Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS3+ niet leverbaar

Gestart door wouter zaterdag 25 juli 2020, 14:13:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2006

online
CS3+ niet leverbaar
beste

een mede spoorder zit al  bijna een half jaar te wachten op een nieuwe  CS3+ die Marklin kennelijk niet kan leveren ?
horen jullie deze geluiden ook ? en hoe lang zou dit nog gaan duren  en wat is voor hem een goed alternatief ?


groet
Re: CS3+ niet leverbaar
hoi,

wachten of een CS3 "60226" bestellen, maar op de Märklin website staat tijdelijk niet leverbaar maar now available in stores, toch maar eens pushen bij de handelaar hoor  :)

spoorse groet, Erwin
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Gewoon ff googelen op CS3 plus...is gewoon uit voorraad te koop in Duitsland hoor.....

Sorry...klopt niet. Ook daar is ie bij doorklikken in bestelling bij Marklin. Was verwarrend omdat de voorraad groen aangegeven stond maar is dus niet zo.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Even opzoeken en jawel hoor, mijn vaste leverancier heeft er nog twee: CS3plus.

Doordat de omzetbelasting in Duitsland tijdelijk is verlaagd naar 16%, krijg je 3% korting. Daarmee heb je nu mooi de verzendkosten weer terug.

Doorgaans wordt de site heel snel bijgewerkt, maar het kan natuurlijk dat de voorraad nét op is geraakt. Als je het zeker wilt weten, kun je bellen of mailen. Het voor de hand liggende alternatief is natuurlijk een CS3, al dan niet samen met een L88. De nieuwe voeding (60041) is ook in voorraad. Er staat bij "Fragen Sie nach unseren Sonderpreis für diesen Artikel". Als ik dat zie staan bij iets dat me interesseert, stuur ik daar steevast een mailtje over, dat levert wat extra korting op. Bestellen doe ik trouwens ook altijd via de mail.

Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Ook bij diverse Nederlandse bedrijven lijkt het nog leverbaar.
Maar bij marklin zelf inderdaad een tijdje uitverkocht.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2006

online
Re: CS3+ niet leverbaar
Beste  speel met treintjes en anderen :
de CS3+  die wordt aangeboden is een oud model
de nieuwste hebben  rechtsboven  t logo CS/3+ staan
en die wil je natuurlijk hebben
Re: CS3+ niet leverbaar
Het nieuwste van het nieuwste veroudert ook, ooit. Als er qua hardware geen verschil is en alleen een logo het verschil maakt, zou ik mij er helemaal niet druk om maken en kiezen wat het eerst beschikbaar is.
Kun je tenminste spelen!

Groet,

Peter
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2006

online
Re: CS3+ niet leverbaar
dat klopt maar de nieuwste heeft een betere processor
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Citaat van: wouter op zaterdag 25 juli 2020, 17:11:22de CS3+  die wordt aangeboden is een oud model

Nog afgezien van de vraag of er, behalve het logo, überhaupt iets veranderd is, betekent zo'n plaatje op een site heel weinig. Dat wordt er opgezet bij het uitkomen van het product, daarna kan dat jaren blijven staan, ook als er wat details aangepast worden. Ik heb al bijna anderhalf jaar een CS3 met het nieuwe logo terwijl op de site nog steeds het oude staat. Maar zoals ik al schreef, je kunt altijd even bellen of mailen.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Beide hebben dezelfde hardware versie (Hardwareversie HW:03.04),  dus ik denk niet dat er een betere processor in zou zitten.
In de versie met of zonder logo. Zelf althans niet gemerkt.
Re: CS3+ niet leverbaar
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Of ze maken een CS4.

Welke tijd zat er tussen

CS1 en CS2

CS2 en CS3
Re: CS3+ niet leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
In 2004 kwam de 60212 uit als opvolger van de 6021 (6021-2 dus). Een dispuut met ESU ontstaat hierover (ESU heeft dit apparaat voor Märklin ontwikkelt en een aantal backdoors ingebouwd waardoor een doorontwikkeling tot ECOS vrij makkelijk was, onderhuids zijn dit dezelfde apparaten) en ontwikkeld wordt een CS2. De 60213 komt in 2008 uit, vrij snel gevolgd door de 60214 in 2009. In 2011 komt vervolgens de 60215 uit. In 2016 kwam vervolgens de CS3 op de markt, waarbij Märklin de eerste batch nog net voor kerst in de winkels krijgt, om vervolgens een periode niet te kunnen leveren. De tweede batch komt pas ergens begin Q2 van 2017. Toevallig weet ik dat vrij zeker... Mijn apparaat is de 2048e 60226 en komt uit deze tweede batch. Opgehaald op 26 april 2017... 's Ochtends voor wat klein grut naar de dealer, 2 uur later email: "Je was te vroeg, zojuist is de 60226 binnen gekomen." 's Middags zat ik daar dus weer.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Ook de AEG wasmachines hebben levertijd problemen, ik vermoed dat de productieproblemen in de "werkplaats van de wereld" nog hun gevolgen hebben.

Groet, Anne W
Re: CS3+ niet leverbaar
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Dus gemiddeld om de 4 jaar brengen ze een nieuwe uit.
Dus ivm corona eind 2020 maken ze iets bekend of begin 2021.
Als ik de tijdlijn zo bekijk en wat laurent meld plus beetje slecht leveren dan heb ik een gevoel dat er een nieuwe in de maak is.

Waarom zou je nog 1000 van die dingen maken als je een nieuwe kan verkopen voor 800 pegels.
Re: CS3+ niet leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Ik zou, eerlijk gezegd, eerder een major upgrade op het gebied van de processor ofzo verwachten. De 2 is in totaal een jaar of 8 op de markt geweest, met daarin 2 major upgrades en meerdere hardwareupdates, die een beetje door de versies heen lopen, zo is de 214 leverbaar geweest met 2 hardwareversies, waarvan de laatste (HW4+) ook in de 215 heeft gezeten (en de galvanische scheiding had waardoor de CS2 als slave en booster inzetbaar is geworden).

De update van CS2 naar CS3 was een nieuwe manier van werken: kleurenscherm, volledig touch, snellere processor, nieuwe S88 aansluiting (S88-N), MFX+ Spielewelt, meer intern geheugen en een schonere lay-out van wissels, seinen en dergelijke. Dat heeft in de CS3 inmiddels ook een update gehad. Ik kan momenteel niet echt iets bedenken waarmee je in de CS3 wederom een behoorlijke stap voorwaarts kunt maken. Wifi was er ook al in 2016 en daar heeft men niet voor gekozen. Wat ik graag zou zien, Loconet, zullen ze toch niet gaan integreren, dat past niet binnen de Märklin filosofie. Een goedkope draadloze handheld controller zal ook niet komen, men is met Massoth in zee gegaan.
Re: CS3+ niet leverbaar
 @citaat van CS2 naar CS3: kleurenscherm met touch als baanbrekend verschil? Spielewelt?
Ik moet zeggen dat ik dat op mijn CS2 ook heb en da's niet uniek voor mijn machientje. Ik vrees een typefout ergens in je tekst, want jij bent goed op de hoogte, Laurent. Of ik begrijp iets verkeerd.

Ik ben alleen niet zo kapot van de nieuwe lay-out van de baan op de CS3... Ik zie het liefst iets schematisch
dat lijkt op het standaard Gleisbildstellwerk.
Ik vermoed wel dat de CS3 soepeler loopt. De CS2 die ik heb, is inderdaad niet heel vlot. Maar eigenlijk is het apparaat vooral mijn iets te dure doorgeefluik voor de PC en kan het apparaat dienen als extra bedieningsscherm en uiteraard als fysieke regelaar. Dat gaat nog steeds heel fijn.

Groet,

Peter
Re: CS3+ niet leverbaar
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Iets vernieuwend zou best wel eens kunnen.

Neem nu model 46986
Een decoder zit er al in.
Nu moet je de trein nog gaan besturen. Dus dit betekend wisselen van nummers. En hoe krijg je dit mooi rijdend terwijl je alle toeters en bellen wilt bedienen.
Tevens zitten er in een loc al zo veel functies dat er zelfs al locs zijn met 2 decoders.

De ms2/3 heeft een update gehad om extra functies aan te bieden. Waarom zou je dit eigenlijk willen doen. Dit weerhoud mensen er toch van om een CS3 aan te schaffen voor een kleinere baan.Immers kan een MS2/3 heel veel al ook.
Tja geen grote baan besturing en automatisch rijden maar kan bijna alle functies aan die een CS3 ook kan aanvoeren.

Ontbreken van Wifi. In 2016 was het misschien geen probleem maar nu praten ze al over 5G.
Ook wordt AI een belangrijk deel. Heel veel apparaten nemen soms het denk werk al voor je over.

Tevens willen mensen meer kunnen doen met 1 apparaat. Integratie met je mobiel/Tablad.
Instellen vertrek/aankomst tijden.
Een kraan die voor je gaat lossen.
Detectie mogelijkheden.

En waarom geen groot scherm zelf. Betere besturing van je locomotief, zelf aan de knoppen zitten. Het kan nu ook wel met de CS3, maar kan misschien altijd beter.

Ook is er vorige jaar model 55017 uitgebracht. radiografische handregelaar.
Dit betekend dat ze iets meer gaan doen met Draadloos.

Tevens worden er pakketten uitgebracht met een Draadloze IR-controller. Voorbeeld: 29161



Bovenstaande is mijn eigen mening gebaseerd op het verleden en de huidige producten die ik zie. Tja, zoals ik vermeld, ik vermoed eind dit jaar of ergens volgend jaar een opvolger van de CS3.
Playstation 4 werkt ook nog prima, maar toch brengen ze een andere uit.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2014

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Voor spelcomputers geldt als ze op de markt komen zijn ze al verouderd,alleen stellen de makers eisen aan de spel ontwikkelaars daardoor blijven nieuwere games ook speelbaar.
Wij hebben nog een eerste generatie PS4 maar die heeft het bij de meeste games wel zwaar draait plankgas.
Wat ik eigenlijk mis is een MS2/3 maar dan draadloos met touchscreen zo iets moet wel te maken zijn voor een 300/350 euro mooi tussen een MS en een CS in.
Re: CS3+ niet leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Citaat van: BlikkenTinus op zondag 26 juli 2020, 00:24:25
@citaat van CS2 naar CS3: kleurenscherm met touch als baanbrekend verschil? Spielewelt?
Ik moet zeggen dat ik dat op mijn CS2 ook heb en da's niet uniek voor mijn machientje. Ik vrees een typefout ergens in je tekst, want jij bent goed op de hoogte, Laurent. Of ik begrijp iets verkeerd.
Ik ben abuis. Ik was in de veronderstelling dat spielewelt nieuw was op de CS3... Meest oninteressante optie imho. Het kleurenscherm van de CS2 is geenzins vergelijkbaar met het kleurenscherm van de CS3.

CiteerIk ben alleen niet zo kapot van de nieuwe lay-out van de baan op de CS3... Ik zie het liefst iets schematisch
dat lijkt op het standaard Gleisbildstellwerk.
Ik vermoed wel dat de CS3 soepeler loopt. De CS2 die ik heb, is inderdaad niet heel vlot. Maar eigenlijk is het apparaat vooral mijn iets te dure doorgeefluik voor de PC en kan het apparaat dienen als extra bedieningsscherm en uiteraard als fysieke regelaar. Dat gaat nog steeds heel fijn
Ik heb ze wel eens naast elkaar gebruikt. De CS3 is een stuk sneller wakker en loopt ook door e.e.a. sneller heen. Het gleisbild bij de CS3 heeft weer een toevoeging gehad met de laatste major update, daarmee ook schematisch op te bouwen.

Citaat van: Hitmaan op zondag 26 juli 2020, 00:52:39
Iets vernieuwend zou best wel eens kunnen.

Neem nu model 46986
Een decoder zit er al in.
Nu moet je de trein nog gaan besturen. Dus dit betekend wisselen van nummers. En hoe krijg je dit mooi rijdend terwijl je alle toeters en bellen wilt bedienen.
Tevens zitten er in een loc al zo veel functies dat er zelfs al locs zijn met 2 decoders.
Het aantal decoders heeft meer te maken met het aantal bruikbare functie-uitgangen en de hoeveelheid bekabeling die je in een trein wilt aanleggen. Maar waarom zou je ze niet op hetzelfde adres zetten? Functies zo programmeren dat ze niet overlappen en je hoeft niet meer te wisselen.

CiteerDe ms2/3 heeft een update gehad om extra functies aan te bieden. Waarom zou je dit eigenlijk willen doen. Dit weerhoud mensen er toch van om een CS3 aan te schaffen voor een kleinere baan.Immers kan een MS2/3 heel veel al ook.
Tja geen grote baan besturing en automatisch rijden maar kan bijna alle functies aan die een CS3 ook kan aanvoeren.
Omdat Märklin ook graag modellen wil verkopen met meer dan 8 functies. En als ze die blijven verkopen, maar de nieuwe handregelaars kunnen dat niet ondersteunen, terwijl de handregels van ieder ander merk dat wel kunnen, dan gaat de klant klagen en loopt deze weg.

CiteerOntbreken van Wifi. In 2016 was het misschien geen probleem maar nu praten ze al over 5G.
Ook wordt AI een belangrijk deel. Heel veel apparaten nemen soms het denk werk al voor je over.
Ik vond het in 2016 ook al een probleem en heb vrijwel direct de TP link die in de handleiding aanbevolen wordt, erbij gekocht. Ik wil gewoon overal op mijn CS kunnen komen als ik hem ergens heb staan.

CiteerTevens willen mensen meer kunnen doen met 1 apparaat. Integratie met je mobiel/Tablad.
Instellen vertrek/aankomst tijden.
Een kraan die voor je gaat lossen.
Detectie mogelijkheden.
Detectie is er al. Tijden zou je, met wat extra elektronica, ook kunnen doen (er zit geen real time clock in de CS die zich voor dit soort dingen laat misbruiken). De kraan die gaat lossen kan je ook al gewoon inregelen.

CiteerEn waarom geen groot scherm zelf. Betere besturing van je locomotief, zelf aan de knoppen zitten. Het kan nu ook wel met de CS3, maar kan misschien altijd beter.
Ik zou om een andere reden een groter scherm wensen: Meer lay-out.

CiteerOok is er vorige jaar model 55017 uitgebracht. radiografische handregelaar.
Dit betekend dat ze iets meer gaan doen met Draadloos.
Dat is de samenwerking met Massoth, de DiMAX Navigator is ook als Märklin/LGB verkrijgbaar, dan heet ie RC3.

CiteerTevens worden er pakketten uitgebracht met een Draadloze IR-controller. Voorbeeld: 29161
Niet combineerbaar met de CS3.

CiteerBovenstaande is mijn eigen mening gebaseerd op het verleden en de huidige producten die ik zie. Tja, zoals ik vermeld, ik vermoed eind dit jaar of ergens volgend jaar een opvolger van de CS3.
Playstation 4 werkt ook nog prima, maar toch brengen ze een andere uit.
Ik verwacht eerder een major upgrade die CS3 blijft heten dan een CS4. Dan moeten ze echt met grote vernieuwing komen. De ontwikkeling in de modeltreinen gaat niet zo hard als bij de spelcomputers. Wij zitten niet met zwaardere grafische elementen enzo. Daarbij, de druk bij Märklin is minder groot. Hun grote verkooppunt is dat alles backwards compatible blijft.

Citaat van: hmmglaser op zondag 26 juli 2020, 02:50:47
Voor spelcomputers geldt als ze op de markt komen zijn ze al verouderd,alleen stellen de makers eisen aan de spel ontwikkelaars daardoor blijven nieuwere games ook speelbaar.
Wij hebben nog een eerste generatie PS4 maar die heeft het bij de meeste games wel zwaar draait plankgas.
Wat ik eigenlijk mis is een MS2/3 maar dan draadloos met touchscreen zo iets moet wel te maken zijn voor een 300/350 euro mooi tussen een MS en een CS in.

Daar heeft Märklin dus de Massoth geplaatst. Eigenlijk vind ik die te duur, maximaal 8 controllers, ontvanger a 160 euro en dan nog zo'n 280 euro per controller. En je kan hem zonder ontvanger niet gebruiken. Dat heeft Uhlenbrock met de Daisy II slimmer gedaan. De Funkdaisy is altijd nog zonder ontvanger bruikbaar doordat je hem dan direct aan de Loconet bekabeling kan koppelen. Dan wordt het gewoon een normale Daisy II.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2006

online
Re: CS3+ niet leverbaar
In 2004 kwam de 60212 uit als opvolger van de 6021 (6021-2 dus). Een dispuut met ESU ontstaat hierover (ESU heeft dit apparaat voor Märklin ontwikkelt en een aantal backdoors ingebouwd waardoor een doorontwikkeling tot ECOS vrij makkelijk



waar ging dat gesteggel eigenlijk over ??  geld ??
Re: CS3+ niet leverbaar
Weet niet of dit de echte oorzaak was, maar ik gehoord dat Märklin geïrriteerd was geraakt omdat Esu zelf locomotieven ging maken.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Märklin niet echt geamuseerd was van het feit dat ESU hun centrales ook met MFX uitgerust hadden. Sindsdien heet MFX bij ESU M4.
Re: CS3+ niet leverbaar
 @citaat  @citaat  Daarom stapte Märklin af van de inbouw van ESU Loksound decoders in lokomotieven. Net als Brawa, Fleischmann, Piko en Roco.
Maar dit heeft niets met het openingstopic van doen. :P
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Citaat van: Laurent op zondag 26 juli 2020, 13:24:14
CiteerEn waarom geen groot scherm zelf. Betere besturing van je locomotief, zelf aan de knoppen zitten. Het kan nu ook wel met de CS3, maar kan misschien altijd beter.
Ik zou om een andere reden een groter scherm wensen: Meer lay-out.

Dat is nu al mogelijk. Een kwestie van je CS3 in je thuisnetwerk hangen en het IP-adres in de browser van je computer/laptop oproepen. Je hebt er dan een groot scherm bij.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: CS3+ niet leverbaar
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
 @citaat

Leuk en aardig, maar consumenten willen het makkelijk hebben. Tevens is er soms geen plek voor een beeldscherm of wat dan ook. 
Ik snap je volledig, maar je vindt nu oplossingen die eigen ook een een nieuwe CS4 kunnen zitten.

Ook Laurent geeft een voorbeeld aan dat iets met elektronica kan worden opgelost.
Ook geeft hij aan dat de CS3 niet combineer baar is met 29161. Weer een reden naar mijn idee om een CS4 op de markt te brengen.

_______


Ik zie zelf bepaalde tekenen dat er iets staat te gebeuren.
Aanlevering problemen heeft gewoon niets te maken met Corona. Die dingen zijn immers nu massa productie geworden.
Maar als je al bezig bent met een ontwikkeling waarom zou je dan te veel van het oude willen maken. Dus dan kom je met problemen en geef je excusses wat nergens op slaat.
Zoals aangegeven is het voor 4 jaar lang goed gegaan. Ook bouwt elk bedrijf voorraad op in tijden van nood.
Tja, Persoonlijk zou ik wachten naar eind dit jaar en begin volgend jaar. Corona heeft wel invloed gehad op releases. Ook wel op productie, maar wel met name de nieuwe modellen en niet de oude dunkt mij.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2008

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Sinds de introductie van de CS3 en CS3+ waren er leveringsproblemen.
Niets nieuws dus.
en de Corona pendemie helpt daar uiteraard niet bij.
Een CS4 zie ik de komende paar jaar nog niet verschijnen.
De CS2 (wel drie generaties) was er ook bijna 10 jaar, voordat de opvolger kwam.

Groeten,
Ton.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2014

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
@hitmaan ik denk dat je wat dingen door elkaar aan het halen bent:

De CS3/+ word in oplagen gemaakt ik vermoed dat marklin dit uitbesteed heeft net zoals hun decoders,nu kan het zijn dat een nieuwe levering vertraagd is door de corona uitbraak(onderdelen tijdelijk niet leverbaar/fabricageproces stil gevallen door sluiten fabriek enz) maar het is ook nog mogelijk dat Marklin moet wachten tot er weer productie ruimte is omdat een andere bedrijf voorrang heeft ivm grotere productie aantallen.

Dat een draadloze IR niet werkt op de MS/CS lijkt met niet zo vreemd,want het is meer een soort van delta controller hier kun je niet echt wat mee.

En bedrijven bouwen bijna geen voorraden meer op want dat kost geld,alleen producten die dagelijks/wekelijks worden verkocht liggen meestal ruim op voorraad.
Re: CS3+ niet leverbaar
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
 @citaat
Oke, duidelijk.

Moet er steeds bij melden dat dit mijn gedachte is. En is moeilijk uit mijn hoofd te halen dus....

Re: CS3+ niet leverbaar
Koop je een mooie Esu ecos.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Of wat anders.........
Re: CS3+ niet leverbaar
CiteerAanlevering problemen heeft gewoon niets te maken met Corona. Die dingen zijn immers nu massa productie geworden.

Ben ik niet met u eens. Juist massa productie is afhankelijk van toelevering van onderdelen en die kunnen overal vandaan komen.
Producenten houden niet veel voorraad aan en de logistiek is door o.a. corana behoorlijk in de war. 
Kijk b.v. bij de autofabrieken.  Productie van CS3 kan bv stuklopen doordat met wacht op een kabel, behuizing of scherm en nog 100den mogelijkheden tot vertraging. Leveringsprobleem kan natuurlijk ook een economische of productie technische oorzaak hebben.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Waarom niet gewoon geloven wat M* hierover zelf naar buiten brengt?
Niemand hier die het echt weet. Allemaal speculaties hier waar in feite niemand wat aan heeft.
Re: CS3+ niet leverbaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Citaat van: flyerman op woensdag 29 juli 2020, 10:39:35
Koop je een mooie Esu ecos.
Die is inmiddels wel aardig verouderd. Leuk dat men met een ECOS2 gekomen is, maar behalve een kleurenscherm en wat meer uitgangsvermogen is er eigenlijk niets veranderd aan dat ding.
Re: CS3+ niet leverbaar
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS3+ niet leverbaar
Ter info:
In Duitsland is nu de CS3+ weer op voorraad en kan geleverd worden.