Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop

Gestart door chris vrijdag 15 februari 2008, 09:10:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Citaat van: chris op vrijdag 15 februari 2008, 09:10:22
Zie site

http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Hey Chris,

Wat leuk zeg :). Eindelijk mag je ons wat vertellen over Roadz hehe. Ik ben echt benieuwd, naar het systeem. Ik ga de website vanmiddag eens uigebreid bekijken.
Bedankt voor de link.

Groetjes,
Menno
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Heel mooi, denk ik.

Maar dan ga ik op de site lezen en zie ik dit:
CiteerDINAMO is geschikt voor alle merken en alle schalen 2-rail (in de volksmond: gelijkstroom). Daar waar je decoders in de locs wilt gebruiken dienen deze het DCC protocol te kunnen begrijpen. De schalen 0 en 1 vragen echter soms veel elektrisch vermogen zodat hiervoor enkele beperkingen kunnen gelden. Voor de goede orde: DINAMO is dus NIET geschikt voor Märklin H0 (3-rail)

Dus niet geschikt voor mij als marklin rijder.
Of lees ik het verkeerde?

Raymond.
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Wat is dat toch gaaf :shock: Snap nog niet precies hoe je dat nu allemaal in en onder de baan moet aansluiten maar dat wordt vast nog wel duidelijker als het straks echt te koop is. Ik ga het in ieder geval zeker aanschaffen :idea: :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Erg mooi alleen jammer dat je koploper niet kan gebruiken

Om licentieredenen is de combinatie Koploper ? MCC niet beschikbaar voor de hobbyist

En het dus weer een extra pc kost

Erik.

Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
@MCN, Dinamo is niet geschikt voor 3 rail inderdaad, maar je auto's kan je toch gewoon dcc aansturen ?
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
heel erg gaaf
vooral al die verlichting in die auto's super
groet robert
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Citaat van: ^Rook op vrijdag 15 februari 2008, 11:00:04
Wat is dat toch gaaf :shock: Snap nog niet precies hoe je dat nu allemaal in en onder de baan moet aansluiten maar dat wordt vast nog wel duidelijker als het straks echt te koop is. Ik ga het in ieder geval zeker aanschaffen :idea: :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Dat wordt inderdaad helemaal duidelijk als het systeem straks te koop is, en de handleidingen gepubliceerd worden.

Ik heb de mogelijkheid gehad het systeem in "beta" fase te mogen testen, en ik moet zeggen dat het een prachtig systeem is! Het is in het begin even kijken hoe e.a. in elkaar steekt en werkt, maar als je dat eenmaal door hebt werkt het erg leuk!

Vanaf begin maart tot eind oktober gaan we bij msv "de Drijfstang" dit systeem in onze baan inbouwen! :D
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Chris, vraagje. kun je ook achteruit rijden en keren met het spul?

Mvg, Johan.
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Euh....zover ik weet niet.
Maare, mail Leon es :)
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Zal ik doen.
Zou het wel op Blausee-Mitholz willen hebben (o.a. Kangoo met NL kenteken  :wink:
Loopt daar dood dus moet je altijd keren, in het echt dus ook in 1:87 vandaar mijn vraag  :mrgreen:
Ziet er goed uit een iedergeval mijn complimenten Chris.

Mvg, Johan.
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Lid sinds: 2008

Met een MAC meer mans

offline
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Ik zie hier wel naar uit hopelijk komt er meer info mbt hoe en wat.
Verlopig doe ik het wel nog met infra rood maar met een decoder inbouw
kan je natuurlijk veel meer.

willem.
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
ja dat is zo willem ik heb zelf ook een faller car systeem.

groeten anton zijn zoon joe wouters
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
heb het ook nagelezen

maar de snelheid kan je toch ook bepalen met bv een weerstandje?
de kop en remlichten kan je ook met smds voorzien.
er zijn besturing systeem die dat kunnen regelen (remlicht)

Opzicht ziet heter erg mooi uit en goede uitleg over hoe en wat...
maar echt een schema hoe je het moet aansluiten ontbreekt nog..
Maar dat zal wel niet lang meer duren voordat dat ook bekend wordt gemaakt..

bedankt voor de link!
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Hallo discotrain,

Snelheid regelen met een weerstand kan inderdaad ook maar geeft verlies op de weerstand en bij een bepaalde waarde zal het motortje niet meer draaien.

De documenten staan reeds geruime tijd on-line.

mccdec en ucci
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Snelheid regelen met een weerstand kan inderdaad ook maar geeft verlies op de weerstand en bij een bepaalde waarde zal het motortje niet meer draaien.

is niet helemaal waar wat je zegt...
het gaat wel met het juiste weerstandje.. en dat de motor dan trager wordt is dan juist de bedoeling
mocht het voertuig dan een helling opmoeten ja dan wordt het anders.. maar gewoon op een vlakke ondergrond is er niks aan de hand...

ben het met je eens dat het er beter en mooier uitziet met het programmaatje wat hier staat beschreven.. maar wil je een goedkope oplossing is een weerstand zeker een oplossing
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Een diode heeft volgens mij de voorkeur boven een weerstand, is het niet :?: Heb het zelf ook geprobeerd met het FCS-tractortje :idea: Wat daarbij wel opviel was behalve de snelheidsvermindering inderdaad ook een flink stuk verlies aan kracht/koppel :( Begrijp dat je in dergelijke gevallen beter het motortje kunt vervangen door een exemplaar dat minder Voltage nodig heeft. Dat heb ik tenminste begrepen van forumlid en eigenaar van deze site...bau187pkw 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Citaat van: Discotrain op maandag 12 mei 2008, 08:04:13
Snelheid regelen met een weerstand kan inderdaad ook maar geeft verlies op de weerstand en bij een bepaalde waarde zal het motortje niet meer draaien.

is niet helemaal waar wat je zegt...
het gaat wel met het juiste weerstandje.. en dat de motor dan trager wordt is dan juist de bedoeling
mocht het voertuig dan een helling opmoeten ja dan wordt het anders.. maar gewoon op een vlakke ondergrond is er niks aan de hand...

ben het met je eens dat het er beter en mooier uitziet met het programmaatje wat hier staat beschreven.. maar wil je een goedkope oplossing is een weerstand zeker een oplossing

Wat ik bedoel is dat je met een weerstand de snelheid niet oneindig kan verlagen. Bij een bepaalde weerstandswaarde stopt het verhaal gewoon.

Een motortje heeft een minimale spanning nodig om te gaan draaien. Bij deze spanning heeft het direct een bepaalde snelheid. Een mooi voorbeeld is een analoge DC-trein. Deze gaat pas rijden bij een spanning van ongeveer 4V. Zijn snelheid is dan zeker geen rangeer snelheid.

Bij de FCS motortjes gaat het soms om spanningen van 1,2V. Hier kan je echt niet veel af halen. Deze spanning is ook te laag om Golden White of een Sunny White led in geleiding te brengen. De drempelspanning ligt bij 3,2V. Hier moet er dan een ladingspomp aan te pas komen. Ook allemaal zaken waar Leon Van Perlo heeft voor gezorgd. Als een diode niet te veel spanning weg neemt, zou ik daar voor opteren. Er wordt dan iets zuiniger omgesprongen met de batterij energie.

Momenteel staat er ook een kleinere maar iets dikkere versie van de decoder op het programma. Er zou al iemand in geslaagd zijn de huidige decoder in te bouwen in een (H0) Smart.
Re: Systeem railz openbaar en dus over enige tijd te koop
Hallo Chris,

Ben laatst bij Railz in Rotterdam geweest en heb daar gekeken naar de auto's die er rond reden waarbij mijn zoontje van 5 jaar zei: pappa dat moeten we thuis ook doen.

Ben dus blij dat dit nu ook voor de hobbist vrij komt.
Ga dit zeker volgen en aanschaffen, willicht dat iemand dit op het forum dan uitgebreid kan toelichten hoe hij dit bouwt.

Wacht met spanning af.

Groeten Piwie.