Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin control unit 6021

Gestart door dafduck54 woensdag 29 juli 2020, 18:53:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin control unit 6021
dafduck54
gast

Marklin control unit 6021
Goedendag mede spoorfanaten

Ik heb van marklin een 6021 control unit aangeschaft.
Nu heb ik een aantal treinen met digitaal ik heb deze al een poosje en reden gewoon op mijn analogen baan.
Maar ik wil langzaam aan over gaan op digitaal
Nu heb ik de treinen uitgeprobeerd en rijdenkeurig op loc adres 03 wat de fabrieksafstelling is
Nu is mijn vraag hoe krijg ik de treinen van de fabrieks instelling af met de control unit 6021 om ze ieder een eigen locadres te geven.
Ik hoor graag van jullie mvrgr.Piet
Re: Marklin control unit 6021
Sorry ik zal mij ff voorstellen mijn naam is( dafduck54 ) Piet heb een analogen baan met m rails
Ben 67 jaar en al jaren een trein fanaat
Re: Marklin control unit 6021
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Marklin control unit 6021
Piet,
In de wiki vindt je e.e.a. https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_6021_Control_Unit

Ook kun je de handleiding van het internet afhalen als pdf

Ouder locs met dipswitches kun je niet met een controlunit als de 6021 van adres veranderen.kun je alleen met een pincet of kleine schroevendraaier her benoemen door de 4 of 8 schakelaars om te zetten naar gewenst adres. Zijn het delta locs zijn er 14 adressen beschikbaar

Analoog en digitaal rijden gaat niet samen op het zelfde baanvak. Ook niet de analoge trafo voeden op de uitgang van de 6021.

Cees
Re: Marklin control unit 6021
Jongens allemaal bedankt ik ben eruit heb het van 3railwiki  gedaan en het werkt
Re: Marklin control unit 6021
Ik weet dat digitaal en analoog niet samen kan
Daarom maak ik een analogenbaan en een digitalebaan zodat alle treinen kunnen rijden