0 = 1
1 = 2
2 = 4
3 = 8
4 = 16
5 = 32
6 = 64
7 = 128

Daaruit volgt ook, dat de maximale waarde die je in 1 CV kan opslaan, 255 is. Als je in de CV lijst kijkt, zal je zien dat bij veel CV's ook de in te voeren waardes van 0 tot 255 lopen. Soms is dat niet genoeg. Als je met een lang DCC adres wilt werken, dan kan je tot adres 9999 (en heb je dus 10.000 adressen beschikbaar, waarbij 0 veelal analoog betekent). Daar heeft men een truckje op bedacht: CV 17 en 18 gebruiken. De twee waardes samen vormen je adres. Dan kan je theoretisch tot ruim 65.000 (65535 om precies te zijn). Met 14 plaatsjes zou je genoeg hebben, dan kom je tot 16383, maar dat kan niet in de computerwereld. Wat men doet bij een lang adres, is het getal omzetten naar 16 bits, waardoor je een waarde krijgt die je kan delen en kan spreiden over beide CV's, ene helft in het ene CV, andere helft in het andere CV. Omdat het tot 10.000 gaat en je de eerste 2 bits dus nooit gebruikt worden (en de eerste helft in CV 17 verdwijnt), zijn die altijd 1.

Citaat van: Zilte op zaterdag 01 augustus 2020, 18:26:29
Op bladzij de 18 staat het volgende:

- Stel eerst het te wijzigen CV nummer in (zie gebruiksaanwijzing decoder/loc) Ik lees 78
- Bevestig de keuze.
- Nu wordt eerst de gezochte CV waarde ingelezen.
- Daarna kunt u, in stap 2, de waarde wijzigen en bevestigen. Op deze wijze kunt u elke toegestane CV-waarde wijzigen.

Zoals ik dit lees, moet dus eerst de oorspronkelijke waarde worden ingevoerd (stap 1) afbeelding van kiezen(links van afbeelding van het leesvenster) en dan de twee stappen van de afbeeldingen aan de rechterkant van het leesvenster doorlopen.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar zo lees ik de handleiding.
Je zou haast denken, dat je een handleiding voor de handleiding moet schrijven.  :D 8o Maar Laurent weet veel van deze materie, dus misschien ben ik wel abuis.
En met deze post breng je onbedoeld een hoop verwarring. Het is goed bedoelt, maar je helpt de TS er helaas niet zoveel mee. ;) TS heeft redelijk uitgevonden wat hij moet doen, alleen nog niet de juiste getallen gevonden doordat de terminologie van Märklin wat afwijkt en men spreekt over CV adres (erg verwarrend als je als een adres wilt wijzigen) en een waarde.

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 01 augustus 2020, 19:08:11
Bij de meeste decoders is cv 1 de plaats waar het loc adres ingezet wordt.

Ik ben niet bekend met de ms2, normaal gesproken kies je in de lijst cv1 en daarin schrijf je het adres wat de loc moet gaan krijgen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
TS gebruikt waarschijnlijk de optie adres wijzigen. Ik doe het normaal via mijn CS, dus zit sowieso in de CV lijst, maar kan mij voorstellen dat het wat verwarrend werkt. Voor mij was het ooit ook wennen. Alleen is mijn voordeel dat ik ook nog hierin les gehad heb in het elektrotechnische deel van mijn bachelor, net als bijvoorbeeld booleaanse logica.

Een decoder die adres niet op 1 heeft staan, daarvan weet ik niet of ik die wel wil hebben. Dat is NMRA gestandariseerd.

Citaat van: speeltmettreintjes op zaterdag 01 augustus 2020, 19:51:09
Ik heb niet zo veel verstand van decoders, maar als ik dit zo lees, denk ik dat de begrippen decoder adres, CV-adres en CV-waarde door elkaar gehaald worden.


Het decoder adres is het digitale adres waar de decoder naar luistert. Standaard voor deze Uhlenhrock decoder is dat 78.

Een decoder heeft een geheugen waarin een aantal waarden zijn opgeslagen. Een adres in dit geheugen heet CV-adres, de waarde heet CV-waarde. Vaak wordt er nogal los met deze termen omgesprongen. Als je bijvoorbeeld leest dat CV 5 veranderd is in 255, betekent dat, voluit geschreven, dat de CV-waarde die opgeslagen is op CV-adres 5 veranderd is in 255.

Het adres van de decoder is ook één van de opgeslagen waarden. Volgens Laurent en Peter staat dat standaard in CV 1; dat wist ik ook niet. Maar voor een decoder die luistert naar 78, betekent dit dat er in CV-adres 1 de CV-waarde 78 staat. Om dit te wijzigen, moet je dus eerst met je Mobile Station kiezen voor CV 1, daarna zet je er de waarde 2 in. Dat is dan het nieuwe decoder adres.


Wijze woorden Rob! En erg mooi simplistisch uitgelegd. :thumbup: :thumbup:
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Allereerst bedankt voor het meedenken.
Ik kom er helaas niet uit.
Met de functie CV programmeren kan ik het adres op 1 zetten en de waarde op 2.
Bij loc wijzigen zet ik het adres dan op 2.
Er gebeurt helaas niets, alleen de verlichting blijft branden.
Wat vul ik nu in bij loc wijzigen/ adres en wat bij CV programmeren adres/ waarde?

Enige waarop de loc nu rijdt is adres 78 en waarde 0.

Gr, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Niet meer adres wijzigen, maar CV wijzigen doen en dan CV 1 op 2 zetten. Zou moeten werken. Alhoewel je het met Uhlenbrock nooit helemaal weet. De website van Uhlenbrock ligt ook eruit, dus ik kan ook niet met je mee kijken op in de handleiding. En een 75.000 heb ik hier sowieso niet liggen.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Rien, je haalt denk ik zaken door elkaar.
Je loc staat op adres 78 schrijf je.
Dat is te vinden bij CV waarde 1. Dus achter CV waarde 1 staat 78 ingevuld.

Je zult met de MS2 dus naar programmeren van je loc toemoeten om dit te kunnen wijzigen.
Hoe dat moet zal vast Marklin kennende sumier beschreven staan.

Als je via je MS2 toegang hebt tot de CV waardes van je loc, dan pas kun je in CV waarde 1 een ander adres toekennen.

Waar je je op moet concentreren denk ik is dat je toegang tot je CV waardes moet zien te krijgen van je loc want ik heb zomaar het vermoeden dat je daar helemaal niet in bent gezien wat je schrijft.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Ad,

Op de MS2ga ik naar CV programmeren. Daar moet je eerst een cv- adres kiezen en daarna een CV-waarde. De loc rijdt alleen als ik 78 en 0 invul, dat is de standaardinstelling van de decoder.
Het is geen DCCdecoder!
Wat ik er ook anders invul, alleen het licht gaat branden, verder niets.

Gr, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Dan kan je ook stoppen met CV's programmeren en moet je de handleiding nog eens lezen. Inmiddels via Conrad de Duitse handleiding kunnen achterhalen. Even heel eerlijk tussendoor: Ik zou hem eruit knippen en linea recta de bak voor klein electronisch afval in werpen. Dit is niet iets dat je nog moet willen inbouwen, dit ding is compleet verouderd. Dat ie überhaupt nog aangeboden wordt verbaasd mij.

Wat je moet doen, als ik het goed lees.
- Je maakt een lok met adres 78.
- Je maakt een lok met adres 2.
- Bij lok 78 houdt je net zo lang de rijrichtingschakelaar ingedrukt, totdat de lampen knipperen.
- Ga naar lok 2 en zet hier het licht aan. Ik ben niet zeker of je dit moet doen voor of na het lang indrukken. In de handleiding staat het erna genoemd, dus zet ik het ook zo neer hier.
- Wissel de rijrichting met lok 2 (kort/normaal drukje dus).

Succes.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Het is uiteindelijk gelukt.

Ik heb eerst de decoder naar de fabrieksinstellingen gereset.
Daarna ga je naar Loc wijzigen en zet je hetadres op 78.
Daarna met de rode knop net zolang de rijrichting veranderen totdat het licht aan 1 kant gaat knipperen.
Dan het gewenste adres instellen, in dit geval op 2.
Daarna nog 1 keer op de rode knop de rijrichting veranderen.
Adres 2 is opgeslagen.
Met de functie CV programmeren doe je dus niets.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Mvg, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Laurent,

Je hebt me op het goede spoor gezet, bedankt.
Ik weet dat het een verouderde decoder is, maar aangezien ik een beginner ben met dit spul wilde ik niet gelijk met een duurdere decoder beginnen waarbij motorombouw noodzakelijk is. Als ik nu een decoder sloop is de schade te overzien😀. Overigens ben ik verbaasd over de mooie rustige loop van de loc na de ombouw. Valt absoluut niet tegen. Ik heb uiteraard wel de motor helemaal gereinigd en opnieuwspaarzaam gesmeerd.

Mvg, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Ik breek het item weer open. Gisteravond bleek de decoder weer doodleuk het adres 78 te hebben, terwijl het gelukt was om het adres te wijzigen naar 2.
Wederom geprobeerd te wijzigen naar adres 2, zonder resultaat.
Ik ben het spoor een beetje bijster.

Wat doe ik:
Ik heb eerst de decoder naar de fabrieksinstellingen gereset.
Daarna ga je naar Loc wijzigen en zet je hetadres op 78.
Daarna met de rode knop net zolang de rijrichting veranderen totdat het licht aan 1 kant gaat knipperen.
Dan het gewenste adres instellen, in dit geval op 2.
Daarna nog 1 keer op de rode knop de rijrichting veranderen.
Adres 2 is opgeslagen.
Met de functie CV programmeren doe je dus niets.

Wat doe ik fout?

Op de MS2 kan je via Loc wijzigen naar Adres, deze kan je op bovenstaande manier aanpassen.
Daarnaast kan je via de MS2 ook CV programmeren, daar blijf ik in principe vanaf.
Of moet ik daar toch iets mee doen?

Uiteraard kan ik bij mijn treinenzaak het adres zo in laten stellen, hij doet dat niet met een MS2.
Maar ik wil graag zelf dit soort ogenschijnlijk simpele handelingen kunnen doen.

Wie weet raad?

Met vriendelijke groet, Rien

Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Citaat van: Rienrail op donderdag 20 augustus 2020, 10:46:48

Wie weet raad?


Ik.

Je wordt het bos ingestuurd hier, de decoder kent geen CV's, het is Motorola. Volg de handleiding zou ik zeggen.

Gr, Ben.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Die conclusie heb ik in mijn vorige post ook al getrokken.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Ben en Laurent,

De handleiding volg ik. Heb het volgende gedaan, zoals beschreven op de site van Uhlenbrock:

Wie programmiere ich die Decoderadresse eines AnDi 75000 mit einer Central Station oder einer Mobile Station
Lösung:
1. Wählen Sie an der Märklin Digitalzentrale die aktuelle Adresse des Decoders. Bei einem neuen Decoder ist dies die Adresse 78.
2. Bringen Sie den Fahrregler des Steuergeräts solange in die Position Fahrtrichtungsumschaltung, bis die hintere Beleuchtung des Fahrzeugs mehrmals schnell aufblinkt (nach ca. 8 Sek.).
3. Rufen Sie jetzt an der Zentrale die gewünschte neue Decoderadresse auf und schalten die Beleuchtung ein, sonst lässt sich im Fahrbetrieb die Lichtfunktion nicht schalten.
4. Schalten Sie jetzt noch einmal kurz die Fahrtrichtung um und die neue Adresse wird übernommen.

Maar dat werkt dus niet, krijg met geen mogelijkheid adres van 78 naar 2 veranderd.
Volgens mij gaat het fout bij stap 4, daarmee leg je het nieuwe adres vast, maar dat gebeurt dus niet.

Nog tips?

Met vriendelijke groet, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
De adressen die je wil veranderen, moeten als Motorola OUD aangemeld zijn in de centrale.

Groetjes.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste sprinter,

Hoe ziet dat er uit in een MS2?

Gr, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Geen idee want de beschrijving bij de MS 2 geeft daarover geen enkele informatie.
Dan MM2 met codeerschakelaar of MM2 programmeebaar.
Voor Motorola Oud zou ik MM of MM1 verwachten.

Maar in dit geval zou ik voor MM2 met codeerschakelaar kiezen.

Groetjes.
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Hier kun je de gebruiksaanwijzing van de 75000 downloaden ===> klik
Ten tijde van de 75000, was er (nog) geen sprake van een CS2/MS2...
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste Sprinter en Wim,

Ik ga de optie MM2 met codeerschakelaar proberen.

De gebruiksaanwijzing heb ik en daar wordt ik helaas niet wijzer van, vandaar dit topic.

Gr, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Mijn ervaring met deze feitelijk eenvoudige decoder en het programmeren met de MS2 is gewoon slecht. Het is niet handig, omdat het door Uhlenbrock vanuit de 6021 is beschreven.

Het is mij uiteindelijk wel gelukt met twee MS2 op dezelfde Gleisbox.
Op de eerste is een lok met adres 78 gedefinieerd. Op de tweede een lok met het nieuwe adres.

Met de MS2 met lok 78 is de decoder in de programmeermodus gebracht.
Met de tweede MS2 wordt vervolgens het nieuwe adres geschreven.

Suc6

(Of toch nog even iemand vinden met een 6021 of Intellibox)

John (VT601)
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Beste allen,

Uiteindelijk heb ik de loc volledig verwijderd uit de MS2, daarna opnieuw ingevoerd als MM2 codeerschakelaar. Nu kan ik wel het adres wijzigen en blijft het ook staan. Nadeel van deze methode is het beperkt aantal adressen, meen 98, maar dat is geen probleem.
Hoop dat het adres er nu wel in blijft staan.

Bedankt weer voor het meedenken en fijn weekend,

Gr, Rien
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Je bedoelt zeker 80 (adressen)
Heb je meer dan dat aantal digitale loc's ?
DCC protocol helpt je dan verder: aanvankelijk 256 adressen en tegenwoordig zelf 9.999

Cees
Re: Cv adres Uhlenbrock 75000 veranderen met MS2
Citaat van: Rienrail op vrijdag 21 augustus 2020, 19:23:41
Beste allen,

Uiteindelijk heb ik de loc volledig verwijderd uit de MS2, daarna opnieuw ingevoerd als MM2 codeerschakelaar. Nu kan ik wel het adres wijzigen en blijft het ook staan. Nadeel van deze methode is het beperkt aantal adressen, meen 98, maar dat is geen probleem.

Rien,

Dat hoeft toch helemaal geen verrassing te zijn, je hoeft er ook niet naar te gokken, staat allemaal in de handleiding van de ANDI 75000.